JockJam's Audi A6 Avant 4G

JockJam

Senior Member
Ben in NL überhaupt al blij dat je boven de 120 komt met de drukte van tegenwoordig. Ben ook wel benieuwd waar dit geweest, aangezien er wordt gesproken over droog en schoon wegdek. Heel NL staat in sneeuw of natte sneeuw.

Niet geheel Nederland dus. Dit was A16 van Breda richting grens waar het 5 banen breed is.
 

JockJam

Senior Member
Maar wat als hij naar links komt als je er net naast zit.

Dan ben ik er allang langs eerder hij met 2 wielen over de streep komt. Waarom....verschil in snelheid. Dat is het zelfde als wanneer iemand consequent en doel bewust links blijft plakken. Dan zie ik vervolgens dat ze het express doen en ze weten dat ik er achter zit. Als ze dit lang genoeg blijven doen en ik zie ze steeds kijken in de binnen en buitenspiegels vlieg ik er langs in de tijd dat ze van de binnenspiegel naar de buitenspiegel kijken en eerder ze dan uberhaupt naar rechs gaan ben ik er lang en breed voorbij.

Buiten dit zie ik vooraf al precies wat ze van plan zijn. Als je veel op de weg zit en altijd lekker door rijd kun je heel makkelijk het gedrag van anderen inschatten. Ik kan je precies vertellen wanneer iemand wel of niet naar links komt. Daarom hoefde ik net ook maar zo'n 60% van de remmen te gebruiken zonder uberhaupt kort op zijn bumper te komen. Die Cupra achter me daarin tegen was een heel ander verhaal (los gezien van zijn kleef gedrag)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou gelukkig maar dat je over dergelijke geweldige capaciteiten beschikt zou je bijna denken. Ik heb in mijn werkzame leven helaas te vaak gezien (bij een gat in de grond bv) hoe overconfidentie werd afgestraft zonder dat men het kon navertellen.
 

JockJam

Senior Member
Nou gelukkig maar dat je over dergelijke geweldige capaciteiten beschikt zou je bijna denken. Ik heb in mijn werkzame leven helaas te vaak gezien (bij een gat in de grond bv) hoe overconfidentie werd afgestraft zonder dat men het kon navertellen.

Als je geen uitleg wilt moet je er ook niet om vragen.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik snap niet waarom de toon ineens zo verandert in negatieve zin. Je antwoord stelt me niet gerust. Wanneer die ander jou niet heeft zien aan komen stormen, naar links wil, in zijn spiegel kijkt en jou niet ziet, vervolgens daadwerkelijk naar links gaat, dan kun je nog zo geweldig kunnen rijden, anticiperen en het gedrag van anderen inschatten, maar dat helpt je dan allemaal niets.
 

philippe bakker

Forumguru
Toch raar dat iemand met een ooo zo dure rappe mooie en blablablabla Audi hier op skodaforum echt wel zo hard moeite doet om zich te bewijzen. In zijn auto in zijn rijstijl. Echt superman in zijn supermobiel. En als er dan es 3 dagen het hier niet over de Audi gaat wordt er gepost van is mijn topic naar achter gezet ?
 

JockJam

Senior Member
Ik snap niet waarom de toon ineens zo verandert in negatieve zin. Je antwoord stelt me niet gerust. Wanneer die ander jou niet heeft zien aan komen stormen, naar links wil, in zijn spiegel kijkt en jou niet ziet, vervolgens daadwerkelijk naar links gaat, dan kun je nog zo geweldig kunnen rijden, anticiperen en het gedrag van anderen inschatten, maar dat helpt je dan allemaal niets.

Omdat het niet zoveel zin heeft om hier over door te gaan discussiëren in een welles nietes verhaal aangezien je er niet bij was en dus ook de situatie niet hebt kunnen zien en inschatten....
 

Schippersss

Forumguru
Toch vind ik het knap dat iemand met een Audi op een Skoda forum zoveel pagina's en reacties in z'n korte tijd heeft. Is en blijft een dikke machine, maar mijn ervaring is dat meestal weinig interesse is. Hier op dit forum toch meer interesses in andere modellen.
 

JockJam

Senior Member
Toch vind ik het knap dat iemand met een Audi op een Skoda forum zoveel pagina's en reacties in z'n korte tijd heeft. Is en blijft een dikke machine, maar mijn ervaring is dat meestal weinig interesse is. Hier op dit forum toch meer interesses in andere modellen.

Dat verbaast mij ook nog elke dag idd. En dan te bedenken dat ik in eerste instantie de Audi bewust helemaal niet gepresenteerd had
 

CDK

Forumguru
Dat verbaast mij ook nog elke dag idd. En dan te bedenken dat ik in eerste instantie de Audi bewust helemaal niet gepresenteerd had
Maar je was wel heel snel overstag ;)

Het is nu eenmaal een erg actief forum met veel betrokken leden, zelfs leden die overgestapt zijn naar andere merken, al dan niet van de VAG groep blijven hier meelezen en zelfs actief deelnemen :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Omdat het niet zoveel zin heeft om hier over door te gaan discussiëren in een welles nietes verhaal aangezien je er niet bij was en dus ook de situatie niet hebt kunnen zien en inschatten....
Afgezien van de situatie, is het door mij geschetste scenario bepaald niet ondenkbaar. Sterker nog, het komt regelmatig voor en dan blijft het gelukkig meestal bij blikschade. Het gevaar schuilt er nu juist in dat het meestal goed gaat waardoor sommigen ten onrechte het gevoel krijgen gevrijwaard te zijn van dergelijke incidenten. Gevaarlijk en bij dergelijke snelheden levensgevaarlijk.
Overigens acht ik een voortzetting van deze discussie, waarin op door mij naar voren gebrachte argumenten niet wordt ingegaan, ook niet zinvol.
 
Bovenaan Onderaan