Kodiaq vragen en weetjes

Triple4

Actief lid
@StefanLK, ik had die aera view achteraf dan toch weggelaten omdat ik dat op ons demoparcours tijdens autosalon iets wat verwarrend vond en wennen.
Nu moet ik wel alle dagen mijn neus uitsteken en wat blindelings uitrijden omdat pal op hoek telkens een volumewagen staat gestationeerd. Dus waarschijnlijk dan toch erg toepasselijk in mijn geval alleen vrees ik dat ik wat te laat ben gezien de wagen voorzien is binnen 2 weken te leveren…
 

maik1

Forumguru
Vraagje aan @Kodiaq beer : jij bent die bofkont die nu al heerlijk in z'n nieuwe 1.4tsi 125pk rondtuft toch? :thumbsup:
Wil je misschien eens kijken hoeveel toeren de motor draait in de 6de versnelling bij 120km/u? Ik ben gewoon benieuwd en heb altijd deze tik gehad dat ik dit wil weten ;)
Ik gok op 2500tpm als ik het goed afschaal in het filmpje van Autogefuhl, klopt dat ongeveer? Alvast bedankt voor het delen!
 

Triple4

Actief lid
Vanmorgen kwam plots de gedachte binnengeslopen van waarom men eigenlijk geen dashcammogelijkheid inbouwd met de vele cameramogelijkheden die de Kodiaq biedt kan dit toch niet zo moeilijk zijn?
Geen geklungel met losslingerende kabels meer en bij een evtl. ongeval heb je meteen alles netjes op video.
Zou toch moeten lukken dacht ik? Ik zie dat zeker nog komen in de nabije toekomst.
 
Laatst bewerkt:

StefanLK

Senior Member
Is er hier al iemand die zijn sleutels gekoppeld heeft aan het geheugen van de stoelafstelling (wellicht in een Superbee).

En het automatisch kantelen van de buitenspiegels icm achteruitrijden?

Beide zijn in te schakelen via de instellingen van de Colombus.

De stoelafstelling icm sleutel is me nog niet gelukt (deze zou je stoel automatisch goed moeten zetten icm je eigen sleutel wanneer je deze opent).

Het kantelen van de spiegels lijkt een fout in te zitten, deze zijn 1 keer gekanteld maar dat was pas nadat ik achteruit had ingeparkeerd en een uur later wilde wegrijden (en mijn spiegels dus ineens gekanteld waren en ik alles opnieuw moest stellen).
 

massis

Senior Member
Ik vind het ook zeer mooi, die combinatie, en zou ook heel mooi zijn als het als sportstoel beschikbaar zou zijn (keep dreaming..).
Enige tijd geleden heb ik die stof/leer combinatie wel eens gezien, in de Duitse brochure of de configurator. Misschien nu niet meer?
Mijn beertje is besteld met half-lederen interieur, net zoals op mijn huidige octavia. Dus leder aan de buitenranden maar stof in het midden. Vind ik het prettigst, het heeft namelijk wel het comfort en de uitstraling van leer, en is behoorlijk vlekveilig met kinderen, maar tegelijkertijd plak je in de zomer niet vast aan je zetel en is het net wat minder koud in de winter.
 

johnboy

Donateur
Beste dompteurs inspé, wilde zojuist een conversatie starten aangaande de extra beveiliging. Echter er zijn 27 belangstellenden en je kunt maar 5 mensen uitnodigen in een conversatie, dit wordt me te bewerkelijk. Als jullie een mail sturen naar alf@noordbrabant.pro zal ik jullie via die weg informeren.

@bamse Ben jij in de gelegenheid (geweest) om de mail te versturen? Ben benieuwd namelijk :jaja:. Dank alvast!
 

Roger_Laureys

Nieuw lid
Mijn beertje is besteld met half-lederen interieur, net zoals op mijn huidige octavia. Dus leder aan de buitenranden maar stof in het midden. Vind ik het prettigst, het heeft namelijk wel het comfort en de uitstraling van leer, en is behoorlijk vlekveilig met kinderen, maar tegelijkertijd plak je in de zomer niet vast aan je zetel en is het net wat minder koud in de winter.
Mooie keuze,stijlvol met die ruitjes. Ik heb deze keuze ook gemaakt en mag de auto woensdag 3 mei ophalen
 
Vraagje aan @Kodiaq beer : jij bent die bofkont die nu al heerlijk in z'n nieuwe 1.4tsi 125pk rondtuft toch? :thumbsup:
Wil je misschien eens kijken hoeveel toeren de motor draait in de 6de versnelling bij 120km/u? Ik ben gewoon benieuwd en heb altijd deze tik gehad dat ik dit wil weten ;)
Ik gok op 2500tpm als ik het goed afschaal in het filmpje van Autogefuhl, klopt dat ongeveer? Alvast bedankt voor het delen!
 
@maik1 dat ik een bofkont klopt inderdaad. Maar ik was dan ook de 1e die de auto bestelde bij de dealer.:-) binnen 24 uur na bekendmaking van de definitieve prijzen. Ik rij nu net terug van een paar dagen duitsland waar ik de beer natuurlijk even lekker kon uit proberen op de autobahn.
En ik kan je vertellen dat dit helemaal super was. Even antwoord op je vraag:
120 km/2400 tpm
130 km/2600 tpm
140 km/ 2800 tpm
Ik had ook nog 195 km kunnen rijden toen had ik 4000 tpm.
Ik vind dit zelf helemaal top.
Mijn vorige auto had bij 140 km/4000 tpm dus dat is een enorm verschil.
Als jij of iemand anders nog meer vragen heeft dan stuur je die maar. Geen probleem hoor.
 
@maik1 dat ik een bofkont klopt inderdaad. Maar ik was dan ook de 1e die de auto bestelde bij de dealer.:-) binnen 24 uur na bekendmaking van de definitieve prijzen. Ik rij nu net terug van een paar dagen duitsland waar ik de beer natuurlijk even lekker kon uit proberen op de autobahn.
En ik kan je vertellen dat dit helemaal super was. Even antwoord op je vraag:
120 km/2400 tpm
130 km/2600 tpm
140 km/ 2800 tpm
Ik had ook nog 195 km kunnen rijden toen had ik 4000 tpm.
Ik vind dit zelf helemaal top.
Mijn vorige auto had bij 140 km/4000 tpm dus dat is een enorm verschil.
Als jij of iemand anders nog meer vragen heeft dan stuur je die maar. Geen probleem hoor.
Beste Kodiaq beer, kan je meer vertellen over de 125pk. Hoe rijdt deze op de snelweg, heb je het gevoel dat je vermogen te kort kwam? Met hoeveel personen was je naar Duitsland, en of je de airco aanhad?
 
@Jamstar, ik ben nu al fan van de motor. Het is natuurlijk wat je gewend bent. Maar de acceleratie van 0 naar 100 km in dik 10 seconden zegt eigenlijk al genoeg. Ook de top volgens opgave 190 maar ik heb al tegen de 200 aangezeten in Duitsland. Hij is dus krachtig maar toch ook lekker stil. We zaten met 3 volwassenen met bagage en de airco aan. (deze heb ik altijd aan, is slecht om deze voor langere tijd uit te houden). Dus absoluut geen kracht te kort.
Ik had het ook al eens gelezen in een revieuw dat dit verschil met 150 pk minimaal is. Alleen heb je dan natuurlijk wel automaat erbij. En dat is maar net wat je wilt. Ik rij nu met een cataloguswaarde van € 33930 in een hele complete auto. Amundsen navigatie en boordcomputer werkt ook heel gebruiksvriendelijk.
 

dirkie996

Forumguru
@Kodiaq beer : hoeveel kilometer heb je al? Nu al 200km/u op teller rijden met 'n maagdelijk blok, daar zou ik me niet lekker bij voelen.
Inrijden is wel niet meer zoals vroeger, maar 'n beetje een inloopperiode kan zeker geen kwaad.
In ieder geval: veel rijplezier met de beer.
 
Laatst bewerkt:
@dirkie996 nu een kleine 1500 km gereden.
Ik heb overigens die bijna 200 km paar een paar minuten kunnen doen hoor. Want ook dat is veranderd ten op zichte van vroeger rijden in Duitsland. Uiteraard wel met een warme motor hoor en 4000 tpm. Dit valt echt wel mee. Hard scheuren en optrekken met een koude motor kan wel schade veroorzaken. Bedankt voor je bericht.
 

StefanLK

Senior Member
Beste Kodiaq beer, kan je meer vertellen over de 125pk. Hoe rijdt deze op de snelweg, heb je het gevoel dat je vermogen te kort kwam? Met hoeveel personen was je naar Duitsland, en of je de airco aanhad?

@Jamstar, ik ben nu al fan van de motor. Het is natuurlijk wat je gewend bent. Maar de acceleratie van 0 naar 100 km in dik 10 seconden zegt eigenlijk al genoeg. Ook de top volgens opgave 190 maar ik heb al tegen de 200 aangezeten in Duitsland. Hij is dus krachtig maar toch ook lekker stil. We zaten met 3 volwassenen met bagage en de airco aan. (deze heb ik altijd aan, is slecht om deze voor langere tijd uit te houden). Dus absoluut geen kracht te kort.
Ik had het ook al eens gelezen in een revieuw dat dit verschil met 150 pk minimaal is. Alleen heb je dan natuurlijk wel automaat erbij. En dat is maar net wat je wilt. Ik rij nu met een cataloguswaarde van € 33930 in een hele complete auto. Amundsen navigatie en boordcomputer werkt ook heel gebruiksvriendelijk.

Ik ben ook 1 van de eerste gelukkigen hier maar dan met een 150pk DSG. Wat je zegt het is wat je gewend bent. Ik heb een Renault Laguna 3 2.0 turbo automaat ingeruild voor de beer. Naar de 100 is even snel (op papier is de Kodiaq volgens mij zelfs sneller) maar door de afwezigheid van motorgeluid voelt het langzamer. Boven de 100 (ik heb toevallig vandaag na 2000km op de teller even de 150 aangetikt) is de Kodiaq gewoon langzaam, de Laguna ging in dezelfde tijd makkelijk 175+.

Maar met de 2.0 TDI waar ik een proefrit in heb gemaakt win je ook geen F1. De Kodiaq is mijns inziens gewoon bedoelt voor rustig en statig zn ritjes maken, dan rijd ie op z'n best.
 
@Jamstar, ik ben nu al fan van de motor. Het is natuurlijk wat je gewend bent. Maar de acceleratie van 0 naar 100 km in dik 10 seconden zegt eigenlijk al genoeg. Ook de top volgens opgave 190 maar ik heb al tegen de 200 aangezeten in Duitsland. Hij is dus krachtig maar toch ook lekker stil. We zaten met 3 volwassenen met bagage en de airco aan. (deze heb ik altijd aan, is slecht om deze voor langere tijd uit te houden). Dus absoluut geen kracht te kort.
Ik had het ook al eens gelezen in een revieuw dat dit verschil met 150 pk minimaal is. Alleen heb je dan natuurlijk wel automaat erbij. En dat is maar net wat je wilt. Ik rij nu met een cataloguswaarde van € 33930 in een hele complete auto. Amundsen navigatie en boordcomputer werkt ook heel gebruiksvriendelijk.
Beste Kodiaq beer, bedankt voor je reactie. Goed om te horen! Wanneer het vermogen voor mij te weinig is, rijdt ik gelijk naar JD voor een powerbox.
 

maik1

Forumguru
@maik1 dat ik een bofkont klopt inderdaad. Maar ik was dan ook de 1e die de auto bestelde bij de dealer.:-) binnen 24 uur na bekendmaking van de definitieve prijzen. Ik rij nu net terug van een paar dagen duitsland waar ik de beer natuurlijk even lekker kon uit proberen op de autobahn.
En ik kan je vertellen dat dit helemaal super was. Even antwoord op je vraag:
120 km/2400 tpm
130 km/2600 tpm
140 km/ 2800 tpm
Ik had ook nog 195 km kunnen rijden toen had ik 4000 tpm.
Ik vind dit zelf helemaal top.
Mijn vorige auto had bij 140 km/4000 tpm dus dat is een enorm verschil.
Als jij of iemand anders nog meer vragen heeft dan stuur je die maar. Geen probleem hoor.

Kijk, dat zijn mooie lage toerentallen zeg, dat zal inderdaad voor veel rust zorgen op de snelweg. Bedankt voor alle info en je bevindingen. Even vlot dooraccelereren van zeg 100 naar 130 zal dan niet meer lukken denk ik? Even terug naar 5 of zelfs 4 dan denk ik.
Ik verbaas mij trouwens wel dat hij die 195 haalde in het 6de verzet bij zulke lage toeren, dat had ik niet verwacht. Het maximale vermogen zit toch op ongeveer 5000tpm? M.a.w., je hebt hem dus lekker (niet lui) ingereden, zoals ook te lezen staat ;)
 
Bovenaan Onderaan