Karoq 1.5 TSI Chippen

Zijn er mensen binnen het forum die ervaring hebben met het tunen van een Karoq Sportline?

Ik heb mijn vorige Skoda Octavia 1.6 tdi laten tunen bij Hartog tuning en dat was een verademing..

Maar ben nog een beetje huiverig met de net nieuwe karoq..

Dus ergug benieuwd naar ervaringen...
 
Ik geloof dat de 1.5 tsi niet een heel nieuw blok is. Als ik jou was zou ik even een tuner bellen/mailen en die vragen of er issues mee zijn. Maar vaak liggen die blokken in veel andere autos en is de software net even wat anders maar qua hardware maakt het elkaar allemaal niet zo veel :)

Helaas geen persoonlijke ervaring! :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Volgens mij is de 1.5TSI al redelijk bekend in de tunings-wereld en dus wel te chippen.

Deze motoren liggen ook in bijv. de Tiguan, Seat Ateca, etc. etc.
 
Bericht gekregen van Hartog Tuning dat de 1.5 TSI met +-30 pk en +-50 nm kan worden getuned.

Dus dat gaan we dan maar doen.
Ben benieuwd in hoeverre je deze upgrade gaat merken.
 
Waar ga je het laten doen en wat zijn de kosten? Er zijn nogal wat cowboys op deze markt heb ik begrepen als ik de verschillende draadjes op dit forum lees.
 
Auto heeft gisteren al een upgrade gehad.

Eerste bevinding is dat hij nu ook lager in toerental al veel feller is en hij sneller doorpakt als je in een versnelling rijdt.
Dus tot op heden tevreden over de upgrade..

Helaas was het niet mogelijk om ook de Virtual Cockpit te upgraden... Max vermogen dat hij laat zien op het display is de 110Kw.
 

TDifan

Lid
Ik heb ook goede ervaring met Hartog Tuning (Pedro). Na tuning mag jezelf een proefrit maken om te beoordelen of het goed is. Pas als jezelf tevreden bent is het klaar.:giggle:
 
Bovenaan Onderaan