Kenteken verlichting / mistlampen led voor skoda octavia combi 3

EdK

Forumguru
foto doet soms wonderen tov een omschrijving...

Maar doet de LED het na insteken dan heb je t goed gedaan
Doet hij het niet dan soms even de lamp omdraaien of indien dit niet gaat de twee draden omdraaien in lampvoet.
Nadeel van gelijkspanning is dat + op + en - op - moet aangesloten worden....
 

Reno

Nieuw lid
Het is me gelukt, na wat trial and error, en ben heel erg tevreden met het resultaat. Het moeilijkste vind ik de lichten boven de deuren achteraan (zowel het ledje als de unit zaten wat los na terugplaatsen). De rest is vrij gemakkelijk dankzij de heel goede how-to van @thekawa in de kennisbank (waarvoor heel veel dank), zelfs voor een notoir onhandig persoon als mezelf.

Ik heb de smaak te pakken, want ga nu ook de standlichten en de buitenspiegellichten van led lampjes voorzien.
 

blauwkeut

Forumguru
Oh, ik kom ook nog even binnenvallen (niet opgemerkt dat ik getagd was op de vorige pagina :banghead:)

Ik zou zeggen, voor interieur, ga voor de iets duurdere, maar wel degelijke kwaliteit van www.hypercolor.de - ik heb binnen kleurtemperatuur 4000K genomen, omdat ik het wel de 'LED-kleur' wou hebben, maar niet blauw. Ze hebben écht een mooie neutrale witte kleur. Heel tevreden van. Voor de side lights in de koplampen heb ik wel 6000K genomen, past beter bij de Xenon en LED DRL.

Mistlampen op ik weet niet meer wiens aanraden bij xenonlamp.nl gekocht, omdat ze daar degelijk leken en tegen een behoorlijk prijs. Ik heb eerst van Ximoni een aantal halogeentjes geprobeerd, maar bij de juiste kleur t.o.v. de Xenons was de lichtopbrengst belabberd. De LED mistlampen zijn subjectief gezien denk ik ook niet zo sterk als de originelen, dus hou daar rekening mee (mistrijden helpen ze misschien niet zo goed als halogeen), maar omdat ik vroeger altijd zonder mistvoor reed, heb ik nu ook voor optisch gekozen ipv functionaliteit. Ahja, en die lampen geven geen canbus fouten, maar faden niet in of uit.

Spiegelverlichting en kofferbakverlichting heb ik de volledige modules van Superskoda genomen, super lichtopbrengst in kant en klaar passende modules, ideaal.

Achteruitrijlichten en knipperlichten voor/achter komen van CSL Tuning. Die geven ook een bak licht - heel handig met achteruitrijden, je ziet tenminste waar je heen gaat. Werken ook zonder canbusproblemen. Knipperlichten vanvoor zijn bij CSL de enige betaalbare te vinden. Er zijn ook enkele andere shops maar die rekenenen > 50 euro per stuk. Mogelijks zijn er nu ondertussen al wel meer ('exotische' PWY24W voet).

Voor de kentekenverlichting heb ik de officiële VW modules gebruikt, de andere aftermarket LED lampen geven (IMHO) een verkeerd/veel te fel lichtbeeld. De VW lampjes geven echt een 'factory' uitzicht.

Lees ook mijn topic eens door over mijn verlichtingsavonturen :) - staan ook telkens links voor elke lamp die ik heb gebruikt (geen reclame, ben er gewoon tevreden van). Link in mijn handtekening...

PS: waarom ik toch voor de Duitse kwaliteit ben gegaan en niet eBay? Deze komen van dealextreme, zat zo in de envelop - dus leek me geen goed plan om zoiets in de auto te monteren. Ook heb ik mijn twijfels over de hoeveelheid aluminium van de body...

 
Laatst bewerkt:

El Fuego

Senior Member
Jammer dat je de dashboardverlichting niet kunt aanpassen. :cry: Dat groen icm witte tellerverlichting vind ik minder geslaagd. Witte dashboardverlichting, zoals bij de VW-modellen, staat in het donker een stuk mooier. Gelukkig zijn de tellers inmiddels wel in wit uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:

Asoot

Senior Member
Denk dat ik me knop om mijn dashboard uit te schakelen ga missen op mijn Citroën...rijd toch een stuk rustiger in de avond.....
 

Asoot

Senior Member
Dat bedoelde ik ook Joske...het volledig uitzetten van alle binnenverlichting... Bedankt voor de oplettendheid Joske en de tip natuurlijk, loop al wat op de zaken voorruit maandag 9:00 komt steeds dichterbij
 

Baasje!

Nieuw lid
Excuses voor het wat verlate antwoord: Voor wie wil weten waar en wat de halogeen lampen zijn die ik gebruikt heb, het volgende:

H7 Dimlicht: Autostyle H7 4300k
H8 Mistlampen: Autostyle H8 4800k
Kentekenlichten: Autostyle W5W met chrome coat (let op, lichtopbrengst is gering maar wel wit!). Leds overweeg ik nog voor in de toekomst vanwege de lichtopbrengst maar voor nu is dit prima
Dagrijverlichting: Blue Thunder via xenonlamp.nl

Ik geloof niet dat een Philips H7 lamp veel meer lichtopbrengst geeft dan een Autostyle lamp, hooguit zal de levensduur wat langer zijn.
 

hemi24

Forumguru
Gistermiddag een poosje achter een witte O3 combi gehangen op de A28 tussen Harderwijk en Amersfoort, maar ik was niet echt gecharmeerd van de uitvoering van de LED kentekenverlichting: deze straalde meer op de bumper dan op de kentekenplaat..!

Was een witte Combi met zwarte speigelkappen ( @Michael83 ???)
 
Bovenaan Onderaan