Kachel links warm, rechts blijft koud

Rob

Forumguru
Gisteren is het dan eindelijk verholpen! sensor vervangen, uurtje gewacht met koffie en oliebollen en alles weer voor elkaar. Kachel werkt weer zoals het hoort. Alles is tevens keurig onder garantie gedaan.
 

skodaboy

Forumguru
de laatste dagen is me op gevallen dat er soms een 'tikkend geluid' hoorbaar is in de 02.
ik weet bijna zeker dat tikkend geluid afkomstig is van de climatronic/verwarming.
zou dit geluid van de stelmotor of dergelijke kunnen zijn?

heb ook een tijdje gedacht dat het een relais was,heb automatische verlichting op de 02.
omdat je het geluid vernamelijk hoorde als de verlichting branden (mijn eerste indruk)
maar nadien hoorde ik het geluid weer en toen de stond verlichting uit.
 

bobby45

Actief lid
Gisteren is het dan eindelijk verholpen! sensor vervangen, uurtje gewacht met koffie en oliebollen en alles weer voor elkaar. Kachel werkt weer zoals het hoort. Alles is tevens keurig onder garantie gedaan.

Waar heb je dit laten doen? Daar mijn octavia het zelf de beeld geeft.
Daar de sensor 98 graden ziet en dus niet meer warme lucht zal leveren rechts.
Zet je hem op rood vol aan, dan geeft hij vol lucht max warmte
Tijdens uit lezen was de sensor rechts midden stuk.
 

Rob

Forumguru
Waar heb je dit laten doen? Daar mijn octavia het zelf de beeld geeft.
Daar de sensor 98 graden ziet en dus niet meer warme lucht zal leveren rechts.
Zet je hem op rood vol aan, dan geeft hij vol lucht max warmte
Tijdens uit lezen was de sensor rechts midden stuk.

Zelfde als bij mij het geval was. Komt niet best uit met de huidige winterse temperaturen!

Ik heb het bij een Skoda dealer laten vervangen. Het lijkt me dat elke (Skoda) dealer deze reparatie kan uitvoeren en ik zou het lekker laten doen bij de dealer die de auto al voor je heeft uitgelezen. Heb je sneller resultaat lijkt me.
 

bobby45

Actief lid
Bedankt voor de info.
Ik ben wezen zoeken op het internet,het bakje boven op het dashboard los hallen.
En ja hoor je kon er zo bij.
heb ik gedaan en toen naar mijn dealer het laten zien dat je er zo bij kan.
Sensor er uit gehaald en onderdeel bestelt morgen er weer in zetten.
De dealer was blij met de info en heeft even gekeken in mijn auto.
morgen is het onderdeel er dus jullie horen er nog van.
 

Joske

Forumguru
dan kan er geen probleem zijn :)

klik rechtsonder bij het maken van een nieuwe post op "BIJLAGEN", dan kan je bladeren op je pc (veronderstel ik) en tot 10 bestanden in 1 keer selecteren en toevoegen aan je post.
 

Joske

Forumguru
je kan je post nog bewerken momenteel, binnen een paar uur niet meer, dus bewerken en dan "uitgebreid" kiezen. Dan verwijder je de "dubbele bijlages" :)
 

bobby45

Actief lid
Ja maar ik was 2 week offshore en zit dan niet zo vaak op internet.

De dealer heeft de sensor bestel en 1 dag later geplaatst.
Gratis ik had de oude er uit gedraaid voor de juiste nr op het onderdeel 30 euro.
Kan prima met mijn dealer vinden.
werkt weer naar behoren.
zelf het bakje geplaatst
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob
Beste mede Skoda rijders,

Afgelopen nacht naar huis gereden , rit van 2,5 uur.

Maar nu merkte ik al vd week paar keer dat er amper warme lucht in de auto kwam.

Afgelopen nacht dus;

Linksvoor uit roostertje koude lucht midden ook.
Rechtsvoor kwam wel warme lucht uit.

Zal dit zelfde probleem zijn met de sensor( en ) in het midden van dashboard ????

Skoda octavia vrs 2006.
 

Rob

Forumguru
Grote kans van wel. De dealer/garage kan het zo voor je uitlezen. Dan kan je altijd nog zelf gaan vervangen, maar dan vervang je in ieder geval gericht.
 
Bovenaan Onderaan