Schipperssss Passat cc 1.8tsi

Schippersss

Forumguru
Laatst bewerkt:

Race Eend

Forumguru
Ziet er mooi uit, toch zie je wel weer dat het niet echt high performance spul is. Waarom nou niet de maat van de luchtmassameter aanhouden, maken ze hem weer kleiner tot aan het filter. Niet dat dit een beperking is bij een standaard turbo hoor, maar als je 400pk wilt, maak het dan minimaal de maat van de luchtmassameter.

Dat zie je overal bij de leveranciers van allerlei sets hoor, deze heeft tenminste mooie strakke slangen en niet van die harmonica slangen (dat is voor je flow ook niet optimaal).
 

SuperBartje

Forumguru
@Schipperss: mooie aanpassingen !
Maarrrr: komt er nu - anders dan een beter geluid) ook meer vermogen uit ?
Volgens deze test mag je niet(s) meer verwachten ?
 

Schippersss

Forumguru
Ik ga niks bewering omdat ik dit in combinatie heb gedaan met de 3 inch downpipe en uitlaat systeem. Maar met deze combo kwam er nog eens 30pk en 31nm extra uit. Zelf hou ik het op een pk of 10 voor het filter. Dit wordt ook door jd gegeven. Grootse voordeel was voor mij dat boven in toeren net wat te weinig lucht kreeg met de originele box. Toen deze set gemonteerd en was dat opgelost.

Al die testen van mcm neem ik meestal met en korreltje zout. Al is het wel vermakelijk om te zien. Die auto met trubo blok is denk ik niet getund, dus standaard trubo druk. Eigenlijk is het heel simpel, na het chippen draai je meer trubo druk dus turbo vraagt meer lucht. Het orginele systeem is berekend op standaard lucht doorvoer.
 
Laatst bewerkt:

Thokozanoah

Forumguru
Bedankt, uiteraard: http://www.ctsturbo.com/cart/products/CTS_Turbo_TSI_Air_Intake_System_EA888_1-4551-116.html

Ik zag trouwens dat hij nu ook in de nieuwe webshop te bestellen is van dvx performance:

http://webshop-dvxperformance.be/cts-turbo-20tsi-air-intake-systeem-p-3255.html

Ik heb met import kosten en verzenden wel iets minder betaald, maar het scheelt niet heel veel. Bij dvx komt er ook nog de verzendkosten bij natuurlijk.
Ff een vraagje, heb jij invoer kosten moeten betalen voor de CTS? Vandaag werd mij het pakket aangeboden, maar of ik ff 37,50 invoerkosten wilde betalen......
 
Laatst bewerkt:

Schippersss

Forumguru
Yup, ook zoiets. Als je geluk heb wordt hij niet onderschept door de douane ( hoor ik altijd van andere) zelf nog nooit mee mogen maken.
 

Michelv.

Forumguru
Niet alleen aan de buitenkant, ze mogen ook pakketten openmaken om de waarde te bepalen van hetgeen wat er in zit. Je moet echt mazzel hebben als er geen heffing overheen komt.
 

CDK

Forumguru
Klopt meestal worden de pakketten opengemaakt, alleen die uit China waar $6,- oid op staat die komen altijd aan zónder factuur, maar de rest is altijd extra aftikken helaas.
 

Schippersss

Forumguru
Echt een mooie update die nieuwe tellers :thumbsup: Kwam er nog veel codeerwerk bij kijken?
Die teller die ik er nu in hebt komt uit een nieuwe model Passat en moet eerst op 0 km gezet worden anders kan je hem niet op de juiste km stand zetten. Dit kan en wil haast niemand ivm fraude maar Marco heeft dit geregeld. Daarna is het gewoon in bouwen en met vds coderen de juiste km stand en service stand.
 
Bovenaan Onderaan