RefleCs - Superb III Combi Style BL

RefleCs

Forumguru
Begrijp ik dat nou goed, dat je dus 40 euro per maand betaalt om van standaard 17" naar 18" te gaan? Stel dat je een contract van 4 jaar hebt, dan betaal je dus €1920 voor die upgrade? Dat lijkt me toch rijkelijk veel... Zeker als de optie in de catalogus slechts een meerprijs heeft van 400 euro.

Ja dat klopt. Let wel het is geen optie van 400 euro om de reden dat ik de velgen achteraf moet laten monteren om 21% bijtelling te behouden. Voor mij is de optie dus duurder. Daarnaast is de bandenmaat voor de 18" velgen anders dan de standaard 17". Grotere banden zijn vaak duurder en helemaal met winterbanden de LM betaalt die banden als ze vervangen moeten worden en dat betekend dus dat ook dat verschil moet worden meeberekend. In de 160.000 km hoef ik dus nooit voor nieuwe banden te betalen dat verschil moet je wel mee berekenen.
 

andrehj

Forumguru
Sodemieter. Dan zou je dus in plaats van die ene inch extra ook voor 2000 euro aan andere opties uit kunnen kiezen? Dan zou ik het wel weten.
(Maar ik heb die luxe niet, moet gewoon mijn eigen auto betalen).
 

Tinto

Forumguru
Sodemieter. Dan zou je dus in plaats van die ene inch extra ook voor 2000 euro aan andere opties uit kunnen kiezen? Dan zou ik het wel weten.
(Maar ik heb die luxe niet, moet gewoon mijn eigen auto betalen).
Klopt. De vuistregel is €20 per €1000 lease auto of opties. Behalve voor velgen.
 

B@s0302

Senior Member
Meerprijs grotere velg is vaak wel afhankelijk van de leasemaatschappij denk ik.. Net even gekeken naar de offerte van mn eigen auto; 24eu per maand voor 18" Alaris inclusief winterbanden. Dus 24eu x 48mnd= 1152eu waarvan 240eu voor de velgen.
 

RefleCs

Forumguru
Door nu de velgen achteraf te laten monteren tellen ze niet mee voor mijn bijtelling. Dat scheelt weer. Ik betaal er zelf dan niets aan. En sja voor de rest is ie al compleet.... ;)
 

RefleCs

Forumguru
De offerte ligt weer bij de LM :) Hopelijk vanmiddag aftekenen :D

Ik heb nog 1 overweging. Ga ik op het Business Grey de normale Pegasus velgen leggen of pak ik de Antraciet variant die ook op de L&K wordt geleverd..... (toch weer keuzes keuzes keuzes haha)
 

RefleCs

Forumguru
Productie week 14 is zojuist bevestigd! :D 4 weken vroeger dan verwacht! Een probleempje.... als hij aflever klaar is heb ik waarschijnlijk nog niet de 180.000km van mijn huidige leasecontract gehaald.
 

RefleCs

Forumguru
Nog 2 weekjes en dan is het zover :D het wachten is op de Eibach veren. De auto is inmiddels in Nederland. Ik heb nog geen foto's ontvangen helaas maar zodra ik die heb zal ik ze zeker niet onthouden :)

Voor de volledigheid even een samenvatting van alle standaard opties en de extra opties in PDF formaat. Dat is voor onze vlaamse vrienden ook wat makkelijker vergelijken voor wat betreft de Businessline edities die we alleen in NL kennen.
 

Bijlagen

  • Skoda Superb.pdf
    221,9 KB · Weergaven: 32

RefleCs

Forumguru
Als aanvulling op de laatste post ook nog even in de openingspost een paar plaatjes toegevoegd van wat ik verwacht.
 

RefleCs

Forumguru
Om de kilometers in de i40 gaat het al niet meer. Die haalt deze week de 180.000. Er zit wat vertraging in de aflevering van de auto omdat de Eibach vering nog geleverd moet worden. De dealer gaf aan dat dat 14 dagen zou duren.
 

RefleCs

Forumguru
@ertromp heb jij toevallig een lijstje met alle VCDS mogelijkheden voor de SIII voor mij? Aangezien ik momenteel elke dag in Apeldoorn te vinden ben voor mijn werk is het wel zo handig als ik een keer langsrij voor eventuele aanpassingen, maar het zou prettig zijn om een lijstje te hebben.
 
Bovenaan Onderaan