Reserve wiel bak moer....

EdK

Forumguru
Zoekende naar het onderdeelnummer van de reservewielbakmoer....

Waar heb je het over ?
Wel de Fabia4 had een spuitbus zetje en ben daar niet echt een voorstander van.
De verkoper ook niet dus kwam met voorstel om reserve wiel met toebehoren over te zetten vanuit de Fabia 3 naar de 4
Nu leg je het wiel erin en dan heb je een langstuk draadeind (M6) met een dop eraan zodat je makkelijk kunt draaien.
Wel onderin de wielbak waar dus dat draadeind ingedraaid word zit wel een beugel maar mis daar de moer (speciaal)
Dit niet doorgehad met overzetten, maar wiel ligt er dus nu los in en dus niet geborgd met die draadeind/dop
Al wezenloos gezocht naar een partnummer van die moer die in die beugel in de wielbak moet zitten.
IS er iemand die dit toevallig wel weet ?? Of er een foto van heeft hoe het eruit ziet zodat ik het dan zou kunnen namaken !?
 

EdK

Forumguru
IMG_6680JPG_3562890f-447e-4920-b1f1-cf25176d6cce_x1000.jpg

Deze heb ik dus al, en het draadeind gaat door velggat in een moer in bodem van wielbak.
En dat laatste deel heb ik dus nodig.
Op foto die heb ik dus wel !
 

Pindasaus

Forumguru
Ah, verkeerd gelezen.
Op de onderdelen die ik noemde, lijkt iets van een haak te zitten. Zou dat in de beugel passen?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Die lijkt standaard in de F3 te zitten, aangezien in deze kit alleen de bout, maar geen moer zit:

In de F4 zit namelijk een andere, zie:
 

hemi24

Forumguru
@EdK : als er nu geen gat met binnendraad in jouw kofferbakbodem zit, heb je niks aan die moer…
Die moer wordt wel gebruikt bij o.a. de Citigo.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru

Deze complete inleg heb ik dus.
inclusief het reserve wiel.
Leg dus eerst wiel erin en dat ze ik vast met die bout met kunststofwiel erop.
En dan gaat de inleg met krik in het reservewiel. en word vastgezet met spanband aan het wiel.
Maar die bout met kunststofwiel erop die gaat door naafgat van het wiel in een moer die in een beugel hoort te zitten.
Die beugel zit al aan chassis in de wielbak vast en voorzien van coating, alleen die moer of wat het is die zit er dus niet in.
Dus kan die bout niet vastdraaien dus hierdoor zit wiel dus los in de bak.
 

EdK

Forumguru
Niemand een view van ETKA met de wielbak ?Met nummers erbij zodat ik aan hand van artikelnummer dan het artikel kan vinden ?
Het is dat het nu zeikt van de regen anders zou ik even proberen een foto te maken van wielbak met de beugel zonder moer
 

Tees

Donateur
Zoals ik hierboven al postte: het model van de F3 is anders dan van de F4. De F4 heeft die plastic knots, zeg maar een dik plastic draadeind met een plastic moer erop. Die kost ook maar een tientje. Ben wel benieuwd hoe die in de auto vastgemaakt wordt, maar gegeven het feit dat je die set los kan lopen, zal er wel een voorbereiding voor zijn in de wagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Volgens mij heeft @Tees de goede set al gegeven, met die kunststof wokkel.
Ik zit nog een plaatje te zoeken van de bevestiging van de wokkel in de kofferbakbodem…
Komt in principe overeen met de fitting van een gloeilampje.
 

Tees

Donateur
Speciaal voor Ed dan: onderdeelnummer 5Q0 803 899 of 2G0 803 899 A. De eerste is een slag langer dan de 2e, maar beiden past in de F4.

Ik gok dat de rest gewoon nog wel bruikbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Pindasaus

Forumguru
De wielbak van de F3 ziet er zo uit. Er is geen losse moer.
F3 hb.jpg

En de Superb 3 met mogelijk hetzelfde systeem als de F4, afbeelding van hemi24:
F4.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
ongeveer in de F4
Ja zo ziet ongeveer uit inderdaad , is alleen een opstaand stripje
Maar heb blijkbaar die artikel nummers van Pindasaus en Tees verkeerd bekeken.
Zat in me kop met van ik moet die bout uit de fab 3 erin draaien en dat gaat niet !!
Maar dit bestaat ook uit 2 delen uiteindelijk en die bout van de fab 3 kan ik in oudijzerbak gooien of in de plastic bak !!??
 

EdK

Forumguru
@hemi24 , @Pindasaus en @Tees je , bedankt voor jullie inzet !

Morgen maar even zoeken naar een toko die paypall of Ideal accepteert en redelijke prijzen heeft en waar de transportkosten niet hoger zijn dan het artikel.....
 
Bovenaan Onderaan