Olie lekkage motor

rocket

Senior Member
Hallo medeforummers heb olie lekkage van de motor. Vammiddag de bescherm plaat er onderuit gehaald en gekeken of het mijn olie plug lekte, maar dat was niet zo, verder kijken zit er een scheur in mijn carterpan van 2 cm hoe dit komt geen idee zo even naar de garage .

Edwin
 
Laatst bewerkt:

higgy

Forumguru
Dus ONDANKS een beschermplaat toch een scheur? Steen tussen carterpan en beschermplaat gehad wellicht?
Tja, de bron van de lekkage is dan wel duidelijk...
 

rocket

Senior Member
Zo beter met de leestekens, waar je je druk om maakt.
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft even niets met de inhoud c.q. onderwerp van deze topic te maken maar dat de Nederlandse taal "verloederd" is een feit. Laten wij proberen ons niet mee te laten sleuren met het "sms" gebeuren met walgelijke afkortingen geen leestekens enz. enz. .....
 

rocket

Senior Member
Geen idee hoe het gebeurt is , misschien wel een drempel of een steen op de weg .

Auto stast nu bij de garage , ga even vragen of ik de Carterpan meewil nemen, dan zal ik wel een foto maken

Edwin
 

Cordoba

Forumguru
@higgy De afdekplaat aan de onderkant, dekt toch juist de carterpan niet af? Ook vanwege de koeling van de olie is dat in ieder geval logisch.
 

Orange860

Senior Member
Je schreef dat je lekkage had door scheur in carterpan. Zat er überhaupt nog olie in het motorblok? En heb je daarna nog doorgereden? Verder nog inwendige schade aan de motor door olieverlies?

En die afdekplaat? Dat is toch gewoon die slappe kunststof plaat om de onderkant van de auto beter te stroomlijnen en motorruimte te beschermen tegen opspattend water?
 

rocket

Senior Member
Auto op gehaald , ze hebben maandag gebeld dat ze wat stuk gemaakt hebben . En dat er 500€ er bij kwam het was de pakking van de distributie deksel ????. Terwijl een distributie vervangen 469 € kost . De hele reparatie kost me bijna 1100€ . Mooi rond bedrag .
 
Bovenaan Onderaan