Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Giant

Forumguru
Ik lees veel over toegenomen ruimte in de kofferbak, wielbasis, beenruimte achterin, breedte voor de inzittenden en hoofdruimte. Maar hoe zou de beenruimte voor de bestuurder voorin zich verhouden tot de huidige S2 generatie? Dat is namelijk al 4 Superbs lang dé reden waarom ik kies voor de Skoda Superb. Misschien toch maar gaan passen in Geneve.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Over het motorenpallet: Voor mij is het nog steeds onduidelijk of de S3 nu de ACT-variant van de 1.4 TSI krijgt, of de gewone. Zeker voor rustig-aan-rijders als ondergetekende zou dat ACT gebeuren een behoorlijke brandstofbesparing kunnen betekenen.
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens onderstaande info komt er inderdaad ook en ACT variant
Skoda_Superb_III_2015_nova_technicka_data_benzin_01_800_600.jpg


Gevonden op: http://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-superb-do-posledniho-sroubku-112-foto-2-videa-data/

Waar nog veeeel meer info en beeldmateriaal te vinden is..
En, ik kan weer gerust slapen, de 1.6 TDI mag maximaal 2010 kg wegen en is daarmee te zwaar voor mij. #praatzijnkeuzevoordepassatnogmaareensgoed
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
ivm E achter B? @Bakkertje? dat is geen excuus :) ik heb ook gewoon voor 350 mijn E gehaald toen ik een A6 Allroad kocht, met de huidige O3 mag dezelfde caravan natuurlijk weer gewoon met "B"......
 

andrehj

Forumguru
Even alle technische gegevens (van de site van @Bakkertje ) tot nu toe op een rij en wat belangrijke highlights:
Skoda_Superb_III_2015_nova_technicka_data_benzin_01_800_600.jpg Skoda_Superb_III_2015_nova_technicka_data_benzin_02_800_600.jpg Skoda_Superb_III_2015_nova_technicka_data_benzin_03_800_600.jpg Een paar highlights:
  • Massa lijkt inderdaad wat lager te zijn geworden, 1.8 TSI gaat van 1411 naar 1365 kg, 44 kg minder dus.
  • 1.4 TSI ACT heeft vergelijkbare prestaties met de 1.8 TSI van de S2.
  • Normverbruik van de 1.4 ACT is beter dan 1:20...
  • Bandenmaten zijn eindelijk niet meer die van de Golf, maar nu vergroot: 215/60R16 en 215/55R17
  • Trekgewichten zijn verhoogd. De 1.8 TSI mag nu 1800 kg trekken (was 1500) en ook de 1.4 mag nu al 1600 kg trekken.
  • Brandstoftank is (eindelijk!) vergroot, naar nu 66 liter.
 

andrehj

Forumguru
Je kunt de specs van de passat er naast leggen die zijn nagenoeg identiek..
Inderdaad! Zelfde bandenmaten en spoorbreedtes, ook een 66 liter tank. Ik heb zo maar het idee dat de S3 en de Passat onderhuids bijna gelijk zijn geworden.
Dat was bij de S2 totaal niet het geval. De S2 leek (en lijkt) onderhuids meer op een verlengde en vergrootte Golf 5.
 

andrehj

Forumguru
Leesvoer:
De complete persmap van de Superb presentatie. (70 pagina's PDF).

Ik zag al weer een nieuwigheidje: De voorruitverwarming wordt nu van het folie-type, i.p.v. de variant met de dunnen draadjes.

Edit: Helemaal aan het einde in de persmap: De technische specs van de S3. In het Duits (leest toch een stuk prettiger dan Tsjechisch) en inclusief de gegevens van diesels.
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
  • Wat!!!!! Is de wielbasis nog eens met 8cm toe genomen!( volgens het stuk van @ElNero):fool:
Dan wordt het parkeren op de vrachtwagen parkeerplaats, in het gemiddelde dorp kun je bij de AH dus niet meer staan of je kont wordt eraf gereden.:D
En verlagen moet je zeker maar uit je hoofd laten!
 

Bakkertje

Forumguru
@s-line de totale lengte is maar 2,8 cm toegenomen dus het valt mee..
De overhang is gewoon minder, maar die wielbasis zal een feest geven bij de korte NL drempels..
 

andrehj

Forumguru
Wat!!!!! Is de wielbasis nog eens met 8cm toe genomen!
Zo groot was die wielbasis helemaal niet. Vele concurrenten hadden al een grotere wielbasis (maar wisten daar veel minder bruikbare binnenruimte uit te halen.) De huidige 2m84 is gelijk aan de wielbasis van bijvoorbeeld een Mercedes C-klasse, die van binnen een stuk kleiner is.
Ik vind het in ieder geval een vooruitgang. De oude 2m76 vond (en vind) ik eigenlijk veel te klein.
 

plaza

Forumguru
Wie zet er het video verslag van Autoweek er even op van de presentatie van de Superb ?
Mooiste en duidelijkste beelden tot nu toe....
( video verslag van de leon cupra ST is ook fantastisch , wat een motor zit er in )
 
Bovenaan Onderaan