Ook met de amundsen+ reisdoelen importeren.

Hmm, klinkt erg interessant, maar is het mogelijk dat iemand op een rij zet hoe het dan moet? Dezelfde manier als de Columbus zegt me namelijk niets en kan ik hier ook niets over vinden
 

hemi24

Forumguru
volg de link en klik bij "Adressnavigation" eens op "so funktioniert's"

Let wel op het systeem werkt met vCard bestanden van versie 3, dus blindelings vcf-bestanden uit je outlook of mobiel kopieren werkt niet (altijd)...
 

WolfM4n

Nieuw lid
Een handige tip: http://www.spiels-mir.de/navi/ daar kan je via google maps vcf bestanden aanmaken. Op een sd-kaart maak je in de root een map 'destinations' (kleine letters!) en daar zet je de gegenereerde vcf bestanden in van die site. Als je deze sd in de amundsen+ steekt, krijg je de knop sd-card beschikbaar bij je favorieten. Is wel enkelrichtingsverkeer dus enkel naar de navi importeren:yeah:. Handig op snel je favoriete reisdoelen aan te maken. Groeten Danny
 

Testedoene

Forumguru
Hartelijk dank voor de fijne bijdragen!
Heeft iemand dit al gedaan met de gekende vogelkastjes? En zoja (poiplaza), met welke extentie sla je deze op? Reeds meerdere pogingen ondernomen die allemaal op een sisser uitgedraaid zijn...
 

RobinPaardekam

Actief lid
Ik heb een recente Amundsen (ben redelijk de kluts kwijt met oude, nieuw, Amundsen+, MIB, My2015, MY2016 etc). Ik heb sinds vorige week (24 juli 2015) een Superb met een splinternieuwe Amundsen en ik heb al flink wat zitten stoeien om eigen POI's te importeren. Ik heb op diverse manieren geprobeerd om mijn contactpersonen (ik gebruik GMail en de daarbij horende Google Contacts) in mijn navigatie te krijgen. Uiteindelijk heb ik dat maar opgegeven (de uit Google geëxporteerde bestanden kreeg ik niet in My Destinations geïmporteerd en heb ik wel een andere methode gevonden die voor mij goed werkt, het is alleen wel heel wat gedoe, maar dan heb je wel wat.

Voor een PPOI (Personal Point Of Interest) heb je slechts de coördinaten nodig, die stop je in een .csv bestand. Hierbij een beknopte how-to die voor mij werkt.

- Zoek de bestemming op in Google Maps (http://maps.google.nl)
- Rightclick de pin en kies voor "Wat is Hier"?
- In het tekstvlak bovenop de kaart in de linkerbovenhoek verschijnen dan de exacte coördinaten (kan wellicht ook handiger??)

full


- Kopieer de coördinaten en plak deze in je Excel-bestand. Helaas moeten deze punten wel omgedraaid worden. Zie screenshots onderaan dit bericht.
- De 3e kolom voorzie je van een duidelijke naam voor dit PPOI.
- Herhaal dit tot je al je PPOI's op een eigen regel hebt staan.

full


- Sla dit op als .csv bestand
- Bezoek http://mydestination.skoda-auto.com/POIs en importeer jouw .csv bestand.

full


- Je kan jouw PPOI's direct op de kaart zien, als dit ongeveer is wat je verwachtte kan je jouw lijst opslaan.
- De pop-up die verschijnt is helaas in het Tjechisch maar (Google Translate :) hier vraagt men om een naam aan je lijst te geven. Bijv. "Contactpersonen"

full


- Er wordt een ZIP-bestand gegenereerd die je op je harddisk kan opslaan
- Pak dit ZIP-bestand uit in de root van je 2e SD-kaart. Let op: in een subfolder werkt niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen, heeft me veel tijd gekost.
- Je SD-kaart nu veilig verwijderen uit je computer en in je Skoda stoppen (slot 2).
- Ik verwachtte een import te moeten doen vanuit de Amundsen maar je moet zoeken naar een software update. het systeem zal een update vinden voorzien van de datum waarop je jouw lijst hebt gemaakt.
- Werk "de software" bij door akkoord te geven en je ziet (razendsnel) de voortgang-indicator naar 100% lopen. Daarna verschijnt de melding "bijwerken is afgebroken" of iets van die strekking maar dat klinkt ernstiger dan men bedoelt geloof ik: jouw PPOI's zitten nu onder Bijzonder Reisdoelen! Je moet daarvoor wel de Categorie Persoonlijke PPOI's kiezen maar daar verschijnen alle namen die jij in je .csv bestand hebt zitten.

Ik kijk uit naar reacties van anderen die het op een makkelijker manier voor elkaar hebben gekregen want het is een flinke klus. Aan de andere kant: als je de Excel-sheet eenmaal netjes gevuld hebt dan is het een koud kunstje. Hopelijk helpt dit anderen! Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je beschrijving stap voor stap gedaan, bij het inlezen van de csv file gaat het nog goed, ik zie de POI's op de kaart maar bij het exporteren naar een zip file krijg ik een lelijk foutscherm:
Server Error in '/' Application.
constraint failed
UNIQUE constraint failed: pPoiCategoryTable.categoryDefaultName

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SQLite.SQLiteException: constraint failed
UNIQUE constraint failed: pPoiCategoryTable.categoryDefaultName


Het lijkt erop dat je nog ergens een category moet meegeven. Iemand een idee?

Een paar voorbeeldregels uit mijn csv file in 3 kolommen:
6.70686 53.04644 [DR][ANLOO-001]Annerweg(748)
6.53766 52.99429 [DR][ASSEN-001]Vaart Zuidzijde(749)
6.58101 53.00666 [DR][ASSEN-004]A.H.G. Fokkerstraat(750)
 

ertromp

Forumguru
Een Amundsen in een Superb 2 of een O3 is een wezenlijk verschil dus die handleiding is niet te gebruiken voor een MIB Amundsen
 
Bovenaan Onderaan