Project LED

Taffy

Forumguru
Precies, ik heb bij spiegel 2 de zuignap al niet meer gebruikt zelfs. Je moet alleen jezelf even over die angst heen zetten dat je alles aan t kapot trekken bent...
Want dat gebeurt niet
 

bobbl

Forumguru
Hoe zit het dan met de aansluitingen. Ik weet niet hoe dat zit. Bij de meeste s2 zullen de spiegels electrisch zijn, maar werkt het bij automatisch dimbare buitenspiegels hetzelfde?

Bij mij zaten er aan 2 kanten draden aan het siegelglas, kun je gewoon laten zitten, je hebt ruimte genoeg op het lampje te vervangen, rubbertje waar het lampje inzit kan alleen erg vast zitten, let erop dat je niet aan de draden trekt maar aan het rubbertje.
 

Taffy

Forumguru
Bij mij zaten er aan 2 kanten draden aan het siegelglas, kun je gewoon laten zitten, je hebt ruimte genoeg op het lampje te vervangen, rubbertje waar het lampje inzit kan alleen erg vast zitten, let erop dat je niet aan de draden trekt maar aan het rubbertje.

Klopt, ik heb een puntbektang gebruikt om het lampje te verwijderen.
 

Epson

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben er ook aan begonnen, (zie foto), maar wanneer ik achteraan druk en vooraan aan de zuignap trek, komt de spiegel absoluut niet los...

Ik lees hier dingen over clipjes die je moet losmaken, maar ik heb het met een zaklamp proberen te zoeken, is me niet duidelijk...

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 61

Chicco_Himself

Forumguru
Je kunt het beste de spiegel helemaal naar BENEDEN kantelen en dan met je vingers tussen de spiegel en de behuizing zachtjes (steeds een stukje verder naar links cq rechts) duwen. Je voelt wel als hij wat losser komt te zitten. Daarna is hij zo los.
 

Taffy

Forumguru
Je kunt het beste de spiegel helemaal naar BENEDEN kantelen en dan met je vingers tussen de spiegel en de behuizing zachtjes (steeds een stukje verder naar links cq rechts) duwen. Je voelt wel als hij wat losser komt te zitten. Daarna is hij zo los.

+1 of in de stand van de foto en en er inderdaad met je vingers achter wurmen en dan toch de spiegel eruit trekken je voelt hem op een gegeven moment los komen. En als je alleen lampjes vervangt is dat voldoende. Als je complete unit gaat vervangen ( van superskoda bv ) moet je idd meer uitelkaar halen. Succes
 

Epson

Nieuw lid
Bedankt voor de snelle reacties...

Net nog eens half uurtje geprobeerd, maar de scharnier van de spiegel zelf begint zelfs mee te bewegen, zo hard probeer ik te trekken...

Bang dat ik spiegel breek.

Het is een S2 facelift, zou het kunnen dat die wel clipjes heeft binnenin, die je eerst moet 'losklikken'?

Ik zie de motorbevestiging immers ook meebewegen als ik wring...
 

Epson

Nieuw lid
Op google dit:

led umbau boarding spots


Ingeven, eerste hit is een gedetailleerde handleiding (duits)

Ga proberen die clips los te klikken...
 

Epson

Nieuw lid
Gelukt!

1) losklikken van de klipsen op '10 uur' en '13 uur' bovenaan en dan spiegel vanboven al lostrekken

2) spiegel met de hand draaien totdat je onderaan 'ruimte' ziet, je kan dan de spiegel makkelijk van de klipsen trekken


Groetjes
 

DeNnZ

Forumguru
@Taffy en @Chicco_Himself;

Ik zit er toch sterk aan te denken om zowel de spiegel en kenteken verlichting aan te pakken.
Wellicht kunnen jullie me helpen met een paar vraagjes:

1* Bij de kentekenverlichting die aangehaald wordt (http://www.hypercolor.de/LED-Kennzeichenbeleuchtung-fuer-Skoda-Superb-3T-Kombi), Zijn dit alleen LED's of zitter er nou ook weerstanden aan? Zo ja, hoe hebben jullie deze weggewerkt?

2* Soms zie je bij aftermarket kenteken LED's dat ze veul te sterk zijn, ik bedoel hiermee dat je op je kenteken 2 witte 'vlekken' krijgt, is dat bij deze lampen ook zo of is het meer een strijklicht?

3* Welke kleurtemperatuur hebben jullie gekozen? Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar 4000K

4* Bij de spiegelverlichting (http://www.hypercolor.de/Umfeldbeleuchtung-LED-Lampe-fuer-Superb-3T-Kombi) Is dit nou de prijs per lampje (dien je er dus 2 te bestellen? Of is dit een setprijs?

Ik ben benieuwd!
 

Taffy

Forumguru
@DeNnZ Wat betreft de spiegel is zoals @bobbl t beschrijft en ik heb voor kentekenverlichting deze :
http://www.hypercolor.de/2er-Set-LED-Kennzeichenlicht-mit-extra-Lastwiderstand
En dan de 5000K en zoals je ziet zitten er losse weerstanden aan. Deze heb ik met dubbelzijdige tape aan de binnenzijde vastgeplakt. En t zit tot nog toe nog vast.
Foto is van erg dichtbij genomen want staat al in garage dus t kan wat duidelijker maar misschien voldoende om je n idee te geven image.jpg
 

bobbl

Forumguru
Was vandaag ff aant kijken, kun je die spiegel ledjes ook gebruiken voor de achterklep lampjes?
Zijn toch dezelfde?
 
Bovenaan Onderaan