Radio navigatie bluetooth Yeti

Freekw

Lid
In mijn net aangeschafte Yeti 1.4 2015 zit een eenvoudige radio.
Als ik die wil vervangen en de functies van de auto wil behouden wat moet ik dan kiezen welk type?
Wat er op moet zitten is radio, navigatie, bluetooth (telefoon) en carplay en het behoud van de auto functies.
Heeft iemand nog iets liggen?

Radio nu zie foto

130778590.jpeg
 

EdK

Forumguru
Zenec neemt in principe alle functies over die je nu ook hebt.
Een 10 jaar terug er zelf één in de Yeti gehad en toen werd er verteld door "de Tijger in Tilburg " dat VAG bezig was geweest om Zenec als leverancier voor VAG wagens in te lijven.
Dit is alleen niet door gegaan omdat VAG de inkoopprijzen wilde bepalen per unit, en tsja daar begon Zenec niet aan.
 

Freekw

Lid
Is idd een pracht van een radio maar wil er niet zoveel voor uitgeven dacht meer aan een 2e hands originele radio.
 

Tees

Donateur
Hoeveel wil je dan wel uitgeven? Een paar honderd euro zal je snel kwijt zijn, ook voor tweedehands modellen.
 

Freekw

Lid
Een honderd of 2 a 3 afhankelijk van de opties Wat er zeker op moet zitten is radio, navigatie en telefoon (bluetooth)
En dan een origineel type
 

Erik_NL

Forumguru
@Freekw
probeer dan eens een autorecyclingbedrijf zoals De Onderdelenlijn.
Je hoeft je zoektocht niet tot de Yeti te beperken. Andere VAG modellen komen waarschijnlijk ook in aanmerking.
 

Tees

Donateur
Ik denk dat in de FL Yeti al een MIB1 systeem zit, dus als je origineel wilt moet je daarnaar kijken bij de autodemontagebedrijven. Volgens mij is de MIB1 wel een split unit systeem, dus een losse display unit en losse computer (in t dashboardkastje). Dus let wel op dat je dan beiden koopt.
Maar of je daarmee gaat slagen voor €200-300 heb ik nog wel twijfels over.
 

Tees

Donateur
MIB (1-2-2.5-3) staat voor de generatie modellen waar het infotainment systeem toe behoort, het is eigenlijk een manier waarop de systemen in elkaar zitten die echt anders is dan de voorgaande RNS systemen. Automodellen die geïntroduceerd zijn vanaf ~2012 hebben een MIB1 systeem (en later kwamen de nieuwere generaties MIB).

Weten welke soort er nu in zit is erg van belang om te weten welke je erin kan zetten om te zorgen dat alles nog goed samenwerkt met je autosysteem.
 

gehaktbal

Forumguru
Nee deze niet gehakt bal
Maar zie net op hun site dat ze niet meer bestaan na 52 jaar een zaak gehad te hebben....
Een aantal jaar lang hebben ze met een lokale (reclame)ondernemer "geintjeman" commercials opgenomen. Ze staan nog op Youtube, vandaar de referentie.
Zonde dat ze weg zijn.

@Freekw Heb in het verleden contact gehad met ACR Helmond en hier naar aanleiding van telefonisch advies wat verloopjes besteld.
Kwamen erg kundig en vriendelijk over!
 

Freekw

Lid
Idd als ik een niet Skoda radio wil, zou ik daar zeker langs gaan.
Maar mijn voorkeur is een originele radio met wat meer functies als die ik nu heb.

Zo'n MIB1 systeem bestaat dat uit 2 delen? Front en nog een kastje in het dashboard ?
(in het handschoenenkastje zit niets)
Veel vragen maar ik ben totaal niet thuis in de moderne radio materie.
 

hemi24

Forumguru
Yeti staat niet op het recentere MQB onderstel, maar op het oudere PQ platform.
Met introductie van de MQB auto’s kwamen de MIB systemen. Voor o.a. de gefacelifte Yeti zijn er toen de MIB-PQ units geïntroduceerd, die hebben het DNA en de functionaliteit van een MIB systeem, maar dan geïntegreerd in één unit.
Dit simpelweg omdat de Yeti niet was voorbereid op een scherm en een unit in het dashboardkastje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan