Nog een skoda erbij!

error404

Senior Member
Hallo allemaal, ik ben Marco, 39 jaar. Vandaag mijn (bijna) ;) nieuwe Skoda Superb II opgehaald. Hij is van 12-2010, met 54k op de teller. Het is een 3.6 FSI (elegance). Crème leer en een licht blauwe metallic lak. De eerste 200 km zitten erop. De eerste indrukken zijn goed. Er zit geen plekje op de auto en de motor is heerlijk rustig bij normaal gebruik. Een beetje wennen is de trage reactie van de automaat en het F1 geluid dat de auto vertoond bij het intrappen van het gaspedaal. Het verbruik is met 1:12 voor dit ritje redelijk: veel files, 2x stadsverkeer van 15km en verder gewoon 120km/u. Ik heb mijn Volvo S60 ingeruild voor deze ""familie" auto. Met twee kids op de achterbank is deze toch net wat handiger. Met de Volvo was eigenlijk nooit wat. Ik hoop dat de Skoda me ook zo trouw is! Meer binnenkort, eerst de boekjes eens lezen:)
 

Taffy

Forumguru
Welkom op dit leuke en leerzame forum.
Maar pas op , het comfort en de ruimte van Superb went heel snel en je wilt nooit anders meer....
 

NewO3

Forumguru
Prachtig interieur, dat is genieten, zeker icm met een 3.6 !! Ach staar je niet teveel blind op het verbruik, heb lang bmw 5 series gereden, rij genot compenseerde ruim het iets hoger verbruik van zwaardere motor, dat geldt zeker ook voor je 3.6 ;)
 

error404

Senior Member
Thanks! ben er ook erg blij mee. Het zijn 17" velgen. Het plan is de winterbanden van mijn Volvo er eind van het jaar op te laten zetten, die zijn toevallig precies dezelfde maat. Als zomervelg wil ik dan een maatje groter, 18" past net wat meer bij de auto denk ik. Voorlopig maar weer een beetje sparen en genieten van hoe de auto nu is.
 
Bovenaan Onderaan