Raam kuren passagierskant

JensF

Lid
Beste allemaal,

Al sinds de aankoop van mijn Octavia heeft deze het onwijs irritante probleem dat het raam aan de passagiers kant een eigen leven lijdt.

Naar beneden doen is geen enkel punt, druk je op de bestuurders kant of aan de passagiers kant zelf de knop helemaal in gaat deze keurig naar beneden, maar nu komt het, met omhoog doen gaat deze een stukje waarna hij meteen weer naar beneden gaat. Dit gebeurt ook als het raam handmatig omhoog doet. Dit gebeurt een keer of 2 a 3 keer waarna hij wij in delen maar alleen nog handmatig omhoog gaat.

ik heb gisteren al vanaf de bestuurderskant geprobeerd het raam opnieuw in te leren maar omdat hij steeds weer naar beneden gaat heeft dit nog niet tot een succes geleid. Hebben jullie dit al eens vaker gezien?

Omdat beelden meer zeggen dan woorden:
 

Bakkertje

Forumguru
Kan het zijn dat het raam wat moeilijk loopt? Dan zou het de klembeveiliging kunnen zijn waardoor ie weer open gaat.
Verder gaan de raammechanieken bij VAG producten nog al eens kapot. In ons geval begon ie dan eerst herrie te maken en ook duidelijk zwaarder te lopen om op een gegeven moment naar beneden te vallen..

Uitlezen kan ook nog, dan weet je of er ergens een elektrisch probleem zit, maar gezien het feit dat het bij beide schakelaars gebeurd verwacht ik dat niet.

Heb je nog garantie op de auto? Anders even terug gaan.
 

JensF

Lid
Klembeveiliging had ik nog niet aan gedacht! Van het weekend is bekijken.

En de auto heb ik particulier gekocht dus van garantie is geen spraken :D
 

Tees

Donateur
Ik heb laatste exact hetzelfde gehad! Ik heb ook geprobeerd opnieuw te calibreren, maar dat hielp maar even. Een dag later was t spontaan weer weg, dus ik denk ook dat t met de blokkade beveiliging te maken had, dat er ff wat kleins tussen zat of zo.
 

MarkvdD

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem, ook aan de passagierskant. Ik heb gemerkt dat het ook afhankelijk is van het weer. Bij warm weer heb ik er meer last van en bij vochtiger en kouder weer niet.

Ik denk ook dat het de klembeveiliging is en dat die reageert op een zwaar punt in de beweging van het raammechaniek. Het is namelijk altijd op hetzelfde punt dat ie weer terug omlaag gaat.
 

EdK

Forumguru
Soms kan het helpen door het raam eerst geheel naar beneden te doen en dan wat siliconen in de geleiders te spuiten dmv spuitmond met slangetje ! Niet overmatig maar gewoon gedoseerd !
Denk nou niet van ik neem de geel/blauwe spuitbus van WD40 want die lost helaas rubber op.
Na inspuiten met siliconenspray weer handmatig in kleine stapjes het raam naar boven krijgen en zodra dit is gelukt de knop enkele seconden omhoog houden ( inleren ) hierna raam weer naar beneden en dan enkel kruisjes slaan en kijken of hij nu wel netje weer omhoog gaat !
Mijn ervaring uit verleden is dat dit in algemeen wel werkt, en baat het niet dan schaad het ook niet......
 

JensF

Lid
Soms kan het helpen door het raam eerst geheel naar beneden te doen en dan wat siliconen in de geleiders te spuiten dmv spuitmond met slangetje ! Niet overmatig maar gewoon gedoseerd !
Na inspuiten met siliconenspray weer handmatig in kleine stapjes het raam naar boven krijgen en zodra dit is gelukt de knop enkele seconden omhoog houden ( inleren ) hierna raam weer naar beneden en dan enkel kruisjes slaan en kijken of hij nu wel netje weer omhoog gaat !
Klinkt inderdaad als een goed idee! Dat gaan we eens proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan