Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Antera

Donateur
Het is dan zover.
Al veel gelezen alle spontane reboots van het mediasysteem.


Eindelijk ook voor de Skoda Octavia 4 rijder de update van het mediasysteem naar 1969.

Hiermee zijn de problemen van de spontane reboots ook bij de octavia uit de wereld.

Mocht je deze updaten wensen neem dan even contact met me op.
 

Bijlagen

  • 20230620_195222.jpg
    20230620_195222.jpg
    757,6 KB · Weergaven: 293
Laatst bewerkt:

rudeq

Nieuw lid
Ik heb sinds een paar weken mijn skoda en merk regelmatig reboots op van het mediasysteem. Ook heb ik al paar keer gehad dat het systeem niet wil starten met de boodschap dat hij instellingen aan het laden is (na halfuur rijden nog)
Als er een software update is die toch dat eerste probleem van de baan zou kunnen helpen, dan zou ik dat graag wensen ;)
 
Ik zie dat jouw navi base op 23.5 zit, bij mij is mn abbo voor de online navi verlopen (heb alleen de skoda connect betaald) ; online staat ece 2023/2024 als offline download beschikbaar, dateert van 25/2023.

Weet jij welke versie dat dan is..? Lopen die offline updates gelijk..?

Ter info; rainesh bied de software aan via PB links om zelf te update.. zoals te lezen in het regelmatig foutmeldingen topic..
 

spikehome

Forumguru
@Antera
Hoe hardware en software anders kan zijn.
Links mijn auto rechts jouw voorbeeld.
197a58729f9338dbaaa708d7cafd62d6.jpg



@Disaster-Master
Ik heb nog wel een update Abbonement
Maar krijg geen nieuwere versie
 
Ok. Ik zit op 23.2. zal eens kijken als ik die ECE 2024/2024 binnenhark wat er dan gebeurd..
Al gebruik ik eigenlijk altijd carplay met google maps :arghh:
 

spikehome

Forumguru
Je bedoelt downloaden van de Skoda site en op usb zetten?

Dat heb ik al geprobeerd maar gebeurd nada.

Ben benieuwd of t bij jou wel lukt.
 

jongetje

Forumguru
Je bedoelt downloaden van de Skoda site en op usb zetten?

Dat heb ik al geprobeerd maar gebeurd nada.

Ben benieuwd of t bij jou wel lukt.
Ik rij ook al een week met een USB stick met de kaartupdate rond. Vorig jaar geprobeerd, werkt niet. Afgelopen week geprobeerd met de nieuwe update maar er update helemaal niets. In de octavia 3 kon ik gewoon SD eruit halen, nieuwe map erop kopieren en klaar. Laten we hopen dat Skoda de updates en storingen op orde heeft voordat de Octavia 5 uitkomt.
 

spikehome

Forumguru
Ik rij ook al een week met een USB stick met de kaartupdate rond. Vorig jaar geprobeerd, werkt niet. Afgelopen week geprobeerd met de nieuwe update maar er update helemaal niets............

Haha dat was mijn plan ook want dat staat in de handleiding.
Helaas rijd ik maar 1x per week (rest op de fiets).

En zoals je al meld daarvoor was t zo gedaan.
 

Robbie146

Senior Member
Vervelend om te lezen, maar goed voor de bevestiging.
Ook ik rijd al maanden met een USB stick met nieuwe kaart gegevens rond voor niks, nada en noppes, systeem blijft gewoon op de oude kaart staan.

Bij mijn vorige O2 en S3 nooit problemen gehad met update, e.e.a. is er verre van beter op geworden.....
 

spikehome

Forumguru
@Robbie146
nu weten we iig dat het niet aan ons ligt.
Ik heb ook de auto op mijn gast-wifi thuis aangesloten gehad dacht dan zal het misschien sneller gaan dan via de ingebouwde e-sim
maar ook dat werkt niet.
 

jongetje

Forumguru
Via de ingebouwde sim werkt alleen als je er een abonnement voor hebt. Omdat ik de ingebouwde navigatie niet handig vind navigeren en alleen voor noodgevallen gebruik vind ik het niet waard om ervoor te betalen.
Als ik de dealer bel moet ik langskomen zodat ze ernaar kunnen kijken en ben ik de auto een dag (waarschijnlijk voor niets) kwijt en moet dan ook vervangend vervoer regelen omdat ze op een industrieterrein verderop zitten aan de andere kant van de stad.
 

spikehome

Forumguru
@jongetje
Ik heb zo een abbo.
Maar mijn auto is laatst voor een beurt geweest en dealer zei dat alles up2date zou zijn
NOT
 
Laatst bewerkt:

Okkie73

Senior Member
Sinds vandaag software update voor de travel assist meldingen door de dealer geïnstalleerd én tevens firmware 1941. Hopelijk dus ook geen reboots meer én geen foutieve travel assist meldingen meer. Blij dat de dealer dit wou doen (ze hadden alleen de Duitse versie / instructie)
 

Bijlagen

  • 20230622_080320.jpg
    20230622_080320.jpg
    582,2 KB · Weergaven: 137

jesse_s93

Donateur
Mark (@Antera), als ik jouw afbeelding bekijk zie ik een virtual cockpit waarbij de klokken (gedeeltelijk) transparant zijn. Ik heb al ergens gelezen dat iemand dat ook had sporadisch, maar diegene had niets aangepast en werd het omschreven als een (gewenste) bug. Is dat ook bij de auto uit jouw afbeelding of heb jij dit voor deze persoon zo aangepast? Ziet er namelijk wel mooi uit!
 
Gebeurt idd niet veel..
Ik dacht het met het service menu te forceren door hem te laten zoeken naar de update maar dat menu lijkt zich alleen te lenen voor firmware en niet kaartmateriaal.
 

Spaced

Senior Member
Long time lurker hier,¿aar ik begrijp dus goed dat je voor die reboot fix dus naar de garage moet?
 

Spaced

Senior Member
Ok no prob, rij ik maandag ff naar de dealer, of moet je daar echt een afsprak voor maken?
 
Vast.. mijn dealer maakte me wijs dat dat uuuuren duurt en dat ze vanálles moesten doen.. nou.. niet dus.. maar los daarvan: werkplaats staat altijd overvol.. dus je zal er wel een afspraak voor moeten maken..
 
Bovenaan Onderaan