Olieweging bij Yeti 1.8 TSI (2010) Nu gereviseerd.

Spinal

Forumguru
Met de revisie is het inlaatspruitstuk incl injectoren eraf geweest en met terug plaatsen heeft waarschijnlijk een pakking niet helemaal lekker gezeten. Maar mooi dat het weer opgelost is.
 

turboturbo

Forumguru
@Spinal moest hier ook aan denken omdat ik las dat Tom van HBTtechniek (van het walnut blasting) schrijft dat hij soms deze pakkingen moet vervangen als ze er niet lekker af gekomen zijn.....
 

Muug

Senior Member
Aflevering drie ondertussen. Vrijdagavond de wagen afgehaald. Geen haperingen meer. Vanochtend naar de Technische Autokeuring want dat moest voor de 21ste gebeuren. En afgekeurd wegens olie of koelvloeistofverlies!!! En ik had vorige week nog zo gezegd dat ie van binnen naar aangebrande olie rook! Meteen naar Autonatie gebeld en naar ginder gekoerst. Onderweg nog geflitst ook... Blijkt volgens eerste diagnose de versnellingsbak te lekken! En hop, weer met gratis vervang wagen naar huis ....
 

machlo

Forumguru
Aflevering drie ondertussen. Vrijdagavond de wagen afgehaald. Geen haperingen meer. Vanochtend naar de Technische Autokeuring want dat moest voor de 21ste gebeuren. En afgekeurd wegens olie of koelvloeistofverlies!!! En ik had vorige week nog zo gezegd dat ie van binnen naar aangebrande olie rook! Meteen naar Autonatie gebeld en naar ginder gekoerst. Onderweg nog geflitst ook... Blijkt volgens eerste diagnose de versnellingsbak te lekken! En hop, weer met gratis vervang wagen naar huis ....

Ik durf bijna niet meer te "liken".......:arghh:
 

Spinal

Forumguru
Ik ben vooral benieuwd hoe ze zijn gekomen aan de afkeur wegens olie/koelvloeistof verlies? Lag er een grote plas onder de auto ofzo. Een laag olie peil of koelvloeistof niveau is toch geen afkeur?
 

Muug

Senior Member
@Spinal Die mannen controleren dat langsonder en de motor was zeiknat van de olie.

@turboturbo Technische keuring is strenger dan APK. Véél strenger. Hier in BE moet een wagen die aan de TK wordt aangeboden, 100% voldoen aan het GVA. Velgenmaten, bandenmaten, veringen, bumpers, het interieur, alles alles alles moet perfect overeenkomen met een standaardwagen. Dus geen extra brede velgen, geen kuipzeteltjes, geen verlaagde verensets etc etc etc

Ah, het is gewoon Murphy die zich uitleeft. Die duivel moet er even uitgedreven worden, en dan zal dat een sublieme wagen zijn.
 

Spierings

Forumguru
@turboturbo

Overmatig olielekkage is bij ons inderdaad geen afkeur maar dient wel als reparatiepunt op het apk rapport vermeld te worden..
  • RA2
    Onderdelen van personenauto’s, bedrijfsauto’s, driewielige motorrijtuigen of aanhangwagens, niet zijnde onderdelen van het brandstofsysteem, het remsysteem, de stuurinrichting of het veersysteem, mogen geen overmatige olielekkage vertonen.
    Hanteer de code ‘RA2: Overmatige olielekkage’, als het voertuig overmatige olielekkage vertoont.
 

Muug

Senior Member
Wel.vrijdagavond na het werk ben ik dan voor de vierde keer de wagen gaan halen.
De 2de moet ik naar de keuring. Ik ben benieuwd.
 

Muug

Senior Member
Door verkeerde manipulatie van de versnellingsbak en de ermee verbonden voorste differentieel was de dichtingsring van deze diff beginnen lekken. De reparatie daarvan viel onder garantie.
De herkeuring gisteren was een fluitje van een cent.
Case closed.
 

Muug

Senior Member
Update: ondertussen 151xxxkm en sindsdien nooit meer problemen gehad. Geen enkel defect, geen enkel rammeltje. Geen drup olie meer moeten toevoegen. Altijd meteen door de autokeuring. Prachtige bolide.
 
Bovenaan Onderaan