My 2016?

remcee

Lid
De dealer heeft mij de info laten zien die zij van Pon hebben gehad tijdens een voorlichting over MY2016. Het meest opvallende was daarin:

- toch geen prijsverhoging voor de Style en Businessline modellen
- wat aanpassingen aan de knopjes in het interieur.
- niets over Smartlink en/of MIB2.
- parkeersensoren inderdaad standaard op Ambition en Style.

Voor de rest wordt er eigenlijk niets in vermeld over alle nieuwigheden zoals hierboven (uit de Finse versie) beschreven.
 

BenVanErp

Actief lid
Zojuist ook van mijn dealer bevestigd gekregen dat er toch geen prijsverhoging is. Wat natuurlijk weer gunstig is voor de bijtelling.
 

valderrama

Senior Member
Dat stelt weer gerust dat de min of meer aangekondigde prijsverhoging er kennelijk niet meer komt... maar is er dan nog wel sprake van een prijsverlaging?
 

valderrama

Senior Member
Smartlink als optie dus kennelijk. Hier kwam ook al voorbij dat dit voor 150€ als optie te kiezen was?
Ik heb mijn werkgever een mail gestuurd met wat vragen met het verzoek of zij niet eens aan PON kunnen vragen wat er nu allemaal voor de Nederlandse markt zal gaan gelden. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
 

Lilo

Nieuw lid
in MY16 worden de 77kw idd. 81kw, dus de nu 105pk worden 110pk modellen. (dus zowel de 1.6 TDI als de 1.2 TSI)
 

remcee

Lid
Ja klopt. Dat bevestigde de dealer ook aan mij. Daarbij wordt het trekgewicht niet beperkt tot 1000kg zoals dat nu bij de greenline modellen is.
 

Lilo

Nieuw lid
Niet dat ik zo weet nee. Je moet wel opletten met de bandenmaat die je af-fabriek besteld, die hebben wel invloed op de bijtelling..
 

doncalitri1984

Forumguru
De TDI DSG 110 PK staat daar op 99 g/km ... Jammer, maar zoals verwacht kunnen ze daar in NL nooit 17 g/km afsnoepen.. Naja iig gelukkig gezien dan nog gewoon 20% ipv 25!
 

valderrama

Senior Member
Ik heb met mijn beste Duits getracht om de Octavia combi elegance businessline in de door mij gekozen uitvoering met opties en accessoires (1.6tdi handgeschakeld) na te bouwen op de Duitse website om te kijken of de wagen daar goedkoper zou zijn in totaal want er werd hier gesproken over een prijsverlaging. Maar in totaal was ik zelfs ietsjes meer kwijt dan dat ik nu kwijt ben.

Hoop nog steeds op een serieuze prijsverlaging in de variant die PON zal gaan bedenken (?) want als dat naar de 2k gaat dan kan ik hopelijk nog snel DSG aan mijn bestelling toevoegen.
 

doncalitri1984

Forumguru
De prijsverlaging waar eerder over gesproken is volgens mij al doorgevoerd , dit ten opzichte van januari 2015.
een Skoda Combi Elegance BL TDI DSG had destijds een basisprijs van E 34270,- waar deze basisprijs heden dag E 32570,- is .

Ik heb deze 2 offertes hier voor me liggen. 1 van in eind januari en 1 van afgelopen maand waarop deze prijs verschillen te zien zijn.
Daarentegen moet ik wel zeggen dat het panodak in januari te bestellen was voor 200 euro (aktie) waar deze nu 1100 euro is.

Ook was het zo als je begin januari bestelde geen MY2016 kreeg en dat zou 800 euro op de tdi dsg besparen (dat zou de meerprijs zijn voor een TDI DSG MY2016 i.v.m EURO6 motor).

Als deze 800 euro nog word doorgevoerd is de bestelde auto van afgelopen maand met de "nieuwe prijs" even duur als in januari , met het verschil dat deze een MY 2016 zal zijn.

EDIT : Als ik eerdere berichten hier moet geloven dan zal die 800 toch niet doorgevoerd worden en is hij dus wel goedkoper dan in januari 2015. Iniedergeval de Combi Bussiness Elegance TDI!
En omdat er nu voor het panodak 1100 moet betaald worden is de auto in mijngeval "maar" 800 euro goedkoper. Daarentegen kan je bij Skoda daar maar liefst weer 2 extra paketten mee bestellen :D

Edit: Typo
 
Laatst bewerkt:

valderrama

Senior Member
Dat zijn nog eens kortingen... aantal weken geleden pano dak voor 199, nu 399. Honderden euro's korting.... ik kreeg bij verschillende dealers geen enkele euro los op een offerte voor een Octavia in de lease :(
 

doncalitri1984

Forumguru
Dat zijn nog eens kortingen... aantal weken geleden pano dak voor 199, nu 399. Honderden euro's korting.... ik kreeg bij verschillende dealers geen enkele euro los op een offerte voor een Octavia in de lease :(

Die 399 zijn wel op edition (voorraad??) modellen,dat hoeft normaal gesproken verder niet slecht te zijn hoor. Echter zijn die wel de MY2015 modellen.
Als de MY2016 geen smartlink krijgt dan heeft de 2016 enkel als voordeel 5 PK meer.. (naar mijn inziens)
 
Bovenaan Onderaan