Kodiaq Emerald Green

james&james

Nieuw lid
Hallo Skoda fanaten,

Ik rijd als lease auto nu ruim vier jaar tevreden een Kodiaq in de kleur Emerald Green. Helaas wordt het tijd om een nieuwe te bestellen.
Nu zie ik echter dat het kleurenpallet op dit moment geen groene optie meer bevat. Nu weet ik van vorige keer dat deze optie ook op het laatste moment ineens weer beschikbaar kwam.

Heeft er iemand enig inzicht in de kleuren die Skoda aanbied? En specifiek of er een kans is dat er een groene variant bestelbaar wordt in de komende periode?

Alvast bedankt
Conny
 
  • Leuk
Waarderingen: Jer

JeSko

Forumguru
Hallo,

Ja dat snap ik goed dat je die kleur terug wilt bij het bestellen van een nieuwe, wat een schitterende kleur, eens je dat gewend bent wil je geen grijze of witte meer.

Is weinig van te vinden, ik denk dat deze kleur ( zie foto ) er nieuw is bij gekomen en de groene vervangt. Emerald green staat alvast niet tussen de kleuren die ik via google kan vinden.

kodiaq_side_left.jpg
 

fanSkoda-VW

Donateur
Tja, de meeste auto's zijn in de lease. En spelen op, wat zij denken, zeker. Dus wit grijs, en vooral zwart. Triestig.
Ik krijg ook veel positieve opmerkingen over de kleur van mijn VW.
En het is belachelijk van Pon om voor een mooie kleur v d Karoq waar ik naar keek Eu 900 meerprijs te durven vragen.

Ik hoop dat je een mooie kleur nog kan vinden.

Grtsss
 

hemi24

Forumguru
Aangezien de leasemaatschappij én de importeur er vrijwel zeker niet aan mee willen werken ben je gebonden aan de door de importeur gekozen kleuren…
Via Tsjechië heb je keus uit veel meer kleuren!
 

EdK

Forumguru
Je zou eens kunnen kijken of de duitse dealers wel de groene kleur nog hebben en dan kijken of je daar kunt bestellen.
Weet dat bv de Friese dealer veel uit Duitsland haalt de laatste tijden, dus misschien dat die zijn kanalen heeft voor wat andere kleuren ??
NEE heb je en JA kun je krijgen..... :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Die meerprijzen voor allerlei opties, andere dan een beperkt aantal standaardkleuren daaronder begrepen, dat is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Je hoeft er niet voor te kiezen, de auto rijdt toch wel...
 

wdejong32

Actief lid
Het klopt dat skoda weinig leuke kleuren heeft , in 2018 kocht ik mij eerst kodiaq en de enigste 2 kleuren die ik leuk vond waren emerald green en lava bleu, voor lava bleu gegaan,,,,,,,, naar intussen is race bleu erbij gekomen en lava en emerald green zij eruit gehaald ,,,

hierbij een foto van mijn vorige race bleu kodiaq op de achtergrond (style uitvoering) en mijn huidige kodiaq sportline in het race bleu , heerlijke frisse kleur en geen saaie kleur

maar smaak is uiteraard heel persoonlijk , succes met een keuze maken
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_9833.jpg
    thumbnail_IMG_9833.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 35

Captain Hook

Forumguru
Het klopt dat skoda weinig leuke kleuren heeft
Kanttekening hierbij:
Skoda heeft juist heel veel kleuren.
Alleen in al haar oneindige wijsheid vindt Pon (blijkbaar?) dat al die hippe kleuruitspattingen niet besteed zijn aan de nederlander. :sick:

Als je bijvoorbeeld op https://cc.skoda-auto.com kijkt en daar de configurator start, dan heb je bij de diverse modellen veel meer keuze qua kleur dan hier in NL. Vooral de Octavia is in talloze kleuren bestelbaar.
 

Captain Hook

Forumguru
Hoho @leon-cupra dan moet je niet oorzaak & gevolg omdraaien hè! :D

Pon (en waarschijnlijk andere nationale importeurs ook) besluiten dat ze slechts een deelassortiment aanbieden, van wat de oorspronkelijke fabrikant bedacht heeft c.q. mogelijk maakt.
En waarom? Geen idee... 't Zal wel weer met geld te maken hebben.:censored:
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat het ook te maken heeft wanneer dat een invoerder een bepaalde kleur in het assortiment opneemt dat hij verplicht ook deze kleur moet afnemen in bepaalde aantallen. Als je dan een roze kodiaq opneemt in het kleurenpalet en Skoda levert daar 100 stuks van, sta je daar mooi met 100 niet verkoopbare roze wagens.
 

EdK

Forumguru
100 niet verkoopbare roze wagens.
Is dat zo ? niet verkoopbaar ?
Als ik in Amsterdam rondrij dan zie ik genoeg weelderige blonde deerne in een roze wagen het Amsterdam onveilig maken met max 30Km/u .....


Maar had eens op de CZ site gekeken van Skoda om te kijken in welke kleuren ik de Fabia 4 had kunnen hebben.....
Maar zag geen extra kleuren tov wat we hier aan keuze hebben ( of ik heb verkeerde site op CZ gekeken ?? )
Had alleen op CZ de keuze uit 2 kleuren schema, en dat mis ik in NL dan weer wel
 

EdK

Forumguru
273739007-353700203045336-3550899327903648954-n-eee7fa.jpg

Ach als mc Laren het ook aandurft waarom Skoda dan niet ?
En tsja dat jij er niet in gaat rijden....... maar je zou helemaal de bink zijn bij je dochtertje en nichtjes.....
Het is weer eens wat anders dan een Tesla..... :koffie:
 

leon-cupra

Forumguru
Een sportwagen kan een flashy kleurtje verdragen .. een saaie Skoda niet.

Als ze de McLaren gratis aan de deur zetten , geen enkel probleem. Bord in de broek en ik ben ten allen tijde veilig :deuk:
 
Bovenaan Onderaan