Zo, vandaag dit topic maar eens een schopje geven. Vaak als het goed gaat hoor je niets en als er wat is dan wordt er wat gepost...
Ok, dan maar een post zoals met het broodje sandwich. Het negatieve ingepakt in het positieve...
Want ja: het rijden in een EV is en blijft genieten. Punt.
En ja, er schort weleens wat aan een auto... Afgelopen week langs de dealer gegaan, de 2e AB deed ineens niets meer. Ik kreeg gelijk een akelige déjavu naar enkele maanden geleden toen mijn andere AB volledig de geest had gegeven en deze uiteindelijk (niet geheel zonder slag of stoot) onder coulance is vervangen. Maar gelukkig, een nieuwe batterij was in dit geval (gratis) de oplossing. Ik hoor jullie denken, dat had je toch zelf kunnen doen. Jazeker, maar...
...nu moest ik toch bij de dealer langs vanwege een defecte boardingspot. Wat alweer? Ja alweer. Nummer 3 op rij. Het bijzondere was wel dat na alle vervangen boardingspots van afgelopen 2 jaar er nooit meer iemand was terugkomen omdat de spot weer defect ging. Tsja, dat herken ik, ik heb altijd iets wat niemand anders heeft. Afijn, garantie op garantie, want ze zijn al eerder vervangen...
Maar wat verstaan jullie onder garantie? Uh, dat houdt in dat u op het onderdeel garantie heeft op maar de montage niet... Pardon? Dus jullie leveren wanproduct op wanproduct en dan is de consument de sjaak.
Tsja, daar zat wel wat in. De reparatiekosten gaan 50/50: deel dealer en deel voor mijn werkgever dus... Maar het geeft wel weer aan op welk punt mijn vertrouwen in de auto / het merk Skoda / de service zich bevind... Juist: niet zo best meer.
En ja, vast al vaker benoemd, de connectiviteit van de app. Het is eens tijdje goed gegaan, de laatste weken is het echt drama met connectiviteit. Zelfs de oude Skoda Essentials app is betrouwbaar dan de huidige Skoda app... How bizar.
Had ik al trouwens hier al eens genoemd dat mijn snellader van de auto trouwens nooit meer hoger is geweest dan 50kWh sinds de MEB 3 update? Ja? Oké dan: sorry daarvoor. En dat dit ook is als ik ga laden na een lange rit onder milde weersomstandigheden? Ook al gezegd, sorry, soms weet ik het ook niet meer.
Maar thuisladen als je uit je werk komt omdat je 's avonds nog weg moet en dat de Enyaq dan aan de thuislader niet boven de 3 kWh komt qua laadsnelheid en ik dan een andere auto moet nemen omdat ik anders pas de volgende ochtend voldoende power heb om op m'n afspraak van de avond ervoor te komen? Ook al verteld? Sorry hoor.
Ach ja, dan nog maar wat positiefs om af te sluiten. Ik hoef nog maar 2 jaar en 8 maanden, dan mag deze Enyaq exit. Wat zal ik het rijgenot missen...