Lampje vergrendeling rugleuning achterbank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op mijn dashboard begint het lampje van de vergrendeling van de rugleuningen van de achterbank te branden als ik stevig rem. Bij optrekken of constant rijden blijft het uit.
Ik heb gekeken of er iets los zat, maar de rugleuningen zaten goed vast. Alles even opnieuw losgemaakt en vastgezet, maar het lampje schiet toch weer aan bij elke keer dat je stevig remt.
Is dit een bekend probleem, en wat kan ik er aan doen?
(O ja, ik rij Fabia 1.9 tdi van 2005)
 

Red Devil

Actief lid
Ik wist heel niet dat er zo een lampje in zat..
dus ik zou ook niet weten wat er aan te doen.. maar misshcien dat iemand anders je kan helpen..
suc6 in iedergeval er mee
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou het moeten nakijken maar volgens mij zit het achter de rechtergedeelte van je achterbank. Ik kwam terug van de Ikea met de achterbank plat en inderdaad een rood lampje dat mijn achterbank niet goed zit. Wat ze al niet verzinnen. Het is wel een item dat later op de Fabia gekomen is, ik had op mijn Fabia uit 2001 niet en de 2005 uitvoering heeft het wel. Ik weet niet of het met een bepaalde uitvoering te maken heeft of dat het standaard er op zit. Ik denk dat bij Findus misschien een contactje los zit.
 

cvegreen

Forumguru
Ik zou het moeten nakijken maar volgens mij zit het achter de rechtergedeelte van je achterbank. Ik kwam terug van de Ikea met de achterbank plat en inderdaad een rood lampje dat mijn achterbank niet goed zit. Wat ze al niet verzinnen. Het is wel een item dat later op de Fabia gekomen is, ik had op mijn Fabia uit 2001 niet en de 2005 uitvoering heeft het wel. Ik weet niet of het met een bepaalde uitvoering te maken heeft of dat het standaard er op zit. Ik denk dat bij Findus misschien een contactje los zit.

Is ook mijn eerste gedacht dat er misschien een contaktje los zit. Aangezien het enkel is bij kort remmen dat dit gebeurt.Ik heb mijn achterbank nog nooit neer gelegd , ik weet het dus niet . Kan het ook niet eens gaan uitproberen , Shayenzo's stoel staat gemonteerd op de achterbank en ga het niet eens losmaken om te zien of ik ook zo'n lampje heb.
 

nemo

Senior Member
Wat een hip lampje, ik heb dat niet, mijn achterbank ligt vaak naar voren maar nooit een melding gehad!
 
:smiley29: Zo, zit er bij Findus een contactje los? Dat mogen Fabia en cvegreen dan eens even verduidelijken! :winkie:
Ik heb inmiddels wat met contactspray gespoten, en de banken nog eens los en met een paar rake klappen weer vastgemaakt. (Methode televisiereparatie 1970.) En ja, het lampje is (voorlopig) weer uit. Dank voor reakties...
 

cvegreen

Forumguru
:smiley29: Zo, zit er bij Findus een contactje los? Dat mogen Fabia en cvegreen dan eens even verduidelijken! :winkie:
Ik heb inmiddels wat met contactspray gespoten, en de banken nog eens los en met een paar rake klappen weer vastgemaakt. (Methode televisiereparatie 1970.) En ja, het lampje is (voorlopig) weer uit. Dank voor reakties...

Wel Findus , als er een lampje gaat branden als je kort remt , dan heeft de rugleuning van je achterbank de neiging om vooruit te komen . Dus als dat contactje wat er moet zitten om die melding te kunnen geven iets te ver naar achteren staat , dan zal het inderdaad een melding kunnen geven . Anderzijds vind ik het raar , want die achterbanken staan toch vrij vast vind ik (lees weinig speling). Waar het contaktje zit is me de vraag . Ik denk ergens waar de bank zich vast haakt .
 

EdK

Forumguru
Schakelaartje even zoeken en kijken of deze los cq iets veschoven is en dus net te kritisch staat !!??
Dus even vastdraaien cq opnieuw afstellen en dan denk dat je er geen problemen meer mee hebt !!
 

Gieliovd

Forumguru
Wat een hip lampje, ik heb dat niet, mijn achterbank ligt vaak naar voren maar nooit een melding gehad!
Hilarisch dat er zo'n lampje in zit!

Wij hebben maar een oud paardje Nemo, zal het wel niet in zitten.

Contactje, drukschakelaartje... zie topic over achterklepverlichting....
 

joergarms

Senior Member
Vraag me ook sterk af of ik dat lampje heb. Zal het eerdaags eens proberen. Ben dol op lampjes, als ze maar niet nutteloos branden....
 
Zet je achterbank eens half vast, dan zou het lampje moeten gaan branden. Als er een in je auto zit natuurlijk. Bij mij knippert hij weer opnieuw terwijl de bank zo vast zit als wat. Maar er zit nog BOVAG garantie op, dus...
 

cvegreen

Forumguru
Ik dacht niet dat ik het in mijn clasic fabia zou hebben , maar heb het toch uit nieuwsgierigheid uitgepluist en ja hoor het zit erin. Ongeloofelijk dat mijn clasic fabia het ook heeft.
Meteen maar een foto van genomen .

100_7002.jpg

 

Gieliovd

Forumguru
Netjes! Zal er ook eens naar gaan kijken van de week.

Valt trouwens op dat je heeeel andere wijzerplaten hebt!
 

cvegreen

Forumguru
Netjes! Zal er ook eens naar gaan kijken van de week.

Valt trouwens op dat je heeeel andere wijzerplaten hebt!
Hoezo andere wijzerplaten ?
Kan je eens een foto van jou wijzerplaten geven dan ?
Ik dacht dat die allemaal hetzelfde waren , dat het enkel het schermpje in het midden soms een digitaal stuk had wat bij mij enkel met lampjes gevuld is .
 

Gieliovd

Forumguru
Beetje trieste foto maar ik kan geen goede vinden op google.
skoda_fabia_dials.jpg


Je ziet de verschillen wel. Hele andere temp en brandstof meters, andere tellers, andere.... Alles!
 

joergarms

Senior Member
ok, dat bankvergrendelingslampje is duidelijk, nu nog ff bij mij uitproberen, moet ik toch zelf zien he;)

Verschil in de wijzerplaten zit denk ik ook in het verschil van bouwjaar en uitvoering, de mijne zijn namelijk ook weer anders.
 

cvegreen

Forumguru
Beetje trieste foto maar ik kan geen goede vinden op google.
skoda_fabia_dials.jpg


Je ziet de verschillen wel. Hele andere temp en brandstof meters, andere tellers, andere.... Alles!

Heb je er geen van je eigen auto dan ?
Hier is het fototoestel altijd in de aanslag hoor.

Ha ja er zijn inderdaad verschillen te zien . Echter de opbouw ervan is wel identiek . Het zijn enkel de wijzerplaten die echt anders zijn , in het donker lichten mijn wijzers ook zo groen op hoor , alleen iets minder fel denk ik . Ik kan het bij mij niet bij regelen. Heb je dan die licht grijze boord dan niet in je teller ring , waar de streepjes verdeling in staat bij mij . Dit vind ik nu het mooiste detail aan mijn tellers .
 

Gieliovd

Forumguru
Nee, die heb ik inderdaad dus niet. Ik heb een hele andere verdeling. Ik vind het mooi zo! Dat zilvere is zo dik en grof.

Heb jij weer andere Joër? Hmm, ik ben nog geen 3e alternatief tegengekomen!

Over die camera, die ligt naast me hoor! Maar eer dat ik bij mijn auto ben, sokken aan, trui aan, jas aan, schoenen aan, 100 meter buiten naar de auto lopen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan