De Stip
Forumguru
Balen,
Onze O-2 staat deze week bij de garage, omdat hij na de update van de DSG bak (inclusief minerale olie) steeds slechter begon te rijden. Het schakelen met de DSG bak gaat haperend, met name van z'n 3 naar z'n 4. De eerste diagnose was het vervangen van een elektrische klep bij de turbo. Dit omdat er olie lekte in de omgeving van dat onderdeel. De garage noemt het een turboklep en kost zo'n 165,- om te vervangen. Ze hoopten dat dat het euvel zou oplossen. De auto reedt volgens de monteur wel beter/sneller, maar het euvel was niet verholpen.
Vandaag hebben ze de oude software terug gezet, maar dat hielp niet. Nu maar weer de nieuwe en ook dat helpt helaas niet. Ze dachten dat het een probleem was zoals je dat ook hebt met iPhones. Je weet wel, het ding doet het goed en je zet er een nieuwe IOS op en het apparaat werkt beroerd. Zoiets is er nu dus waarschijnlijk ook met mijn O-2
Weet iemand een oplossing? Dan kan ik het aan m'n garage doorgeven. Ze doen werkelijk hun best en beseffen dat ik al een paar keer iets raars aan de auto heb gehad. Remschijven achter vervangen ivm roest (ik zou te weinig remmen...), lekkage van het open dak (een van de neopreen afwateringsslangen was defect geraakt...) en nu weer dit gezeur. Het is een kei van een auto en dito garage, maar nu krijg ik toch zo langzamerhand wel kromme tenen en wellicht een lichtere portemonnee
Onze O-2 staat deze week bij de garage, omdat hij na de update van de DSG bak (inclusief minerale olie) steeds slechter begon te rijden. Het schakelen met de DSG bak gaat haperend, met name van z'n 3 naar z'n 4. De eerste diagnose was het vervangen van een elektrische klep bij de turbo. Dit omdat er olie lekte in de omgeving van dat onderdeel. De garage noemt het een turboklep en kost zo'n 165,- om te vervangen. Ze hoopten dat dat het euvel zou oplossen. De auto reedt volgens de monteur wel beter/sneller, maar het euvel was niet verholpen.
Vandaag hebben ze de oude software terug gezet, maar dat hielp niet. Nu maar weer de nieuwe en ook dat helpt helaas niet. Ze dachten dat het een probleem was zoals je dat ook hebt met iPhones. Je weet wel, het ding doet het goed en je zet er een nieuwe IOS op en het apparaat werkt beroerd. Zoiets is er nu dus waarschijnlijk ook met mijn O-2
Weet iemand een oplossing? Dan kan ik het aan m'n garage doorgeven. Ze doen werkelijk hun best en beseffen dat ik al een paar keer iets raars aan de auto heb gehad. Remschijven achter vervangen ivm roest (ik zou te weinig remmen...), lekkage van het open dak (een van de neopreen afwateringsslangen was defect geraakt...) en nu weer dit gezeur. Het is een kei van een auto en dito garage, maar nu krijg ik toch zo langzamerhand wel kromme tenen en wellicht een lichtere portemonnee