Passat B8 vocht in mistlamp

SuperBeeb

Forumguru
Vrijdag afspraak voor een grote beurt, en om die niet al te veel uit de hand te laten lopen, wilde ik vandaag zelf nog even m'n mistlamp vochtvrij maken.
Demonteren ging makkelijk (lang leve youtube ;) ). Ik ontdekte wel dat de lamp al een keer een tik heeft gehad en is gerepareerd. 1 schroef zat los, en de behuizing toonde aardig wat lijmsporen. Kon niet direct een gat vinden.maar erachter wel dit: 20220427_135343.jpg
Ijzerdraadje met een klemmetje. Geen idee waarvoor. T draadje was duidelijk geen oem, en ik zag nergens een bevestigingspunt voor t klemmetje. Dus - net als in de F1 - overtollig gewicht verwijderd :D

Bij demontage was er al flink wat water uit de behuizing gelopen, de rest wilde ik droogföhnen. Oude föhn gepakt, en via een trechter in de behuizing geblazen. Dat vond de föhn een slecht idee. Oververhit, stuk. Stoppen gelukkig niet doorgeslagen. Plastic trechtertje was overigens ook niet happy. Dus 2e föhn gepakt, en op lage stand via kartonnetje in de lamp geblazen. Vasthouden is te vermoeiend :sleep:, dus op de buurmanwijze opgelost:
20220427_141800.jpg
In de hoekjes blijft er nog wat vocht zitten, maar dat neem ik voorlopig maar voor lief, ook met een rietje krijg ik daar geen warme lucht. En er is geen apk gepland, dus geen afkeur risico.
Ik heb ook wel eens gelezen dat je de hele behuizing in de oven kan doen op 50 graden (durf ik niet aan) of silicagel zakjes (heb ik helaas steeds weggegooid met de zelftests :banghead:), dus laat ik t maar even zo. Nu weer monteren en hopen dat ik geen storingsmeldingen krijg, blijft tenslotte een VAG product :pieker:).
Zo kom je koningsdag wel door.
 

EdK

Forumguru
NA klaar te zijn zou ik eens kijken of die föhn die stuk is het toch weer doet.
Normaal gesproken zou er een bimital in moeten zitten ter beveiliging tegen oververhitting.....
Maw als die goed is afgekoeld kan die weer inschakelen en doet je föhn het gewoon weer.....:koffie:
 
Bovenaan Onderaan