Ledenlijst VAGCOM VCDS VCP

Ik gebruik al jaren de kabels van Alliexpress.
koop om de 2 a 3 jaar een nieuw model met de daar bij behorende nieuwste software voor een paar tientjes.
Nou lees ik dat die kabels je auto kapot kunnen maken :rolleyes:
Hoe gaat dat precies in zijn werk.
Deze communiceren toch gewoon exact het zelfde (iets trager) als de orginele Ross Tech kabels.
Ligt het niet toevallig gewoon aan de gebruiker?
 

hemi24

Forumguru
Ligt het niet toevallig gewoon aan de gebruiker?
Als je het erop wilt wagen, houdt niemand je tegen.
Er zijn hier wel een paar “VCDS-experts” die je wel het één en ander kunnen vertellen over gebruikers van clone-kabels die zich komen melden omdat ze de hele auto in de war hebben.

Het is net Russische roulette, met 6 kamers kán het 5 keer goed gaan…
 

Eltjo

Forumguru
Mijn chinese VCDS kabel is versie 2012 (ik kocht niet de nieuwste, mijn toen 5 jaar oude auto is van 2010 en dan hebben anderen de kabel al uitgeprobeerd) en hiermee heb ik 7-8 jaar geleden van allerlei opties aangezet/gewijzigd, storingen uitgelezen en onlangs nog de gordelwaarschuwing uitgezet.
Dat had ik al eerder bij een Passat gedaan, ook vanwege slecht contact in de gordelsluiting.
Nooit een probleem met de kabel gehad, zelden iets zomaar geprobeerd en altijd de voor-situatie goed gedocumenteerd.

Misschien heb ik "geluk" gehad, maar denk ook dat het hoe nieuwer de auto is, hoe groter de kans is dat er iets misgaat. Dat gaat het, zo te lezen op het forum, tenslotte bij de dealers soms ook al bij updates en ontsjoemelen.
Ik geloof graag dat het zeker mis kan gaan, maar mijn beperkte ervaring spreekt dat tegen.

Voor deze OBD2 kabel had ik een imitatie VAGcom kabel waarmee ik bij 2 Passat's o.a. de stoelairbag heb aan/uitgeschakeld.

Je moet het wel 'leuk' vinden om je er in te verdiepen en het zelf te doen. Anders kan je vast veiliger en beter bij iemand terecht met meer kennis en ervaring en ben je een stuk sneller klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn accu vervangen en die moet nog ingeleerd worden en gelijk nog wat andere aanpassingen doen.
Nu heb ik 3 prive berichten gestuurd naar mensen op de lijst maar nog geen reacties terug.
De 4e die ik net een berichtje wilde sturen was sinds 2014 niet meer op de site geweest.
Is er iemand in de buurt van Voorne aan Zee die mij kan helpen?
 

EdK

Forumguru
Tsja zou zeggen rij ff naar DenHaag ( Rainesh ) kun je meteen je mediaunit laten updaten en nog wat andere instellingen laten doen met VCDS door hem....
Gaat alleen voor accu, tsja dan is de dichtsbijzijnde dealer ook een optie, en dan geen afspraak maken maar ff langsrijden en vragen of ze ff hem even kunnen inleren !
Is 2 minuten werk voor hen....
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach leuk ritje toch ??

En dealer alleen voor accu, rest is verloren tijd
Maar zei ik al in vorige bericht
 

Hakar

Donateur
@witte tdi zou u mij een PB kunnen sturen met de leden die niet hebben gereageerd en hoeveel tijd er is verstreken tussen het moment dat u deze leden hebt benaderd en het moment dat u berichtte dze niet hebben gereageerd?

Graag ook het vierde lid even vermelden, test ik even of er nog wordt gereageerd, en zo niet kan ik de lijst aanpassen.
 

EdK

Forumguru
@Hakar denk dat als je de leden die in VCDS staan en kijkt hoe lang ze al hier niet meer gezien zijn dat je dan redelijk snel en acuraat kunt zeggen dat ze niet meer actief zijn op forum en dus ook niet met VCDS voor hier !! :koffie:
 

Hakar

Donateur
Weet ik @EdK , maar heb er jammer genoeg weinig tijd voor.
Zie af en toe berichten voorbij komen maar kan niet altijd adequaat reageren.
Had vandaag een door thuiszorg gesponsorde vrije dag, de rest van de week weer volop in zorg en nog werken voor de baas.
Blijven paar uurtjes over voor slapen en dan is de week weer voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@Hakar prive is en blijft het belangrijkst en dan is de lijst maar minder up to date en moet men er maar wat meer mails uitgooien voor men een antwoord krijgt...
 

kevinbel

Actief lid
@Hakar zet mij ook maar op de lijst :thumbsup:
Sinds vandaag eigenaar van een originele kabel.

Nickname: Kevinbel
Woonplaats: Goes (Zeeland)

VAG-COM kabel: HEX-USB+CAN
Releaseversie: VCDS 23.3.1
Canbus: Ja
K-Line: Ja
 

Hakar

Donateur
Ik ben er even voor gaan zitten, maar kan momenteel geen aangepaste versie plaatsen.
Er is contact gelegd met een moderator, hoop dat ik jullie binnenkort met een nieuwe versie kan verblijden, waar inmiddels weer een tweetal "leden" zijn verwijderd.
Goed nieuws is dat @kevinbel wel al is toegevoegd, minder goed nieuws, nog niet voor iedereen zichtbaar.
 

Hakar

Donateur
 
Bovenaan Onderaan