Merkbeurt bij Quick Fit

Tinto

Forumguru
quick fit maakt reclame voor merkbeurten met behoud van de fabrieks garantie. Goed idee voor auto eigenaars met OBD getunde auto's met vrees voor de dealer of lease maatschappij?
 

RefleCs

Forumguru
Voor ik begin aan KwikFit moet er heel wat mis zijn met alles wat er nog meer aan garages op de markt is. Stelletje oplichters zijn het sprekende uit ervaring. Nodeloze reparaties aangeven om geld uit de zak van de burger te kloppen.
 

Tinto

Forumguru
Heren. Mijn dank voor jullie meningen. Maar om terug te keren naar de essentie: worden deze merkbeurten echt geaccepteerd door de leverende merkdealers? En is dit acceptabel voor de garantie leveraar?
 

Spierings

Forumguru
Waarschijnlijk doen ze daar net zo moeilijk over als het onderhoud elders...

Coulanceregelingen houden in ieder geval wel op omdat dat aan de importeur is om dit te vergoeden (is geen verplichting)...
 

milanseegers

Forumguru
Quote van de skoda garantie bepalingen anno 2016...
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van: • Onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële ŠKODA-vestiging zijn uitgevoerd. • Verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud. • Het niet volgens de fabriekvoorschriften onderhouden van de auto. (zie hier voor uw voertuigdocumentatie) • Oneigenlijk gebruik of overbelasting. • Het deelnemen aan autosportevenementen, bijv. rally’s en races. • Het gebruik van het niet originele ŠKODA-onderdelen. • Veranderingen aan de auto die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd. • Invloeden van buitenaf. • Normale slijtage.

Kwikshit valt mi onder verwaarlozing :deuk:zelfs mijn 14 jaar oude Fabia gun ik dat niet!! (Miss is dat ook wel de reden dat ie nog rond rijdt!)
 

reeseend

Forumguru
De RS gaat gewoon naar de Skoda dealer, maar onze Cuore gaat bij de buren naar de Kwikfit.
Tot nu toe beurt en 2x APK goed uitgevoerd. Daarnaast laat ik me niets aansmeren wat niet nodig is.
 

Niels83

Forumguru
heb ooit een akkefietje gehad met Kwik-Fit en daarna gaan lezen.
Ik bracht mijn opel corsa daar om uit te lijnen, trok als een malle naar links. Einde van de dag kon ik hem ophalen, hij was uitgelijnd dus ik mocht 50 euro betalen, maar het probleem was niet verhalen. Op de brug bij mijn vaste garage zag ik gelijk een stuk veer hangen in de rest van de veer. Bijzonder als je hebt uitgelijnd dat je dat niet ziet.

Na een klacht bij het hoofdkantoor, kreeg ik mijn geld terug en de toezegging dat de betreffende garage houder mij zou bellen. Nu 5 jaar later wacht ik nog steeds.

Vervolgens ging ik lezen op het internet, daar staat een verhaal over een uitlaat die gelast kon worden, volgens de ex monteur van Kwik fit. De garage houder had gezegd dat de eind demper vervangen moest worden omdat er iets aan de binnen kant kapot was. De monteur deelde met de eigenaar dat dit niet het geval was. Waarop de eigenaar de demper op de grond gooide en zei, nu wel.

Volgens mij zijn het voornamelijk franchise ondernemers, maar wel met een verkoop cijfer dat ze moeten halen. uiteraard is de ene ondernemer de ander niet. Maar ik ga me er niet meer aan wegen. Brengen mijn auto liever bij een ondernemer hier in de buurt. Kleine garage maar wel met prijs afspraken vooraf, altijd met een marge van +50 euro. Nette kerel, wordt netjes gewerkt, en ik denk dat omdat ik regelmatig terug kom, dat er extra netjes wordt gewerkt. Hij kent mij, en weet ook dat ik weer terug kom. Dat zal bij een kwik fit niet gauw gebeuren.
 

ertromp

Forumguru
Linksom of rechtsom gewoon een verkeerde besparing als je bij zo'n fastfitter je onderhoud gaat laten doen
 

Frank C

Forumguru
Beetje off-topic: ook voor banden vervangen/omwisselen ga ik naar een kleine onafhankelijke banden boer die nog gewoon een simpele all-in prijs hebben.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Quote van de skoda garantie bepalingen anno 2016...
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van: • Onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële ŠKODA-vestiging zijn uitgevoerd. • Verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud. • Het niet volgens de fabriekvoorschriften onderhouden van de auto. (zie hier voor uw voertuigdocumentatie) • Oneigenlijk gebruik of overbelasting. • Het deelnemen aan autosportevenementen, bijv. rally’s en races. • Het gebruik van het niet originele ŠKODA-onderdelen. • Veranderingen aan de auto die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd. • Invloeden van buitenaf. • Normale slijtage.

Kwikshit valt mi onder verwaarlozing :deuk:zelfs mijn 14 jaar oude Fabia gun ik dat niet!! (Miss is dat ook wel de reden dat ie nog rond rijdt!)

Deze tekst is heel listig opgesteld:
Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van: • Onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële ŠKODA-vestiging zijn uitgevoerd.
Dat betekent dus, dat als een ander dan een Skoda-dealer een fout heeft gemaakt bij het onderhoud, waardoor een mankement ontstaat, dat Skoda dan geen garantie meer geeft. Dat is dus iets heel anders dan veel mensen denken dat er staat. Verder is het zo dat volgens Europees recht degene die zakelijk verkoopt aan een particulier (de dealer dus) verantwoordelijk is voor de garantie (en niet de importeur of fabrikant dus), en dat als onderhoud volgens fabrieksvoorschrift (moet wettelijk beschikbaar gesteld worden voor alle beroepsmatige garages) wordt gedaan, dat dan de garantie-verplichting onverkort gehandhaaft blijft. Beroepsmatige/vakkundige garage, daar wordt vaak als regel het Bovag-lidmaatschap voor gehanteerd, en volgens mij is Kwik-shit daar geen lid van.
 

oco1979

Forumguru
Ook niet echt voorstander van zo garage.
Laten we zachtjes zeggen dat daar geen topmonteurs werken.
Er zijn veel dingen die ze extra(willen) aanrekenen,moeten hun cijfers halen.
Goedkoper,ga dan naar een onafhankelijk skoda-vw-seat-audi garage.
Al is het dan soms ook niet goedkoper,maar wel meer persoonlijker dan zo grote garage waar je nummer zoveel bent.
 

Noord26

Forumguru
Heren. Mijn dank voor jullie meningen. Maar om terug te keren naar de essentie: worden deze merkbeurten echt geaccepteerd door de leverende merkdealers? En is dit acceptabel voor de garantie leveraar?
Voorwaarden voor garantie is dat het uitgevoerd is door een BOVAG aangesloten garage. Kwikfit speelt daar slim op in zo te horen...
 
Bovenaan Onderaan