MX-5 Roadster Coupé

JPs_OC2

Forumguru
Gisteren en vandaag "roadkill" verzameld....;)
... het voorruit ziet er nog erger uit...:shutup:
20230514_Roadkill.jpg

Gisteren het project Dashcam helemaal afgerond. Het beugeltje voor de rearcam eerder in zijdeglans zwart gespoten en onder de rolbeugelbekleding gemonteerd. Rearcam uitgelijnd en vervolgens bevestigd.
20230513_Rearcam completed.jpg

Naast het bovenstaande nog een project voltooid en dat is de bekleding van de rolbeugels. Die bekleding bestaat uit twee delen. Een gestructureerd zwart deel wat aan de binnenkant van de passagiersruimte zit en een glad deel wat aan de achterkant zit en van buiten te zien is als je achter de auto staat. Bij standaard uitvoeringen zijn die achterste delen mat zilver en bij diverse special editions hadden die een accentkleur of de kleur van carrosserie.
Onze auto had chromen bekleding, een originele Mazda accessoire, maar daar was ik nou niet echt weg van. Accenten in chroom, ja, maar zulke grote delen in chroom, nee dank je. Daar moest wat anders voor komen. In ieder geval geen standaard oplossing, maar wat? :thinking:

Maak gewoon m'n eigen special edition. :jaja: De bekleding is nooit leverbaar geweest in Crystal White Pearl Mica dus......
Gebruikt setje gekocht en uitgebreid onder handen genomen. Schuren, primen, schuren, 1e kleurlaag, 2e kleurlaag, etc, etc.
Gespoten in dezelfde parelmoer kleur als de carrosserie en met 2K blanke lak afgewerkt.
Daarna nog eens licht geschuurd en vervolgens met de polijstmachine steeds fijner gepolijst voor het ultieme gladde lakoppervlak.
Al zeg ik't zelf ;), het resultaat mag er zijn.

Oud en nieuw naast elkaar
20230513_Roll Covers_Old vs New_.jpg
O ja, de inserts hebben ook een paar laagjes zijdeglans zwart over zich heen gekregen en vallen nu niet meer op.

....van dichtbij....
20230513_White cover left.jpg

20230513_White cover right.jpg

Blij mee :jaja:
 

Paul5

Senior Member
Dit is onze 2e auto , zelf uit Duitsland gehaald , want deze uitvoering is in Nederland nooit uitgebracht.
In juli 2008 ingevoerd en vinden hem nog steeds super mooi kleur hebben , deze is Granaatappel rood mica .Ook veel dingen gekocht bij ILmotorsport in Duitsland en ook uit USA spatlappen in kleur die je hier niet kant en klaar in kleur kan kopen.
maar een hele leuke (Foto)reportage van uw MX-5
 

Bijlagen

  • MX-5.jpg
    MX-5.jpg
    343 KB · Weergaven: 34
  • MX-5 (2).JPG
    MX-5 (2).JPG
    225,8 KB · Weergaven: 34
  • MX-5 (3).JPG
    MX-5 (3).JPG
    48,5 KB · Weergaven: 35

Paul5

Senior Member
Idd een Memories 2.
IL is ook goed heb daar mijn originele Panasonic accu gekocht.
Maar wat betreft die vliegen op je auto, waarom bestel je niet in USA een Mask , die heb ik ook op onze MX zitten , besteld bij mmmiata.com scheelt een hoop schoonmaken, even met de hogedruk en klaar.
Wij hebben ook een set Saddle Bags uit USA ,handig met de kleine kofferbak we hebben niet de grote genomen maar de kleine 2 stuk en die kan je aan elkaar vast koppelen dus na gelang de hoeveel bagage je mee neemt.(dit was onze eerste MX-5)
 

Bijlagen

  • Mazda MX-5 Saddle bag.jpg
    Mazda MX-5 Saddle bag.jpg
    296,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Forumguru
Een oude panty
Ook wel bekend als "auto-BH".
Panty's, bh's......m'n vrouw ziet me aankomen....:fool:

Ik: "Lieverd?"
Zij: "Ja"
Ik: "Ik wil het insectenmassagraf even van de Mazda afhalen. Tip gekregen dat een panty wonderen doet dus, of je houdt 'm aan en ik pak ff de tuinslang of je doet 'm uit en dan doe ik 't zelf."

Dan komt absoluut zeker (ken haar al wat jaartjes) de veelzeggende blik(-ken) die zoiets heeft van:
- Gaat alles goed met je?
of
- Je bent echt een paar keer te veel van de schommel gestuiterd als kleuter....
Laat staan dat ik dan nog begin over een bh die ik over de neus van de auto wil doen?!

Genoeg gekheid ;)

Het slagveld is verdwenen en dat is een werkje wat gewoon iedere keer als het nodig is gedaan moet worden. Een Front End Mask Cover/Car Bra is op zich een goed idee @Paul5 maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo weg van.

Qua tassen heb ik meerdere oplossingen voorbij zien komen, waaronder die van jou, maar toen ik afbeeldingen liet zien van een bagagerek op de kofferbak kreeg ik één van de hierboven beschreven, veelzeggende, blikken toegeworpen. Geen optie dus.
Na wat zoekwerk uitgekomen bij een set op maat van Car-Bags. Aangezien we prima ervaringen met andere tassen van hetzelfde merk uiteindelijk gekozen om dat set aan te schaffen.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoeft absoluut geen nylon kous te zijn, gewoon een goede washmitt doet het werk. Sinds dat ik deze gebruik heb ik geen extra werk met vliegjes. Altijd witte wagens gehad, zie je de dode vliegjes extra goed. Was altijd eerst afwassen en daarna met een microvezel doek de voorbumper nog eens poetsen.
IMG_2623.jpeg
 

JPs_OC2

Forumguru
Das strak zeg!
Thx @Kanerr. Kwam via een groot MX-5/Miata forum uit bij GuardianDesigns.com.
Iedereen enthousiast over de keuzemogelijkheden en perfecte kwaliteit met als bewijs een berg aan posts met foto's van -tig nieuwe sturen in allerlei configuraties. Wat wordt je daar hebberig van.....

Niet de goedkoopste maar qua bestellen wel één van de makkelijkere aanbieders. Geen gedoe met het ruilen van sturen, je eigen stuur opsturen of het tijdelijk lenen van een stuur, borg betalen en weer terug krijgen, etc, etc.
Nee, je koopt gewoon een compleet stuur voor jouw auto, klaar. Deze aanpak zorgt er alleen wel voor dat ze niet voor alle automerken sturen aanbieden. ( BMW zit er helaas niet bij dus voor de F30 die er binnenkort aan komt kunnen we er niet terecht :nono: )
Heb uiteraard wel nog geshopt bij andere aanbieders maar kwam uiteindelijk toch weer bij hun uit. De boel vervolgens samengesteld en besteld. :)

Gisteren het OEM stuur uitgebouwd, alle stuurwielbekleding en -bediening omgezet naar het nieuwe stuur en weer ingebouwd. Uiteraard daarna ff een stukkie gaan sturen...;) Heerlijk!

OEM vs Guardian Designs (OEM+)
GuardianDesigns_Stuur_vs_OEM_M_II.jpg
( Was vergeten het OEM stuur met de airbag te fotograferen dus heb die er ff in geplakt, vandaar het vierkantje om de airbag )

....en daar waar het hoort te zitten, in de auto :jaja:
GuardianDesigns_Stuur_Handrem_M.jpg
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Forumguru
Er komt idd wel een BMW M stuur (voor o.a. de E39) voorbij in het rijtje foto's @Rallye maar dat is een one-off. Omdat de informatie op de site wat summier was over andere oplossingen navraag gedaan over de mogelijkheden. Op verzoek/in overleg bekleden ze wel andere sturen dan ze in hun "standaard assortiment" hebben maar dan moet je dat dus wel naar ze opsturen.

Maar goed, voor wat betreft het stuur in de F30. Eerst even afwachten of het gemonteerde sportstuur m'n ega blijft bekoren. Zo ja, dan kan het lekker blijven zitten. :)

BMW F30 Sportstuur_S.jpg
 
Bovenaan Onderaan