Octavia RS voor Politie Aalter-Knesselare (B)

Cordoba

Forumguru
50.000 euro voor een politievoertuig. Ik denk dat je er in Nederland geen een vind voor die prijs: door alle aanpassingen zijn ze allemaal veel duurder.
 

Mettes

Forumguru
Ik heb gelezen dat dit de prijs van wagen + aanpassingen is.(50000)
Inclusief camera,s kost hij 89000 euro
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 Waarom rij je als deurwaarder in een ANPR Marco? Ik neem aan dat in geval een auto in beslag genomen wordt vanwege belastingschuld of iets dergelijks een gewone agent toch werkt (of eigenlijk beter werkt: hij mag stoptekens geven aan automobilisten, als deurwaarder ligt dat volgens mij toch ingewikkelder). Of is het zo dat bij een grote regionale controle alle voertuigen ook langs de ANPR geleid worden, en je dan eventueel auto's direct in beslag kan nemen als deurwaarder?
Om beslag te leggen op een motorvoertuig, hoef ik 'm alleen maar te zien. Ik hoef 'm niet persé staande te houden of mee te nemen. Ik moet alleen binnen 8 dagen een kennisgeving van beslag aan de eigenaar betekenen (afgeven). Maar dat gebeurt op het woonadres.

We doen eigenlijk twee dingen met de ANPR-auto's: we zetten 'm langs een drukke weg en leggen bij een hit beslag op dat voertuig (en dan gebeurt er op dat moment verder niets), óf we rijden ermee door de parkeergarages, over parkeerterreinen, door woonwijken waar we veel hitkans hebben, noem maar op. Als ik dan een hit heb op een auto die wat minder waard is, laat ik ;m gewoon staan, maar als het een waardevollere auto is, laat ik 'm gewoon aftakelen op dat moment en geef ik de auto in gerechtelijke bewaring. Overigens, ook als ik een auto alleen in beslag neem en door laat rijden, kan ik 'm altijd later nog aftakelen. De enige wettelijke eis is "dat dat voor het behoud van de zaak noodzakelijk is". Bij beslag op auto's is dat evident: alleen al het stellen dat een auto (uiteraard) makkelijk overschrijfbaar en verplaatsbaar is, is voldoende om aan die eis te voldoen.

Los van het bovenstaande doen we ook vaak mee aan de grote Integra-acties, waarbij politie, douane, RDW, belastingdienst, noem maar op, ook meedoen. Je ziet ons soms ook terug in programma's als Wegmisbruikers.
 
Bovenaan Onderaan