Eind november 2012 schakelde mijn Fabia niet meer goed.
De pook ging erg zwaar in de versnelling. Als deze er eenmaal in zat ging het verder wel goed.
Na een paar minuten gestopt en de motor uitgeschakeld. Na weer starten was het probleem verdwenen.
Een week later was er onderhoud gepland en hierbij is toen melding gemaakt van het probleem. Helaas kon de monteur toen de klacht niet meer vaststellen. Advies was het in de gaten te houden en bij problemen naar de garage te komen. Helemaal blij was ik er natuurlijk niet mee.
Vandaag onderweg naar het werk dook het probleem ineens weer op. Helaas in de file was dus niet echt fijn rijden. Omdat de Skoda dealer bij mijn werk is wilde ik wel graag proberen door te rijden zonder de auto te herstarten. Tijdens stilstaan in de file wel gemerkt dat de koppeling de versnelling niet helemaal in zijn vrij kreeg, omdat ondanks de volledig ingetrapte koppeling de auto langzaam begon te rijden.
Bij de Garage aangekomen de auto laten lopen en gevraagd of er iemand mee wilde kijken. Deze persoon merkte duidelijk dat het schakelen niet goed ging.
Probleem was sinds korte tijd bekend en blijkt veroorzaakt te worden door metaal deeltjes welke van de drukgroep afkomen en tussen de koppelingsplaten gaan zitten. Gevolg hiervan is dat bij koppelen de koppelingsplaten niet meer volledig los komen van elkaar. Dit met alle gevolgen van dien.
De oplossing bestaat uit het vervangen van de koppeling. Gelukkig zit de auto nog tot half maart in de garantie.
Kan iemand mij vertellen wat er nu allemaal vervangen moet worden?
Op zijn minst verwacht ik dat de koppelingsplaten en de drukgroep vervangen worden.
Maar van iemand anders hoorde ik dat ook het druklager dan beter gelijk mee vervangen kan worden en dat mogelijk ook de distributieriem los zou moeten en dat deze dan samen met de waterpomp ook beter vervangen kan worden.
Weet iemand of dat klopt?
De pook ging erg zwaar in de versnelling. Als deze er eenmaal in zat ging het verder wel goed.
Na een paar minuten gestopt en de motor uitgeschakeld. Na weer starten was het probleem verdwenen.
Een week later was er onderhoud gepland en hierbij is toen melding gemaakt van het probleem. Helaas kon de monteur toen de klacht niet meer vaststellen. Advies was het in de gaten te houden en bij problemen naar de garage te komen. Helemaal blij was ik er natuurlijk niet mee.
Vandaag onderweg naar het werk dook het probleem ineens weer op. Helaas in de file was dus niet echt fijn rijden. Omdat de Skoda dealer bij mijn werk is wilde ik wel graag proberen door te rijden zonder de auto te herstarten. Tijdens stilstaan in de file wel gemerkt dat de koppeling de versnelling niet helemaal in zijn vrij kreeg, omdat ondanks de volledig ingetrapte koppeling de auto langzaam begon te rijden.
Bij de Garage aangekomen de auto laten lopen en gevraagd of er iemand mee wilde kijken. Deze persoon merkte duidelijk dat het schakelen niet goed ging.
Probleem was sinds korte tijd bekend en blijkt veroorzaakt te worden door metaal deeltjes welke van de drukgroep afkomen en tussen de koppelingsplaten gaan zitten. Gevolg hiervan is dat bij koppelen de koppelingsplaten niet meer volledig los komen van elkaar. Dit met alle gevolgen van dien.
De oplossing bestaat uit het vervangen van de koppeling. Gelukkig zit de auto nog tot half maart in de garantie.
Kan iemand mij vertellen wat er nu allemaal vervangen moet worden?
Op zijn minst verwacht ik dat de koppelingsplaten en de drukgroep vervangen worden.
Maar van iemand anders hoorde ik dat ook het druklager dan beter gelijk mee vervangen kan worden en dat mogelijk ook de distributieriem los zou moeten en dat deze dan samen met de waterpomp ook beter vervangen kan worden.
Weet iemand of dat klopt?