Kapotte schakelaar elektrische ramen voor

Hallo iedereen

Ik rij momenteel met een Fabia I htp uit januari 2006.

Vorige week zijn mijn elektrische ramen in de voorste deuren (achterste deuren zij nog handmatig) echter gestopt met werken. Dit is aan bijde kanten tegelijk gebeurt. Als ik 1 van de schakelaars in de deur probeer links of rechts gebeurt er niks meer.

De zekeringen van de twee ramen heb ik al nagekeken maar zijn in orde. Ook heb ik geprobeerd de kabelrubber tussen de deur en de auto te bewegen om kabelbreuk uit te sluiten. De verlichting in de schakelaars brand ook als ik de lampen inschakel dus de schakelaars krijgen vermoedelijk ook nog spanning.

Ik vermoed ook dat het probleem niet bij motortjes van de ramen licht gezien het in de twee deuren tegelijk is begonnen

Iemand die mij hiermee kan helpen, die een idee heeft waar het probleem dan kan zitten? Ik zou als student namelijk graag willen voorkomen dat ik onnodig geld uit geef aan dure vervangingsonderdelen of controlle door een garagist.

Alvast bedankt
 
Ik heb de computer ook al uitgelezen met een simpele obd2 lezer maar vond geen foutcodes. (ik vermoed dat dit is wat je bedoelt)

Ik heb ook geprobeerd of de ramen opende met de sleutel in het slot gedraaid te houden. Dit ook zonder reactie van de ramen.
 

KWc

Lid
kostte mij destijds 33 EUR voor het bedieningspaneeltje in de bestuurdersdeur. Makkelijk zelf te monteren en daarna nooit meer last van gehad (gesteld dat dat jouw probleem is..).
 
Bovenaan Onderaan