Octavia al weer 25 jaar een succes

ertromp

Forumguru
Op Autoblog kwam ik het volgende stuk tegen:


Heel herkenbaar allemaal en inderdaad de Golden Retriever onder de auto's

Dit was in 1998 onze 1.9 TDI in deep see blue metallic. Fijne auto maar je werd destijds met de nek aangekeken want wie gaat nu zo'n Oostblok koets rijden. Echt leuke herinneringen aan en vele mooie km's door Europa getoerd zonder pech o.i.d

c24e1579781b99a7b853bdae8c1ace2d.jpg
 

ertromp

Forumguru
En natuurlijk aandacht van Skoda zelf voor dit jubileum

 

Tees

Donateur
"het is gewoon een heerlijk gemiddelde no-nonsense familieauto. En daar houdt de gemiddelde Nederlandse vader wel van" :jaja::jaja::jaja:

Jouw Octavia 1 telt eigenlijk niet mee volgens Autoblog @ertromp, want geen combi. Maar tis fijn om te zien dat ze ook bij Autoblog snappen dat Skoda een ontzettend goed merk is ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
De 1.9TDI pompverstuiver O2c met DSG (10/2007) was een van de fijnste van alle auto's-van-de-zaak die ik in ruim 41 jaar heb mogen rijden. Het oostblokimago was toen al wel aardig verleden tijd, maar voor mijn eerste dienst-Skoda (een F1c van 2002) heb ik nog aardig moeten vechten. Voor de collega's op vergelijkbaar functienivo was Volvo 440/460 eigenlijk de norm, niet in de laatste plaats omdat het transportbedrijf ook ongeveer 600 Volvo-trekkers in gebruik had. Iets met inkoop-schaalvoordeel, want er werd toen nog niet geleased... (maar voor mij was dat een bijtellingsnadeel).
Uiteindelijk wel mijn zin gekregen. En het beviel uiteindelijk wel goed, want daarna mochten nog 2 collega's een Fabia kiezen.
 

ertromp

Forumguru
"het is gewoon een heerlijk gemiddelde no-nonsense familieauto. En daar houdt de gemiddelde Nederlandse vader wel van" :jaja::jaja::jaja:

Jouw Octavia 1 telt eigenlijk niet mee volgens Autoblog @ertromp, want geen combi. Maar tis fijn om te zien dat ze ook bij Autoblog snappen dat Skoda een ontzettend goed merk is ;)
Maar het is wel de eerste Octavia die onder de VAG vlag werd geproduceerd en baanbrekend voor alles wat volgde. Met de HB begon het allemaal
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan