Most Beautiful Car Ever

Canon-Eye

Forumguru
Iemand die zo'n auto kan betalen maakt het niets uit wat hij verbruikt: dus teveel is voor de kopersgroep niet van toepassing.
Dat is niet het enig mogelijke criterium, lijkt me.
Ook iemand die het allemaal makkelijk kan betalen, kan het - gemeten naar andere maatstaven - nog steeds veel te veel vinden.... ;)
 

Noord26

Forumguru
@Canon-Eye: mensen die dat kunnen betalen kijken geen eens meer naar de centen aan de pomp en zullen het ook niet teveel vinden. Hoe krijg je anders je geld op? Dat lukt gewoon niet, verbruik en geld speelt geen rol in die klasse. Als je wel zo'n auto kunt rijden en valt over het teveel/te duur vinden van het verbruik moet je bij een psycholoog aankloppen. Of 5, want die kan je dan ook gemakkelijk betalen..
 

Noord26

Forumguru
Klopt, en de tank is groot genoeg om er net zo ver mee te rijden als een normale auto. Dus hoezo teveel?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus hoezo teveel?
Goed, het komt dus niet aan.
Dan maar even een paar voorbeelden van zulke andere maatstaven:
  • Milieu, om maar eens iets te noemen?
  • Of, om bij de basis te beginnen, überhaupt geen geen behoefte aan zo'n soort giga-bak?
Het beschikken over onbeperkte geldmiddelen leidt niet bij iedereen volautomatisch tot de aandrang om tot dolle en/of onverantwoorde verspilling over te gaan "gewoon, omdat het kan".

Om het nog concreter te maken: mocht ik onverhoeds toch de postcodekanjer binnenslepen (en ik woon in een postcode met een zeeeer beperkt aantal woningen!), dan weet ik nu al heel zeker dat ik onder geen enkele omstandigheid in zo'n P.C.Hoofttractor gezien zal worden.

In het meest extravagante geval zou het misschien uitdraaien op een vet uitgeruste en van buiten zo bescheiden mogelijk uitgevoerde auto in het formaat V60 (V70 is mooi, maar eigenlijk al te groot naar mijn smaak) of C-klasse combi o.i.d..
Mijn automobiele verlanglijstje gaat niet verder dan ongeveer dat nivo.
Trouwens, zo'n Lambo voor onze Eriba: dat past ook niet bij elkaar, toch? :D
 

micky

Forumguru
Goed, het komt dus niet aan.
Dan maar even een paar voorbeelden van zulke andere maatstaven:
  • Milieu, om maar eens iets te noemen?
  • Of, om bij de basis te beginnen, überhaupt geen geen behoefte aan zo'n soort giga-bak?
Het beschikken over onbeperkte geldmiddelen leidt niet bij iedereen volautomatisch tot de aandrang om tot dolle en/of onverantwoorde verspilling over te gaan "gewoon, omdat het kan".

Om het nog concreter te maken: mocht ik onverhoeds toch de postcodekanjer binnenslepen (en ik woon in een postcode met een zeeeer beperkt aantal woningen!), dan weet ik nu al heel zeker dat ik onder geen enkele omstandigheid in zo'n P.C.Hoofttractor gezien zal worden.

In het meest extravagante geval zou het misschien uitdraaien op een vet uitgeruste en van buiten zo bescheiden mogelijk uitgevoerde auto in het formaat V60 (V70 is mooi, maar eigenlijk al te groot naar mijn smaak) of C-klasse combi o.i.d..
Mijn automobiele verlanglijstje gaat niet verder dan ongeveer dat nivo.
Trouwens, zo'n Lambo voor onze Eriba: dat past ook niet bij elkaar, toch? :D

Hoeveel loten heb je dan, want zelfs met 4-6 loten en je wint val je niet onder die categorie hoor, dat geld is zo op ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Het maakt nogal verschil of je bv. in een torenflat woont met 80 woningen in dezelfde postcode, of een plattelandsgebied met een stuk of 10...

Tot dusverre is het overigens beperkt gebleven tot af en toe een pot Ben & Jerry ijs, of een Peijnenburg koek. :D
 

Noord26

Forumguru
Goed, het komt dus niet aan.
Dan maar even een paar voorbeelden van zulke andere maatstaven:
  • Milieu, om maar eens iets te noemen?
  • Of, om bij de basis te beginnen, überhaupt geen geen behoefte aan zo'n soort giga-bak?
Het beschikken over onbeperkte geldmiddelen leidt niet bij iedereen volautomatisch tot de aandrang om tot dolle en/of onverantwoorde verspilling over te gaan "gewoon, omdat het kan".

Om het nog concreter te maken: mocht ik onverhoeds toch de postcodekanjer binnenslepen (en ik woon in een postcode met een zeeeer beperkt aantal woningen!), dan weet ik nu al heel zeker dat ik onder geen enkele omstandigheid in zo'n P.C.Hoofttractor gezien zal worden.

In het meest extravagante geval zou het misschien uitdraaien op een vet uitgeruste en van buiten zo bescheiden mogelijk uitgevoerde auto in het formaat V60 (V70 is mooi, maar eigenlijk al te groot naar mijn smaak) of C-klasse combi o.i.d..
Mijn automobiele verlanglijstje gaat niet verder dan ongeveer dat nivo.
Trouwens, zo'n Lambo voor onze Eriba: dat past ook niet bij elkaar, toch? :D


Wat jij wilt of doet moet je zelf weten, maar dat heeft geen enkel raakvlak met wat anderen graag zien als ultieme auto. Respecteer de mening van een ander.

Ik zou zeggen post wat je zelf de mooiste bolide vind die ooit gemaakt is, of ooit zou willen aanschaffen en respecteer de mening van anderen. Niet door deze mening semi af te serveren op je persoonlijke maatstaven van jezelf in de maatschappij. Erg vreemde instelling.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Noord26, ik respecteer de mening van (bijna) iedereen.
Daarnaast probeer ik vooral om niet te generaliseren door bv. bepaalde groepen mensen bij voorbaat bepaalde gedragingen c.q. opvattingen toe te dichten... en dat is precies wat jij hiervoor deed (#109, #111) en waar ik vervolgens even op aansloeg.

Mijn persoonlijke automobiele schoonheidsfavoriet dan nog maar even?
Ook geen wonder van zuinigheid overigens (maar toen wisten ze nog niet beter): de Cadillac 1954 (die met die chromen tieten dus). De 1953 is het nog net niet, de 1955 is het al net niet meer.
Maakt me niet zoveel uit welke uitvoering: onderstaande 2-deurs, of 4-deurs, of convertible - allemaal goed... :jaja:

Cadillac54.jpg
 
Bovenaan Onderaan