Kleurcode verwarring

Okki

Donateur
Ik heb gezocht en gezocht in de Arona, maar kom nergens een sticker met de specificatie codes (en kleurcode) tegen.
Volgens de dealer is de kleur Candy White. Staat ook op de factuur.

Echter de auto van mijn broer (links) is wat romiger van kleur, dus dan zou je denken dat die van mij Moon White of Navada \White is. Of ben ik abuis?

2 kleuren.png

Zie hier bij een Suberb

post-279-0-41361100-1473272689.jpg

Moon white on the left, Candy white on the right
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1711042682709.jpg
    FB_IMG_1711042682709.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Je hebt inderdaad 2 kleuren wit. Zoals bij alle vag modellen. Kijk op de sticker en zoek de kleurcode op en dan kan je aan de hand daarvan zien welke het precies is
 

Okki

Donateur
@Antera op de sticker in de kofferbak bij mijn broer staat LB9A (Candy White). Bij mij zit daar geen sticker (model geïmporteerd uit Tjechië) en er zit ook geen onderhoudsboekje bij.
 

Okki

Donateur
Moon white is metallic, dat moet je van dichtbij kunnen zien aan de metaalachtige kleine spikkeltjes in de lak

Aha, dat is het zeker niet in elk geval. Overigens schijnt Moon White bij Seat weer Nevada White te heten.

En in sommige gevallen heet Candy White weer Bila White.

Kortom......we weten het nog niet zeker. Toch nog maar eens extra vragen bij de dealer voordat ik met een verkeerde kleur ga lopen klooien.
 

EdK

Forumguru
Zoveel problemen om een lakstift aan te schaffen....!?
Maar de dealers hebben toch zo'n totempaal met alle kleuren in de showroom staan ?
Pak je de witte kleur (één voor één) af en hou je hem bij de wagen en kom je er ook achter .... :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Voor de Arona was er een uni lak : Candy White én een metallic lak : Nevada White.
De uni lak is wat ‘geler’ dan de metallic.
 
Bovenaan Onderaan