Nieuw model Yeti

EdK

Forumguru
Ach zie de eerste uitvoering van de Yeti ook relatief weinig en die is al 4 jaar op de markt en wat verwacht je dan van de nieuwe Yeti....
Dat duurt gewoon even voor dat ook gemeengoed word en je ze vaker gaat tegenkomen..
De nieuwe Yeti heeft natuurlijk niet de prijs van een broodje kaas....
En tov de Octavia wat een leasekraker is en derhalve veel te zien is op de weg is de Yeti meer een wagen die hoofdzakelijk door particulieren word aangeschaft..

Tsja en de eerste Yeti begon met een vanaf prijs onder de 20K en dat is nu ook alweer een stuk daarboven in Olland
Belgie weet het volgens mij nog steeds onder die 20K te behouden
 
E

Ex-lid 2926

Misschien dat de prijsverlaging die net aangekondigd is een beetje helpt om de verkopen van de Yeti wat op te krikken. Al heb ik er een zwaar hoofd in. De particuliere koper is al enige tijd in staking gegaan in ons land. Nu de overheid heeft aangekondigd om vanaf 2017 de BPM gefaseerd af te schaffen zal ook deze mededeling niet helpen om op korte termijn de verkopen een positieve draai te geven.
En wat de Yeti aangaat. Vergeleken met de Captur (die wel heel goed verkoopt) is de Yeti net wat te duur. Nu klopt het wel dat de Yeti wat ruimer is, maar de doelgroep (50+?) heeft aan de ruimte van een Captur of 2008 genoeg.
Het VAG concern mist op dit moment gewoon een auto die kan concurreren met deze twee.
 

Schep

Forumguru
Kijk hier maar eens
Jij baseert je op een bron (nouja, bron, artist impression) uit midden 2014 voor een beslissing eind 2015?

AutoExpress schreef 2 maanden terug dat het nieuwe model pas in 2018 zou komen. De artist impression bij dat bericht laat al een heel andere auto zien.
Dan hebben we nog AutoBild dat 3 maanden geleden roept dat de auto in 2016/2017 komt, en weer een volledig andere artist impression.
Ohja, CarScoops roept dat het model in 2016 komt, en komt met wéér een totaal andere artist impression.

Kortom; super dat je een nieuwe Yeti hebt besteld! Bij het argument zet ik wel even mijn vraagtekens.
Zeker als je bedenkt dat de 'oude' Yeti op het moment van de persintroductie ergens in 2016/2017/2018 nog altijd leverbaar zal zijn. Die keuze kun je dan alsnog maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Henk.W

Lid
Wij hadden voor de Yeti gekozen omdat het geen eenheidsworst is, een mooie strakke wagen zonder al die rare bulten en deuken wat de andere merken allemaal hebben.

Als je b.v. de Renault ziet t.o.v. de Yeti is het net of er al een auto in de zijflank heeft gezeten, je moet er natuurlijk van houden.
Maar ieder merk moet zo nodig allemaal op elkaar lijken en dat is jammer.
 

superw123

Nieuw lid
Ik heb vorige week een nieuwe yeti gekocht en volgens Muntstad , mijn dealer komt er half volgend jaar een nieuw model yeti , daar bazeer ik het op.
Als de dealer het al niet zou weten, weet ik het ook niet meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar ook een dealer wil de begrippen "nieuw model" en "facelift" nog wel eens door elkaar gebruiken.
Dus hou nog maar een slag om de arm... :jaja:
 

EdK

Forumguru
mijn dealer komt er half volgend jaar een nieuw model yeti , daar bazeer ik het op.
Als de dealer het al niet zou weten, weet ik het ook niet meer.

Met alle respect hoor, maar mijn dealer had het 3 jaar geleden erover dat dit jaar de nieuwe Roomster uit zou komen.....
wel nog een maand te gaan , maar die gaat dit jaar echt niet meer komen hoor....
 

frankbl51

Senior Member
Wij hadden voor de Yeti gekozen omdat het geen eenheidsworst is, een mooie strakke wagen zonder al die rare bulten en deuken wat de andere merken allemaal hebben.
Helemaal mee eens! Mocht die nieuwe Yeti er inderdaad zo uitzien als op de spy-shots dan is dat net een Koreaan danwel een Quasqai.
 

frits183

Forumguru
Hier lees ik Het ook. !

http://www.skoda-portal.de/index.ph...ail&utm_term=0_0c6c747f4e-a497838ec3-45932717

Skoda-Yeti2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wildor

Actief lid
Dat ziet er toch heel degelijk uit!
Strakke lijnen en met grote velgen echt een blikvanger.
Ben erg benieuwd hoe het uiteindelijke ontwerp eruit ziet.
 

Brightstar1981

Forumguru
Als ik mij niet vergis zou Seat in 2016 met hun 1ste SUV komen die door Skoda zou geproduceerd wordn.
Mss dat die mekaars "genen" zullen delen ?
 

EdK

Forumguru
Krijg steeds meer het vermoeden dat het concept UP /Mii / cityGo ook doorgevoerd gaat worden met de SUV en dat het eigenzinnige van de Yeti verval in een eenheidsconcept van 3 indentieke wagens met alleen wat andere logo's en plasticwerk om ze net even anders er uit te laten zien.

Voor productie slim concept, voor ons een grote afknapper
 

octaviaduct

Actief lid
Mijn facelift yeti gaat dit jaar alweer 2jaar worden,maar als de nieuwe er uit gaat zien zoals diverse fotos te zien is, denk ik niet dat hem nog koop.
Ik vind de yeti's zoals ze nu zijn juist mooi omdat het gewoon vierkante blikken dozen zijn, wel kwaliteitsdozen natuurlijk.
Die nieuwe modellen hebben allemaal een iets schuin aflopende achterkant zoals alle andere suf's (suv's).
Dit betekend minder laadruimte,ook zullen de achterstoelen wel niet meer uitneembaar zijn zoals nu.
Dat zijn dus echt de punten waar ik hem voor gekocht heb.
Iets anders wil ik ook niet,dus dat wordt dan op het laatst nog een mooie deal maken voor een oude nieuwe.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan