Ik kijk er alleen naar als ik bv. de keuze heb tussen 2 routes waarvan er eentje vertraging heeft, dan zijn de aangegeven reistijden interessant. De rest vind ik niet zo boeiend...
Bij mijn enige terechte melding was het drukverlies veel minder dan 1.0 bar, zo weinig dat ik niet direct dacht aan een lek maar meer aan "normaal" drukverlies. Maar omdat de band zo langzaam leegliep zou het best kunnen dat het systeem veel tijd nodig gehad heeft om de situatie te herkennen.Ik heb wel het idee dat het systeem pas ingrijpt/waarschuwt bij een verminderde druk van 1,0 bar of meer tov. de andere banden. Dat is mijn huidige ervaring met het systeem overigens.
Ik had precies genoeg tijd om veilig op de vluchtstrook te komen, dus daar ben ik het niet mee eens. Een groot lek merk je, en de melding bevestigt dat je dus snel in actie moet komen.Gezien jullie positieve ervaring is dan mijn voorzichtige conclusie dat bij langzaam leeglopen het wel goede meldingen geeft maar bij een acuut groot lek het systeem geen zin heeft omdat dit te snel gaat....? Hopen iig dat ik er voorlopig geen gebruik meer van hoef te maken
Blij toe dat ik de bandenspanningscontrole via de ABS-sensoren heb en NIET via TPMS sensoren in de banden.
Kosten inderdaad al gauw € 50,- per stuk, en dan moeten ze nog ingeleerd worden ook.
Bij mij heeft het systeem nog nooit een valse melding gegeven, enkel serieuze meldingen waar ik erg blij mee ben.
Ik heb wel het idee dat het systeem pas ingrijpt/waarschuwt bij een verminderde druk van 1,0 bar of meer tov. de andere banden. Dat is mijn huidige ervaring met het systeem overigens.
Mmmm, als dit het systeem via abs betreft....dat werkt voor mij feilloos; lekke banden worden goed aangegeven, en ook een vastlopende achterrem werd gedetecteerd, er zal dus wel degelijk iets aan de hand zijn. ( vastlopende rem creëert een verschil in omtreksnelheid)
En je reset het systeem ook na elke 'valse melding'?
Ja, al 3 keer een reder uitgevoerd.
Het is nu twee dagen rustig dus ik zit te wachten op de 4e keer.