Ik heb helaas ook mijn stem moeten veranderen naar "grote problemen". Het kondigde zich al een poosje geleden aan, eerst nog verse olie er in gegooid en dat bleek te helpen voor een maandje of 3. Dus ook ik moet er aan geloven, de ketting of spanner is naar zijn grootje. In het begin was het ratelen voor 3 seconden en dat kon volgens de geleerden geen kwaad. Echter werd het erger en erger, nu durf ik er niet meer mee door te rijden. Bij koude start en een aantal dagen niet gereden staat deze voor 1 minuut te ratelen en daarna klinkt die ook nog niet echt fris, alleen als deze volledig op temperatuur is draait die weer als een naaimachine.
Dus volgende week naar de garage; de ketting, spanners, waterpomp, keerringen en nokkenasversteller worden vervangen. Kost een aardig centje, maar ik koop er geen andere auto voor.
Het advies van de garage is om gelijk de nokkenasversteller mee te nemen en dat ben ik met hem eens. Ik lees eigenlijk alleen nergens dat niemand dit meegenomen heeft met een reparatie. Vallen deze dingen niet te controleren of iets dergelijks?