Proefrit Yeti

pen

Lid
proefrit/bestelling yeti 1.2 TSI.

Ja, bedankt Sador, het is nu afwachten allemaal. de inruil van mijn RR 1.9 tdi ging niet vlekkeloos, vooral omdat dieselrijden een wat negatieve klank heeft, daardoor viel de inruilprijs wat tegen. Ik hou de berichten in de gaten, en ook sterkte,.... "in de wachtkamer" !!!!
 

LenK

Forumguru
de inruil van mijn RR 1.9 tdi ging niet vlekkeloos, vooral omdat dieselrijden een wat negatieve klank heeft, daardoor viel de inruilprijs wat tegen
Dat zal eerder aan het Roomster badge gelegen hebben dan aan het TDI badge.
 

deusjevo

Forumguru
Tja, als caravan trekker moet je hem niet gaan gebruiken.
Zelfde kwaal als de Roomster, mag maar 50 kg. rusten op de trekhaak.

Als dat het enige is, die kogeldruk...
Beste kogeldruk is helemaal geen kogeldruk by the way.
Kwestie van je caravan goed beladen :xyxthumbs:

Prestaties van de 1.2 TSI met 1200 kilo caravan erachter zijn beter dan die van mijn huidige 1.6 MPI, waarom zou ik de Yeti 1.2 TSI dan niet als caravantrekker gebruiken :icon_smile_question
 

pen

Lid
proefrit

Ja dat ben ik met je eens, ook omdat mijn tdi nog geen roetfilter heeft In de uitslag van de autoweek-tevredenheidsenquete van deze week staat de Roomster onder de MPV's op de 5 e plaats!!, met een betrouwbaarheidsuitslag van meer dan 90 %. en daar ben ik het helemaal mee eens, na 60.000km.
 

LenK

Forumguru
Hoe graag je de Roomster ook door de slijk haalt, ik denk toch echt dat het meer aan het omslagpunt van een diesel v. benzine ligt hier in NL.
Mij lijkt het dat een auto die nieuw niet gewild is, gebruikt ook niet verkoopt.

Door een lagere inruilprijs kan er een lagere verkoopprijs worden gevraagd en zo de verkoopkans worden verhoogd.
 

cvegreen

Forumguru
Het is altijd hetzelfde , als je een auto koopt doen ze er bijna verlies op , volgens de verkopers , maar je moet je eigen wagen eens trachten te verkopen aan een garage , dan krijg je er nog een appel en een peer voor , want rarara , er is altijd wel één reden waarom ze er maar zo weinig voor geven .Maar ze hebben steeds een stevig prijskaartje als je naar een tweedehands wagen gaat kijken .
 
Ik denk dat dit inderdaad zo is. De Octavia is tweedehands als diesel ook ongeveer gelijk aan een benzineuitvoering.
 

pen

Lid
Zojuist hoor ik van de dealer dat de productestart van de Yeti 1.2 tsi zal zijn in week 49!!, levering dan begin januari (onder voorbehoud).
 

Hougie

Lid
Zojuist hoor ik van de dealer dat de productestart van de Yeti 1.2 tsi zal zijn in week 49!!, levering dan begin januari (onder voorbehoud).

Mja, bij mij heeft de auto dealer van in het begin al gezegd dat het rond half februari zal zijn.....(hopelijk komt die vroeger maar ik kan wachten, ook al duurt het nog lang!)
 

deusjevo

Forumguru
Deze test is niet zo mals voor de Yeti....een vebruik van 1 op 10 ? Ik veronderstel dat dit wil zeggen 10 liter benzine elke 100 km...of ben ik verkeerd ?

Nope, je bent goed.
Heb al eerder gehoord dat de TSI motoren niet zo zuinig zijn als beloofd...:945:
 

deusjevo

Forumguru
Tja, als caravan trekker moet je hem niet gaan gebruiken.
Zelfde kwaal als de Roomster, mag maar 50 kg. rusten op de trekhaak.

Toch nog even nagevraagd bij de dealer en goed nieuws voor je :545:
Max. kogeldruk = 75 kilo voor alle modellen:489:
 

Michel

Forumguru
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken: benzine of diesel. In Nederland is het niet vanzelfsprekend om altijd de dieselversie te kiezen vanwege alle extra belastingen die onze regering hierop heft. Dus wordt er eerder een benzineversie gekozen, die altijd een hoger verbruik kent dan een diesel, maar nog altijd goedkoper is, tenzij je veel rijdt.
 

Captain Hook

Forumguru
Deze test is niet zo mals voor de Yeti....een vebruik van 1 op 10 ?
Nou, autojournalisten hebben er nooit een probleem mee om een hoog verbruik te realiseren. :ahum:Dat is normaal bij dat soort 'type' mensen.

En dat getuigt ook niet echt van verkeersinzicht, beheersing en kunde van het voertuig. Veel verbruiken is geen kunst, weinig wel... :winkie: Want dat vereist beheersing en vooruitdenken.
 
Bovenaan Onderaan