Olielekkage?

Skodabroeders,

Hoewel ik nu lichtelijk wanhopig wordt van deze auto, toch weer jullie advies gevraagd. Door een olielekkage rondom de 3e injector (zie ander topic, tik in de motor), heeft schuimlaag van de afdekkap olie opgenomen. Kan het zijn dat deze opgenomen olie door de warmte van de motor er weer uitdruppelt?
Op de afdekkap van de distributieriem zitten druppels olie. Ze komen terug als ik ze wegveeg...maar waar vandaan? Eea lijkt(!) Ontstaan te zijn na dat gedoe met de 3e injector.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
 

Tees

Donateur
Op de bovenkant van de afdekkap van de distributieriem? Daar zit volgens mij niets boven, behalve de motorkap en misschien de afdekkap van de motor.
Wat bedoel je met 'de schuimlaag van de afdekkap'? In die plastic unit op de motor zit toch geen schuim? Mogelijk heb je motorkap isolatie, dan zit er een schuimplaat aan de binnenkant van de motorkap, maar dacht die standaard alleen bij diesels zit.
 
@Tees ,dat dacht ik dus ook dat daar niets zit. Er zit aan de binnenkant van de afdekkap van de motor een soort foam. En daar zit dus olie in n.a.v. die bout die loskwam en daarmee ook de injector dle dieselolie rondsproeide en olie wat uit een pakking sproeide.
Dat foam zit niet in de kap, maar eronder. Kap loshalen en omdraaien, dan zie je dat. Heb nu geen plaatje...
 

Tees

Donateur
Hmm, wist ik niet. In m'n F1 was ie geheel van hard plastic, bij de O2 is die hele kap wegbezuinigd (zit alleen een afdekking over de bougiekabels). Voor mij hoeft t ook niet, laat mij die motor maar zien :)

Maar t kan natuurlijk best dat de olie daar vandaan komt, als die kap en daarmee de olie warm wordt kan t er zomaar een beetje uitdruppen. Ik zou ook niet weten waar t anders vandaan zou moeten komen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als de carterontluchting verstopt zit, kan het ook komen door oliedamp die tegen de motorkap condenseert en omlaag druppelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
@Peter-036 ,hoe kan ik dat zien/controleren? En zou dat dan ter hoogte vd distributieriem gebeuren?
Ter info, de auto heeft 6mnd geleden een frite beurt gehad, incl. Distributieriem
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Liefst bij warme motor even de olievuldop losdraaien, als daar (veel) oliedamp uitkomt is de carterventilatie/ontluchting niet goed.
 
Bovenaan Onderaan