Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Octavia0112

Forumguru
Een andere vraag dan TJA. Ik heb begrepen dat er onderzocht werd / wordt door de VCDS goeroe's op dit forum of het mogelijk is om Kessy zodanig in te stellen dat de auto afsluit als je wegloopt, zodat je dus niet je hand nog voor de sensor hoeft te houden. Weet iemand of dit kan? Ik vind dit persoonlijk de enige echte tekortkoming aan dit systeem, Renault heeft dat beter voor elkaar...

Dit is mogelijk alleen werkt niet echt praktisch vondt ik zelf.
Want zodra je deur dicht gooit sluit de gehele auto zich. Als je dan nog iets uit de auto moet pakken moet je de auto weer ontgrendelen.
 

Wabs

Lid
Net even gezocht in dit topic maar ik kan het antwoord niet vinden...

Ik ben net terug van de vakantie naar Hongarije, leuke rit dwars door Duitsland en Tsjechie op de heen weg en terug Oostenrijk > Duitsland. De O3 heeft het perfect gedaan, heerlijk die DSG en ACC combinatie. Prima auto voor op de Autobahn. Wel vielen een paar dingen mij op en ik vraag mij af of het aan te passen is in de software:
  • De ACC wil niet harder dan 160km/h Kan dit ingesteld worden?
  • Lane Assist begint na 10-15 sec te piepen als je geen stuur input geeft, dit kwam zeker 4-5 keer voor terwijl ik gewoon het stuur vast had maar recht uit ging. Kan je de tijd voor dat deze waarschuwing komt hoger instellen (bijv 30 seconden?)
  • Elke keer als je een iPhone aan de usb kabel koppelt springt de radio over naar de iPhone als source. Is dit uit te zetten?

Ik zit er aan te denken om een OBD11 aan te schaffen om dergelijke dingen aan te passen als dit kan. Er zijn natuurlijk nog een stapel andere (standaard) aanpassingen om in te stellen zoals DRL. Klep sluiten met sleutel knop, needle sweep etc.
 

MaxN

Donateur
De ACC naar 210km/h, is niet mogelijk. Dat is een andere module zover ik begrepen heb.
Heb hetzelfde met onze RS, maar hoe vaak rij je boven de 160?
Overige punten weet ik geen antwoord op.
 

Wabs

Lid
De ACC naar 210km/h, is niet mogelijk. Dat is een andere module zover ik begrepen heb.
Heb hetzelfde met onze RS, maar hoe vaak rij je boven de 160?
Overige punten weet ik geen antwoord op.

Het is ook zeker geen man over boord, maar als het puur een instelling zou zijn pas ik het natuurlijk aan. Kan het niet dan is het jammer maar idd, vaak komt het niet voor. Bedankt voor de input.
 

Rallye

Forumguru
Je hebt inderdaad twee versies van de ACC, 160 en 210. Voor de facelift bij de Octavia III was dit een hardwarematig onderscheid, zodat (met enige moeite) de 160-versie kon worden omgebouwd, zie http://octavia-rs.com/index.php/thread/20571-acc-nachruesten-upgrade-auf-acc-high-210/

Na de facelift (ik heb ff geen link) is het een softwarematig onderscheid, waarvan nog niemand een mogelijkheid heeft gevonden om hem te kraken.

Dat je navi naar CarPlay schakelt is volgens mij omdat je daar toestemming voor hebt gegeven. Kun je die niet terugdraaien? Evt. in je iPhone bij CarPlay “Deze auto vergeten”.
 

Wabs

Lid
Dat je navi naar CarPlay schakelt is volgens mij omdat je daar toestemming voor hebt gegeven. Kun je die niet terugdraaien? Evt. in je iPhone bij CarPlay “Deze auto vergeten”.

Ik heb (helaas) nog een MIB I head unit en dus nog geen carplay. De unit gaat bij het aansluiten van de iPhone naar usb gegevensoverdracht.
iPhone is van mijn werk en ik heb zelf een android waar ik Spotify over bluetooth mee luister. Als ik de de iPhone op wil laden gaat de muziek altijd uit. Ook geen ramp maar wel irritant.
Collega heeft het overigens ook in een Toyota dus wellicht een Apple ding.
 

Mdv53

Lid
Heeft iemand al geprobeerd om us Lights te activeren? In het filmpje hieronder kun je deze bedienen via de radio. Iemand al de goede codering gevonden? Ik zie meerdere coderingen, alleen werken deze bij veel mensen niet helaas.

 

Mdv53

Lid
Het mooie zou ik vinden, dat ik deze uit kan zetten. Onze octavia komt uit 2014. Hebben de octavia's verschillende hardware, waardoor het niet te programmeren valt?
 

Mdv53

Lid
Link gaat naar mijn onedrive of iets, heb je een andere link. Wil t wel proberen om mijn 2014 o3, columbus mib1

Ambiente_Applikationsleiste_in_Instrumententafel auf "verbaut" setzen

Leuchte 0 BLK VL B36 (Blinker links)
Lichtfunktion A 0 Auf "Ambientelicht 1" setzen
Dimmwert AB 0 Auf gewünschten Dimmwert setzen
Lichtfunktion C 0 Auf "Handbremse ist angezogen" setzen
Lichtfunktion D 0 Auf "Innenlicht" setzen
Dimmwert CD 0 Auf "0" setzen
Dimming Direction CD 0 Auf "minimize" setzen
Lichtfunktion E 0 Auf "Blinken Links HELLPHASE" setzen
Dimmwert EF 0 Auf "100" setzen
Dimming Direction EF 0 Auf "maximize" setzen
Lichtfunktion G 0 Auf "Blinken Links DUNKELPHASE" setzen
Dimmwert GH 0 Auf "0" setzen
Dimming Direction GH 0 Auf "minimize" setzen

Leuchte1BLK VRB20
Lichtfunktion A 1 Auf "Ambientelicht 1" setzen
Dimmwert AB 1 Auf den selben Wert wie in Leuchte 0
Lichtfunktion C 1 Auf "Handbremse ist angezogen" setzen
Lichtfunktion D 1 Auf "Innenlicht" setzen
Dimmwert CD 1 Auf "0" setzen
Dimming Direction CD 1 Auf "minimize" setzen
Lichtfunktion E 1 Auf "Blinken Rechts HELLPHASE" setzen
Dimmwert EF 1 Auf "100" setzen
Dimming Direction EF 1 Auf "maximize" setzen
Lichtfunktion G 1 Auf "Blinken Rechts DUNKELPHASE" setzen
Dimmwert GH 1 Auf "0" setzen
Dimming Direction GH 1 Auf "minimize" setzen
 
Bovenaan Onderaan