Jammer Jo mijn tsi turbo klep bijft soms hangen

bobby45

Actief lid
Wel en tijd geen problemen gehad oke voorruit werd wit, skoda plaatje op motorkap begon te verkleuren,bak vervangen bij 2 jaar en 2 maand temperatuur sensor 2 keer stuk.

Lpg nw pomp en print terug roep van DMI Groningen.Top.

nu 123000 km storing turbo druk te hoog te laag en ja hoor klep blijft hangen,skoda veendam hebben dit snel even bekeken thanks.

Ja wat kost en spruit stuk O en coulance ja onder houd bij DMI oo Jammer Jo.

ze gaan nu kijken wat ze kunnen doen de bak was ook al en gedoe met PON

zal toch weer moeten zuren

jammer jo
 

bobby45

Actief lid
Mijn vraag is er ervaring met dit spruitstuk verhaal van de 1.4 tsi?
coulance niet dealer onderhouden is daar ervaring mee?
(DMI is gas in bouwer en bekent bij PON)
 

ertromp

Forumguru
Ik ken geen typische problemen op het inlaatspruitstuk van de 1.4TSI. Dit is de motor met code CAXA.
Is het defect aan je inlaatspruitstuk wellicht toch door de gasinstallatie ontstaan?
 

ertromp

Forumguru
Duidelijk verhaal.
Ik kijk wel eens in ERWIN het werkplaats programma van Skoda.
Daar staat dit niet in als een typisch probleem (althans voor mijn CAXA van 2010).
Gelukkig tot op heden herken ik het ook niet.

Dus resumé zit je met 2 defecten momenteel:

1 regelstang wastgate.
2 inlaatspruitstuk

Ik heb geen idee hoe er met dit soort defecten omgegaan wordt door Skoda als je de auto niet bij een dealer hebt laten onderhouden.

Je hebt natuurlijk altijd wel een stuk consumenten recht waarbij gekeken wordt naar een te verwachten levensduur van onderdelen.

Van welk fabrikaat is de gasinstallatie? Want ik neem aan dat DMI een inbouwen is?

Het gaat erom dat een gasinstallatie natuurlijk goed bevonden wordt voor een bepaald type motor
 

bobby45

Actief lid
LPdi vialle.nl

rond bellen en op het web zie je dat ze het spruitstuk vervangen voor en beter spruitstuk.
DMI heeft div turbo reparatie gebeld en ze zijn op de hoogte ze willen deze klep repareren maar zeggen dat deze toch weer stuk gaat.Een vast zittende regelstang van de wastegate was een groot probleem bij de 1.4 tsi bij zowel Audi, VW, Skoda en Seat en moet al lang bekend zijn geweest bij je dealer zo niet hadden ze contact op moeten nemen met Pon afdeling techniek.
 

Monteurtje

Forumguru
Je hebt een probleem met de laaddrukregeling. In het uitlaatspruitstuk zit een klepje, die hoor je altijd beetje rammelen bij koude start. Dat klepje kan vast gaan zitten. De oplossing is om alleen het uitlaatspruitstuk te vervangen in plaats van de complete turbo. De turbo moet nog wel compleet uitgebouwd worden en dan kan het spruitstuk vervangen worden.
En het bedrijf kan dan wel bekend zijn bij PON die het gas ingebouwd heeft. Maar de gasinstallatie is officieel niet vrijgegeven door de fabrikant. En dan vervalt in principe de garantie.
Ken het bij een klant. 1.2. TSI. Alleen maar problemen als gevolg van het LPi systeem. Denk dat de kosten die hij gemaakt heeft nog hoger zijn dan het gas systeem.
PON is strenger geworden wat betreft coulance. Geen onderhoud bij dealer, GEEN coulance. Onderhoudsinterval overschreden, GEEN coulance. Elke beurt moet volgens voorschrift. Een keer 100 km of 300 is nog geen probleem. Maar 2000 kan al lastig worden.
 

Desperado

Forumguru
Niet dealer onderhouden zal de kans op coulance een stuk kleiner maken.
Goeie zet om in je profiel die dyslexie link te zetten! Dan weten we meteen waar we aan toe zijn. :thumbsup:
 

Monteurtje

Forumguru
@bobby45 , die turbo lijkt er wel op. Als het het een nieuwe is moet het goed zijn. Wat wel even belangrijk is, dat lees ik niet in de advertentie, of er ook een pakkingset bij zit. (uitlaatspruitstukpakking, uitlaatpakking, afdichtringen voor olieleiding en koelvloeistofleidingen.) Als dat erbij zit dan lijkt het me goedkoper. Als je hem zelf ook nog gaat monteren.
De- en monteren van een turbo valt op zich wel mee. Heb het 2 week geleden nog gedaan.
 

bobby45

Actief lid
nog speciaal gereedschap nodig ,tork heb ik
heb jij en beter leverancier?
ik ben in het bezit van kleine moment sleutel.
thanks
 

Monteurtje

Forumguru
Wat bedoel je met, beter leverancier?
En tork bedoel je torX mee. 6 kant schroeven? Die ben je idd nodig. T25 en T30
Turbo zit vast met multi torx M10 moeren. En misschien heb je ook een multi torx M8 nodig.
Het enigste wat je aan de onderkant los moet halen en de katalysator. En stekker van de lambdasonde Rest kan allemaal van bovenaf.
Dynamo moet er ook af. Daar zit nog een moertje van de turbo achter.
Als je van plan bent het zelf te doen zal ik de aantrekmomenten voor het uitlaatspruitstuk even opzoeken. Want weet niet meer precies.
 

andrehj

Forumguru
Wat is Multi Torx? Want die ken ik nog niet.

Edit: maar even aan Google gevraagd, en het blijkt dat de (foutieve) term "Multi Torx" soms wordt gebruikt voor XZN-bouten of schroeven.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
drie jaar geleden in Amerika nog een echte Hazet set gescoord (HZ990- 9 maten) voor 125 dollar. Koopje
 

Monteurtje

Forumguru
Ik noem het altijd een 12 kant. Maar dacht multi torx beter bekend was. Maar denk dat bobby daar wel uit komt.
 
Bovenaan Onderaan