Kodiaq Duitsland Standkachel

MLOKodiaq

Nieuw lid
Hi all, nieuwe Kodiaq-bezitter hier. Onlangs een jong gebruikte Kodiaq (2020) gekocht bij een Duitse dealer. Een van de opties was een standkachel. Als ik op de Skoda connect webpagina het land instel op Duitsland, zie ik de optie om op afstand te bedienen terug maar als ik deze op NL zet, doet die het niet. Iemand hier al ervaring mee? Hoe kan ik deze optie in NL toch gebruiken via de MySkoda-app? Is er een andere workaround? Bedankt voor het meedenken alvast ;)
 

Rallye

Forumguru
Je hoort inderdaad een afstandsbediening bij je sleutel te hebben. Daarnaast moet de standverwarming via de knoppen/het scherm te bedienen zijn. Bij mij Golf kan ik de standverwarming tevens op afstand bedienen via “voorklimatisering“ en “vertrektijden“ in de We connect app:

IMG_2222.jpeg
 
Laatst bewerkt:

MLOKodiaq

Nieuw lid
Ah dank. Nee, er zit geen AB bij, in DLD kon het via de app maar die werkt dus niet in NL.
De auto komt volgende week, dan maar eens kijken hoe en of ik het aan de praat kan krijgen en anders gewoon een losse AB bestellen en die koppelen aan de standkachel, dat schijnt niet al te moeilijk te zijn. Ik koppel het nog wel terug als ik meer weet.
 

CDO

Forumguru
@MLOKodiaq ik zat met hetzelfde. ik heb via Kufatec een originele afstandsbediening besteld.

Handleiding voor inleren via forum gevonden.
 

Rallye

Forumguru
Misschien een linkje naar de handleiding?

Wel vreemd dat de Skoda app hier in Nederland geen mogelijkheid voor heeft. Bij mijn Golf, die ook uit Duitsland komt, staat de klimatisering er gewoon in (zie boven). Eens navraag doen bij Pon? Of Skoda? Er is een speciale helpdesk voor Connect.

Instellen moet ook kunnen via het scherm van de auto, toch?
 

Rallye

Forumguru
Naar wat dan? Beide punten die ik benoem (contact met Skoda Connect en de bediening via het scherm in de auto) worden daar niet beantwoord. Ook achter de link hierboven worden alleen mogelijkheden besproken (voor een Octavia II), maar wordt niet bevestigd dat die oor werken, laat staan voor een nieuwere Skoda.
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn Passat (uit 2015) komt ook uit Duitsland en heeft een af fabriek standkachel. Ik begin nu een beetje te twijfelen, maar zover ik weet kan ik in de auto zelf niets instellen qua standkachel. Ik heb wel een knop op de clima bediening waarmee ik de standkachel kan activeren (bij mijn vorige passat stond daar een knopje met REST erop).
In de app kan ik ook niets kiezen qua standkachel.

Maar er is van webasto ook een speciale module om de standkachel van meer functionaliteit te voorzien, wellicht dat daar het verschil in zit?
 
Bovenaan Onderaan