SII: Krikpunten voor garagekrik?

andrehj

Forumguru
Zit inmiddels onder de Yeti.
Bekijk bijlage 17052
Lucky you. Voor de S2 ben ik er inmiddels achter dat het aan de voorzijde niet past. De vorm van het plaatje is duidelijk anders, zie deze foto van de rechteronderzuide van mijn S2: 20111102_012_web.JPG Dus ik ga maar een speciale opname op mijn garagekrik maken, die op dezelfde manier aangrijpt als de originele krik en dus de felsrand alleen voor borging gebruikt, maar op het vlak er vlak achter afsteunt.
 

CDK

Forumguru
Garagekrikpunten PQ35 platform: Passen die op een Superb II?

Omdat inmiddels het tijdstip waarop er veel gekrikt moet worden (winterbandenwissel) snel dichterbij komt ben ik er maar eens ingedoken en op iets zeer interessants gestuit: Het blijkt dat er voor de Audi TT (en anderen) speciale krikpunten in de carrosserie worden gebruikt en dat die ook op vele andere modellen van het PQ35 platform passen. En als ik kijk naar de vorm van de onderdelen lijkt het ook wel op de S2C te passen. Op de Octavia's past het in ieder geval wel. Heeft iemand er ervaring mee?
Hier de link naar de Octavia's waar deze punten zijn gebruikt.
Hier staat zelfs een complete inbouwhandleiding.
En ook hier een boel info.

Maar de hamvraag is natuurlijk: past dit op een S2C? Of heeft iemand hier anderszins ervaring mee?
weet jij toevallig waar deze 'blokjes' voor de krikpunten verkrijgbaar zijn?
ik denk namelijk dat ze op de S2 ook wel passen als ik die handleiding zo bekijk...

greetz Corné

edit: uit jouw laatste post blijkt helaas dat ze niet passen, jammer!
 

Miez1

Forumguru
Tip;

Misschien is het al genoemd, maar achter zet ik de garage krik onder de trekhaak, heb ik er meteen twee vrij en er beschadigd niets:geek:.

Alles gute !

Miez
 

CDK

Forumguru
@Miez1, ik heb bij mijn huidige auto geen trekhaak.... vandaar mijn vraag, maar toch bedankt!

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
@s-line, haha dat zal wel loslopen, maar met deze auto is dat sowieso geen optie, te kleine tank met een te hoog verbruik, met als gevolg van pomp naar pomp rijden..... ik zou best een grotere tank willen +40 liter of zo!!

maar blijf het jammer vinden dat er blijkbaar niet van die doppen zijn voor een S2 om te monteren onder je auto op de krikpunten :(
 

eriktv

Forumguru
Tip van Flip, men neme:
  • 2 ijshockeypucks (e5 per stuk bij bol.com bijvoorbeeld)
  • 1 mes
  • 1 tubetje lijm, bijvoorbeeld bandenplaklijm
Weet niet waar ikde tip las, maar was volgens mij niet op het forum gedeeld. Ik heb het afgelopen weekend uitgetest en het werkt prima :D. En dat voor een tientje.

63A2AF60-C0E9-469E-B2A4-B1439970D35A.jpeg 08B22B4F-3EB5-44B3-BDE4-649A47378248.jpeg

De felsrand is beschermd en door het licht flexibele rubber glijdt de krik niet weg. Ik heb nog wat kleine inkepingen gemaakt waar de krikrand mooi invalt.
 

eriktv

Forumguru
Dit zien er wel fancy uit, wellicht moet ik toch maar eens eBay gaan gebruiken :).

De voldoening van zelf iets knutselen vond ik echter ook wel groot, maar dan krijg je natuurlijk nooit de perfecte pasvorm. Of alleen met eindeloos schrapen, boren en vijlen.
 

turboturbo

Forumguru
Maar zo krek komt het ook helemaal niet bij dit probleem, behalve natuurlijk als je m passend wil hebben voor een garage krik (en dat is wat jij wilde)
Ik gebruik deze blokjes voor een 4 arms hefbrug.
 

Spinal

Forumguru
BCDF714E-9B27-41AE-85A3-07E3CCA57FC2.jpeg

Deze heb ik zojuist besteld via e-bay. Vanuit China dus dat duurt even voor die op de mat ligt hier. Maar wat ik zo zie op het plaatje past hij precies op mijn garage krikje

@eriktv op de foto staat de krik er wel heel scheef onder, ben je niet bang dat hij er onderuit schiet?
 

Spinal

Forumguru
@fiestaman ze zijn al uitverkocht, begin van de avond hadden ze er nog 3

EDIT: nieuwe aanbieder (ook alweer bijna uitverkocht

Item nr: 232256652319 (invoeren in de zoekbalk)
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Vandaag heb ik mijn winterset er onder gezet en wat kwam ik tegen, een mooie rubbere dop die precies op mijn garage krik past :pieker: waarschijnlijk heb ik die samen met de krik gekocht lang geleden. Alleen zit hier geen uitsparing in voor de felsrand dus moest ik hem erachter plaatsen.

9C24D7B0-BB5C-485B-A90F-9EC2045B858E.jpeg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb hier ook voor zitten kijken.

Degene die dan nog het meest in de buurt komt is de laatste die je stuurt. Alleen lees ook de feedback van kopers van deze spullen, vaak wordt er dan al verteld hoe de kwaliteit is.

Ook jammer dat er geen maten bij staan. Mijn felsrand is bijv. 1 cm breed en ik kan maximaal 2 cm hoog gaan, anders komt het rubberen blok tegen wat plastic kappen.

Wat ook fijn is, is dat er aan de onderkant een 'steunpunt' is voor de krikjes tot 2500kg. Dan wordt de pad als het ware 'geborgen'.

Al met al ben ik helaas de juiste nog niet tegengekomen.
 
Bovenaan Onderaan