Navigatie Update 45-2023 geeft fout in bestand en update niet

Bootsy

Lid
Gisteren ook deze update HIGH12_P350_eu_202345 succesvol kunnen uitvoeren via een 64GB SDkaartje.
Tijdens een lang autoritje is de Columbus (MIB1) er ongeveer 90 minuten mee bezig geweest, tijdens deze update is het infotainment systeem niet te gebruiken (geen radio ;-( ). Na 2keer herstarten van de Columbus werkt alles weer naar behoren en is de kaartupdate een feit. Jammer dat je heel Europa (inclusief Rusland!) moet instaleren, waardoor het updaten zo tijdrovend is.
 

Rainesh

Forumguru
Gisteren ook deze update HIGH12_P350_eu_202345 succesvol kunnen uitvoeren via een 64GB SDkaartje.
........
Dat is een oude kaart....P370 is de laatste versie en een update duurt ongeveer 35-45min.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bootsy

Lid
Bedankt voor je reaxie en je geboden hulp Antera!

Helaas is het mij niet gelukt om deze update P370 te kunnen installeren.;-( Op een Windows PC (dos) geformatteerd.
3 files Mib1 Mib2 en metainfo2.txt. In een poging tot update krijg ik het volgend op mijn Columbus scherm:
Release MIB1 navigation database Bestand Meta Info kon niet worden geopend.
 

Bijlagen

  • P3701.jpeg
    P3701.jpeg
    398,6 KB · Weergaven: 18
  • P370 2.jpeg
    P370 2.jpeg
    167,1 KB · Weergaven: 17

Antera

Donateur
Dit wijst erop dat MIB1 niet meer ondersteund word. Heb hem nogmaals van de server gehaald maar helaas
 

hemi24

Forumguru
@Bootsy : lock/unlock schuifje op de SD kaart nog een keer proberen?

@Antera : zou aanpassen van het metainfo2 bestand van de vorige werkende versie nog een oplossing kunnen zijn?
 

Bootsy

Lid
@Antera: Bedankt voor je hulp. Het mag helaas niet baten. Ik ben al blij met de vorige update va P350
@hemi24: Ja, het schuifje is unlocked. De Columbus kan de SDkaart benaderen en lezen, maar accepteert deze update niet.

Inmiddels heb ik gisteren de Columbus MIB1 opgewaardeerd met een een IOS carplayunit van 'Ali'.
Hiermee is iig het OEM navigatieprobleem getackeld met carplay. (met Waze, FM, Googlemaps etc)

Bedankt voor het meedenken en eventuele oplossingen!
 

hemi24

Forumguru
Niet dat ik verwacht dat het iets uit maakt, maar de handleiding schrijft juist voor om het schuifje op LOCK te zetten…
 
Bovenaan Onderaan