S2 Combi: Daklijst zit los

eriktv

Forumguru
Het vormt daarentegen wel weer één geheel met de raamlijst, dus als ze toch al kapot zijn wist ik het ook wel. Mooi opgelost!

:ot: @FlavioX ben benieuwd naar foto's van je hele auto na het dippen, ziet er erg strak uit zo :thumbsup:. Zou je misschien je ervaringen willen delen in een eigen topic? Of heb ik die over het hoofd gezien? Sowieso erg gaaf om een niet standaard-kleur te kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

casejunky

Forumguru
@andrehj Vind het wel een geslaagde oplossing eigenlijk en ook goedkoop.

@FlavioX Die achterkant, heb je die zo afgeknipt? kan aan mij liggen maar had dat niet netter gekunt?
Verder ziet het er wel echt goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Netjes die dip en rubbers dito ,maar ik vind hem links achter niet helemaal lekker zitten en rechts ook een beetje staat toch iets omhoog.

Denk dat het met klemmetjes (origineel) toch beter is ,hoe dan ook een goed alternatief als je de strips helemaal vernacheld heb.

Ik laat het bij mij nog maar even..
 

andrehj

Forumguru
Origineel is het een gelakte aluminium strip die met een rubber over de hele lengte geklemd zit. Dit is een ontzettende faalconstructie, want het rubber vertoont spanningsrelaxatie (klemspanning wordt met de tijd minder) en het aluminium van de strip heeft een andere uitzettingscoëfficiënt dan het staal van het dak. Elke dag dat de zon op je dak schijnt en de auto daarna 's nachts weer afkoelt, beweegt de strip dus een beetje in de groef. Daardoor wrikt ie zichzelf los en komen al die strippen dus omhoog.
Vandaar dus de remedie: Vastlijmen met ruitenkit.
 

Highway

Forumguru
Zeker een fragile onderdeel. Beide lijsten heb ik al eventjes los liggen. Deze heb ik opnieuw gespoten gezien er wat corrosie op zat.

Wil je de strip niet krom hebben, moet je hier erg voorzichtig mee omgaan. Er is erg weinig voor nodig deze te verbuigen.

Ik hebbeide strips zeer voorzichtig van het dak gehaald. Hierdoor waren ze wel iets vervormd, maar dit was goed terug te buigen. Binnenkort weer op vorm van het dak buigen en dan vast zetten met ruitenkit (heb ik al liggen).

Ben het met @andrehj eens - het is een behoorlijke faalcontructie hoe ze dit vast gezet hebben.
 
Bovenaan Onderaan