Kodiaq reageert incidenteel niet op het gaspedaal

Afgelopen week 2x gehad. In rustig verkeer remt mijn voorligger af voor net stoplicht. Ik rem mee tot bijna stilstand, de auto nog niet in start-stop. Als ik bijna stil sta trekt mijn voorganger op en ik geef ook gas maar de auto reageert niet. Net of hij in een tussenvorm is van start-stop en nog aan. Heel irritant met name ook omdat de auto's achter mij ook optrekken. De auto was warm want had al een dikke 100km gereden zonder dat dit zich voor deed. Heb al op het forum gezocht en vind zijdelings wel iets over een software-update maar geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Auto is van 2020 en heeft 35.000km gereden. Iemand een idee?
 
Dank Peter. Daarvoor duurt het te lang. Het gaat de hele tijd goed en deze wtee keer duurde het echt veel langer.
 

JeSko

Forumguru
Hoe lang is even? De DSG kan nl even twijfelen, maar dat mag ook geen 2 seconden duren ofzo, een kleine aarzeling is soms mogelijk.
 
Normaal geef je gas en rijd je weg óf de auto slaat aan en dan rijd je weg. Nu was het niets. Je denkt huh, er gebeurt niets, geeft nog een keer gas, en nog een keer en dan opeens rijd je weg. Gevoelsmatig dus behoorlijk langer dan normaal.
 

JeSko

Forumguru
Oei dan zou ik hem zeker eens laten uitlezen, zo lang mag het inderdaad niet duren, probleem kan dan ook elders liggen bv in de ontsteking, of misschien elders andere benzine getankt die je gewoonlijk niet tankt?
 

Antera

Donateur
We zouden het gasrespons aan kunnen passen om te kijken of dit beter werkt. De vraag is ook welke stand rijd je met de drive mode? Als je deze tenminste hebt?
 
Oei dan zou ik hem zeker eens laten uitlezen, zo lang mag het inderdaad niet duren, probleem kan dan ook elders liggen bv in de ontsteking, of misschien elders andere benzine getankt die je gewoonlijk niet tankt?
Benzine tank ik daar waar het uitkomt. Met kerst in Denemarken, onderweg in Duitsland en normaal hier ergens in de buurt. Geen vaste pomp. Tank altijd E10 behalve een keer in Duitsland, toen heb ik E5 getankt. Maakt dat wat uit denk je? Het is geen high-performance motor zoals in jouw VRS :unsure:
 

JeSko

Forumguru
@Fabian77

Ja dat kan uitmaken, ik heb wel eens gehad dat onze vroegere Citroën (1.2 - 3 cilinder) echt beduidend slechter reageerde op het gaspedaal nadat ik naast de autosnelweg getankt had ipv aan onze vaste pomp. Zijn ook andere mensen die eenzelfde soort ervaring hebben als de mijne en dat met diverse motoren, motoren zijn tegenwoordig erg precies en accuraat afgesteld, wat mede voor betere prestaties en zuinigheid zorgt, dan komt kwaliteit van de brandstof wel eens bepalend uit.
 
Bovenaan Onderaan