Remvloeistof vervangen

ertromp

Forumguru
Pardon...


Dit is werkelijk prima spul hoor. Waar denk je dat Hazet het laat maken. Vergelijk het eens: Hazet is helemaal kunststof, deze heeft bijvoorbeeld messing aansluitingen.

Een identiek exemplaar als die van Hazet (komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek) staat er ook op voor 34 dollar.

Was maar een tip

Ja Pardon

Mijn Hazet tool komt niet uit China en het zit echt anders in elkaar als het spul van Alibaba uit China.
Waarom denk je dat Hazet speciale kunststoffen gebruikt? Remolie is vrij agressief.

Prima als je je gereedschap voor het minste wilt scoren maar bij veelvuldig gebruik doe mij maar de wat betere producten. Helaas het betere gereedschap kost nu eenmaal iets meer.

Was maar een tip ;)
 
Merci,

Niks anders dus dan normaal ontluchten.

Ik gebruik trouwens al jaren de 'easybleed' van Gunson, werkt prima en kost niet veel.

$_57.JPG
 

ertromp

Forumguru
Als je alleen op je eigen auto remvloeistof ververst zullen er vele systemen zijn die redelijk voldoen.
In mijn geval krijg ik meerdere auto's (MB klassiekers) om de remvloeistof te verversen.
Waar dan kwaliteit in gaat zitten zijn de slangen, het ventiel in het zuig apparaat en de kap die je op je ontluchtingsnippel moet plaatsen. Ook ik ben begonnen met de goedkopere (China) systemen en je ziet dat er bijvoorbeeld na verloop van tijd valse lucht bij zo'n kap op de ontluchtingsnippel wordt mee gezogen.
Ook verkleuren slangen waardoor al moeilijker te zien is wanner de schone vloeistof er aan komt. Voor de hobby zal het in zekere mate voldoen.
 
Oh ja, eezibleed dus.

Nog een vraagje wat betreft de hydraulische koppeling. Toen ik deze wou ontluchten kwam er geen druppel uit toen ik de nippel los draaide. Ik was niet helemaal zeker of deze ook 'communiceert' met het remvloeistof reservoir dus ik heb 't maar gelaten. Ik neem aan dat die nippel gewoon verder open had gemoeten?
 

ertromp

Forumguru
Oh ja, eezibleed dus.

Nog een vraagje wat betreft de hydraulische koppeling. Toen ik deze wou ontluchten kwam er geen druppel uit toen ik de nippel los draaide. Ik was niet helemaal zeker of deze ook 'communiceert' met het remvloeistof reservoir dus ik heb 't maar gelaten. Ik neem aan dat die nippel gewoon verder open had gemoeten?
Exact. Die koppelingscylinder zit ook in het circuit. Moet dus nog goed ontlucht worden
 

turboturbo

Forumguru
Ik gebruik trouwens al jaren de 'easybleed' van Gunson,
Heb afgelopen weekend de Gunson Eezibleed mogen testen.

Mijn bevindingen: het nippel op de slang die op het ventiel moet, is erg goedkoop afgewerkt. Het koste me veel moeite / zere vingers om die fatsoenlijk op het ventiel van de band te zetten. Had het idee dat ik het ventiel bijna sloopte en je moet zoveel kracht op het heveltje zetten dat je moet oppassen dat je niet uitschiet met het ding en een kras in de lak van je velg maakt. Dit kan echt beter, in de garage was ook een compressor aanwezig met eenzelfde soort nippel dat wél heel goed te bedienen was!

2e nadeel: het (bekende) lekken bij het reservoir(dop). En flink ook. Na een kwartier lag er een plasje remvloeistof onder de auto.

Ik was verder niet tevreden over het gebruik van de voorraad fles. Die mag niet leegraken, maar gebeurde bij mij wel. Die wilde ik dus hervullen. Daarvoor moet je de druk leiding van het ventiel van de autoband afhalen waardoor de druk van het systeem af gaat. Vervolgens moet de fles open en je raadt het al: de remvloeistof liep uit de slangetjes en er kwam lucht in de leidingen naar het reservoir. En die lucht wil je vervolgens niet het systeem in gaan persen, dus wat te doen? Ik wist het even niet en de aanwezige monteur ook niet (behalve dan op de ouderwetse manier met 2 personen ontluchten)
Ik geef hierbij een negatief koopadvies :itwasntme: maar misschien heb ik het apparaat zelf niet goed gebruikt.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Heb afgelopen weekend de Gunson Eezibleed mogen testen.
2e nadeel: het (bekende) lekken bij het reservoir(dop). En flink ook. Na een kwartier lag er een plasje remvloeistof onder de auto.
Ik geef hierbij een negatief koopadvies :itwasntme: maar misschien heb ik het apparaat zelf niet goed gebruikt.
Jouw ervaring komen overeen met de mijne. Gelukkig was ik er met het lekken wel op tijd bij, en werd mijn reservoir dus niet overvuld. Zorg dat je je auto rondom het reservoir enorm goed schoonmaakt, want remvloeistof is erg smerig spul en vreet zo je lak (en daarna je staal) weg...
 

turboturbo

Forumguru
Ja @ertromp je hebt gelijk. Weer een geval van goedkoop is duurkoop.... Voorlopig laat ik het weer even bij de garage doen de komende jaren. Het manueel ontluchten na de eezibleed methode ging ook niet helemaal zoals zou moeten. En het lijkt er nu op dat de hoofdremcilinder lek is gegaan door ons gepruts. Ik blijf er kortom voortaan maar vanaf. Ik denk dat hier een grens bereikt is voor mij wat ik wel en niet zelf moet willen kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan