Koppakking lek Octavia 2004 1.6 benzine

DavidHaarlem

Nieuw lid
Hoi!

Ik ben hier nieuw op het forum, en ook nieuw met Skoda. Normaal ben ik bekend met Volkswagen, maar nu heb ik een Skoda op het menu staan :)
Een vriend van mij is hier op visite met een Skoda Octavia. Op de terugweg van Amsterdam ging de auto moeilijk doen, lampje van de temperatuur ging branden, en de temperatuur stond op maximaal.
Toen ik de auto te zien kreeg heb ik de koelvloeistof (deze was niet meer aanwezig) gevuld met water om te zien waar er lekkage was. Ik zag water druppelen in de buurt van de waterpomp.
Daarna heb ik hem naar een monteur gestuurd om de waterpomp (en distrubutie) te vervangen. Maar helaas, nu was er een lekkage in de buurt van de thermostaat denk ik (rechts van het blok).. behalve dat bleek na het vullen met normaal koelvloeistof dat de koelvloeistof meer schuim was dan vloeistof.

Als ik vanavond tijd vrij kan maken ga ik de kop van de auto trekken, en ik ga hem zelf vlakken etc. Ik weet niet hoeveel tijd ik er aan moet besteden, maar ik ga het goedkoop voor hem oplossen, dus ik vraag zelf voor hem 100 euro als symbolisch bedrag haha. Maargoed, ik hoop vanavond te kunnen zien wat voor ravage ik aan ga treffen.
Nu is mijn vraag.. zijn er bekende kwaaltjes waar ik op moet letten bij een Octavia? Heeft iemand nog tips? Om kosten en tijd te besparen laat ik waarschijnlijk de klep seals zitten.. graag commentaar of je dit redelijk ongestraft kan doen bij een Octavia?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Bovenaan Onderaan