Levertijd Octavia 3

JoepCombi

Nieuw lid
Hallo .

Gisteren een nieuwe Combi ambition bussines line besteld met panarama dak en 17inch, sunset, maxidot in kleur en de auto in het zwart. Levering is inmiddels met de opties week 47 ! dus ongeveer 5 maand!
best lang dus!
 
Hallo .

Gisteren een nieuwe Combi ambition bussines line besteld met panarama dak en 17inch, sunset, maxidot in kleur en de auto in het zwart. Levering is inmiddels met de opties week 47 ! dus ongeveer 5 maand!
best lang dus!


Zo pffff dat is wel een hele lange tijd. Dan zal er bij mij ook nog wel wat bijkomen vrees ik...
 
Vandaag is mijn Octavia bij de dealer aangekomen (uiteraard direct even wezen kijken). Ik mag hem volgende week donderdag afhalen (20 maart besteld).

Het is een 1.6 TDI E.B. handbak
Topaz Brown, Alcantara-leder beige interieur, burlwood inleg, ruitenwisser achter en een trekhaak.

Ik zal volgend weekend foto's erop zetten :)
 

Jarsiv

Senior Member
Vandaag is mijn Octavia bij de dealer aangekomen (uiteraard direct even wezen kijken). Ik mag hem volgende week donderdag afhalen (20 maart besteld).

Het is een 1.6 TDI E.B. handbak
Topaz Brown, Alcantara-leder beige interieur, burlwood inleg, ruitenwisser achter en een trekhaak.

Ik zal volgend weekend foto's erop zetten :)
Bofkont
 

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag is mijn Octavia bij de dealer aangekomen (uiteraard direct even wezen kijken). Ik mag hem volgende week donderdag afhalen (20 maart besteld).

Het is een 1.6 TDI E.B. handbak
Topaz Brown, Alcantara-leder beige interieur, burlwood inleg, ruitenwisser achter en een trekhaak.

Ik zal volgend weekend foto's erop zetten :)

Ik ben benieuwd, qua interieur en exterieur kleur heb ik exact dezelfde besteld, ook met burlwood e.d. Ben erg benieuwd naar de foto's van binnen en buiten mocht het mogelijk zijn :D
 

rcFred

Senior Member
Na de switch in velgen ivm leveringsproblemen kreeg ik recent te horen dat er ook vertraging ontstaat ivm leveringsprobleem dynamic pakket. Heb je daar nog iets over gehoord van PON of je dealer ?
Ik had in week 13 (uit het hoofd) een bestelling gedaan voor een combi 1.4tsi elegance bsn en toen nog zonder het dynamicpakket, geplande productieweek op dat moment was 22. Toen het dynamicpakket bekend werd heb ik geinformeerd of het pakket vertraging op zou leveren met de productie en het antwoord van de importeur dat dat niet zo zou zijn op dat moment. Wel was toen de productieweek al opgeschoven naar 25. Helaas gister telefoontje gehad dat het dynamicpakket toch vertraging op gaat leveren, productie verschoven naar week 35. Als ik het pakket weg liet vallen zou het week 31 worden, al durfde de importeur geen garantie te geven of dat ook daadwerkelijk zo zou zijn... Nog even en ik kan het winterpakket weer toevoegen (wat al was vervallen) in mijn bestelling door de rest van de vertragingen.
4 Jaar geleden stond mijn O2FL op tijd bij mij voor de deur (11 weken), ook kort na introductie besteld. Dit is dan toch wel een hele domper wat betreft de gang van zaken.
 

ChielDekker

Nieuw lid
Zo vandaag de bestelling rond gemaakt van een Combia 1.6 Elegance Business DSG, extra's: Sunset; Electrische kofferdeksel, bagagenet, DAB en de 18" Turini (zwarte) velgen! kleur: Platin Grey
Nu 16 weken wachten...pfffff
 

Edwin1969

Actief lid
Ik had in week 13 (uit het hoofd) een bestelling gedaan voor een combi 1.4tsi elegance bsn en toen nog zonder het dynamicpakket, geplande productieweek op dat moment was 22. Toen het dynamicpakket bekend werd heb ik geinformeerd of het pakket vertraging op zou leveren met de productie en het antwoord van de importeur dat dat niet zo zou zijn op dat moment. Wel was toen de productieweek al opgeschoven naar 25. Helaas gister telefoontje gehad dat het dynamicpakket toch vertraging op gaat leveren, productie verschoven naar week 35. Als ik het pakket weg liet vallen zou het week 31 worden, al durfde de importeur geen garantie te geven of dat ook daadwerkelijk zo zou zijn... Nog even en ik kan het winterpakket weer toevoegen (wat al was vervallen) in mijn bestelling door de rest van de vertragingen.
4 Jaar geleden stond mijn O2FL op tijd bij mij voor de deur (11 weken), ook kort na introductie besteld. Dit is dan toch wel een hele domper wat betreft de gang van zaken.

Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft.... :thumbsdown:

Laten we hopen dat het het wachten waard is (denk het overigens wel :D

Overigens via Twitter Skoda NL vanochtend een tweet gestuurd met de vraag naar meer info over de stoelen uit het dynamic pakket. Normaal gesproken snel antwoord, maar nu nog steeds geen reactie, dus blijkbaar ook voor de importeur zelf een groot vraagteken....

gr. Edwin
 

derf

Senior Member
heeft iemand al enig idee of de overstromingen in Tsjechie invloed hebben op de produktie cq levertijd van de octavia.Of wordt de octavia in een ander land gebouwd?
 
om schade te voorkomen tijdens het transport met het op en af rijden van de autotransporter zetten ze in de fabriek de auto's op transportblokken, als de auto bij de dealer gelift wordt, worden deze weer verwijdert, komt goed!
alleen een aftermarket schroefset van bijvoorbeeld KW misstaat nooit hoor :wink:

Dank voor de info!
 

Gunner

Forumguru

CDK

Forumguru
ooow excusez moi :( ik dacht ga ff googlen voor die beste man, maar ben nu paniek aan't zaaien voor niets ;) fijn dat je me even corrigeert!
 

fh232

Nieuw lid
Voor mij komt er een Combi Ambition Business Line 1.4 TSI in het wit met Hawk 17inch zwart/zilver velgen (+audio pakket, afn trekhaak, sunset). Auto wordt in week 36 gebouwd als het goed is (fabriek af met 16 inch). Productiedatum voor zelfde uitvoering met fabriek af 17 inch lag op week 40. Met panodak, DSG of dynamic zou er nog meer vertraging bij komen (lees: levering pas in november).
 

Gunner

Forumguru
ooow excusez moi :( ik dacht ga ff googlen voor die beste man, maar ben nu paniek aan't zaaien voor niets :wink: fijn dat je me even corrigeert!
Geen probleem :)

Binnen Google kan je ook filteren op verschijningstijd (bijvoorbeeld alleen berichten laten zien die niet ouder zijn dan bv 24 uur). Zo kwam ik op dit bericht;
http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-staakt-productie-cayenne-en-panamera-59528

Update – Desgevraagd laat Skoda ons weten nog geen berichten van onze SKODA fabriek ontvangen [te hebben] dat er voor Nederland vertragingen zijn in de leveringen door wateroverlast.
 
Bovenaan Onderaan