Ipod besturing op de Octavia 2014

Fedor

Nieuw lid
Hallo allemaal,

mijn eerste post omdat de dealers en skoda nl mij geen duidelijk antwoord kunnen geven op een vraag die ik heb.

ik luister veel naar mijn ipod in de auto en de octavia 2014 heeft standaard een usb aansluiting beschikbaar.
Als ik mijn ipod met mijn usbkabel aansluit op deze usb poort, kan ik dan naar de ipod luisteren, hem bedienen vanaf de radio (admundson) en wordt deze dan meten opgeladen?

er is een optionele ipod controle "ding", maar dan verleis ik weer de aux aansluiting.

wie van jullie kan mij helpen met eerste hand ervaringen?

alvast bedankt
 

Darkside

Forumguru
uit eerste hand niet. Maar volgens mij heb je de extra Interface nodig om je apple spul goed te kunnen bedienen.
Dat je Aux dan mist zal ik niet wakker van liggen. Deze ananloge bron is nou niet echt hoogstaande kwaliteit.
Je behoudt nog steeds je SD kaartjes waar je nog mp3's op kunt zetten.
Maar misschien dat iemand met apple spul je meer zekerheid kan geven.
 
Ik heb in mijn auto het "optionele ipod controle ding", dit werkt perfect. Ik zou niet weten waarom ik de aux aansluiting zou moeten missen, enige nadeel is dat Skoda geen mooie opbergmogelijkheid heeft bedacht voor de ipod en deze een beetje lullig onder je radio ligt met een snoertje naar boven...maar altijd nog beter dan 200 cd's in je auto proppen :-)
 

Rallye

Forumguru
Even voor de duidelijkheid. Mijn indruk was dat je de USB-aansluiting (en niet de AUX) verliest als je de iPod-bedieningsmogelijkheid kiest. Klopt mijn indruk?
 

RoelF

Forumguru
Maar ook nog wel een SD-slot vrij voor mp3 in het handschoenenvak. (in die andere zit de sd van de navi bij de Amundsen)
 
Ipod werkt prima via de usb aansluiting. Laadt ook direct op. Dat was in mijn mazda wel anders, daar kon je alleen luisteren, en niet laden. Erg onhandig tijdens lange autorit, zoals naar vakantie. Nu hebben we dit probleem niet meer :-)
 
Je kunt je iPod gewoon via de USB laden. Maar waarom een iPod? Gewoon 10.000 nummers op een sd kaart zetten en nooit meer uit het slotje halen.... Heb je de hele leaseperiode muziek in je O3.... ;)
 

Rallye

Forumguru
Ipod werkt prima via de usb aansluiting. Laadt ook direct op.

Je zegt "werkt prima". Wat houdt dat precies in? Waarom is er dan een andere aansluiting? Kun je de iPod wel bedienen via USB (ik begreep dat dat het verschil was tussen beide aansluitingen). Dan kun je een andere opvatting hebben over wat prima werken inhoudt.
 

Darkside

Forumguru
Ik meende dat via de Normale USB je geen controle hebt over de iPod via het Stuur en/of MultiMedia systeem.
Daarvoor heb je de Apple aansluiting voor nodig.
 

LMutsaers

Nieuw lid
Vergeet niet naast de ipod aansluiting ook de ipod kabel te bestellen.. met aan de ene kant een ipod aansluiting de andere kant een VAG (-audi) aansluiting.... je kan overigens bij VW (staat op VW/Seat/Skoda) een kabel kopen die VAG -> usb is ... zit nu ook in mijn golf... de usb was daar std en de ipod kabel moest ik erbij kopen voor 50 euries.
 

Darkside

Forumguru
Die kabel had je bij Skoda moeten kopen. Was hij slechts 34 euro geloof ik :-)

er staan ook kabels op ebay (chinese) deze zijn slecht 8 euro. Maar hebben geen garantie dat ze werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Volgens mij zit er hier een verschil tussen de Octi II en de Octi III. De Octi II heeft verschillende kabels voor USB en iPod. De MDI heeft een eigen aansluiting, waar je de juiste kabel inprikt. Als je de iPodkabel gebruikt kun je de iPod ook bedienen. De Octi III heeft óf een USB-aansluiting, óf een iPod-aansluiting. Als je je iPod kunt bedienen door hem op de USB aan te sluiten, waar is dan die speciale iPodaansluiting voor (waarbij je de USB verliest).
 

Eekhoofd

Nieuw lid
Kan dit allemaal niet gewoon via Bluetooth? Ik kan me herinneren dat ik tijdens mijn proefrit zelf spotify daarover kon bedienen. Dat was trouwens wel met een Android device.
 

Darkside

Forumguru
Klopt. In de O2 heb je een MDI aansluiting en heb je Altijd een MDI kabel nodig om je USB apparaat of een Apple aan te sluiten.
In de O3 zit een normale USB aansluiting. En daar kan je een USB stick of externe HDD op aansluiten.
ik dacht dat een iPod niet werkte omdat die op de standaard USB niet goed kon communiceren.
Daarvoor heb je de Apple aansluiting nodig (wat weer infeite de oude MDI interface is)
 

Fedor

Nieuw lid
Kijk, dit topic loopt lekker!
IPod vanwege audioboeken. Houdt bij waar ik ben en kan savonds tijdens de afwas lekker verder luisteren :-)

Als ik recties zo lees is de ipod aansluiting totaal verbodig?
Is er nog iemand die uit Eigen ervaring kan zeggen dat een ipod op de usb het gewoon prima doet? Met besturing vanuit de admundsen radio?
 

Fedor

Nieuw lid
Volgens mij zit er hier een verschil tussen de Octi II en de Octi III. De Octi II heeft verschillende kabels voor USB en iPod. De MDI heeft een eigen aansluiting, waar je de juiste kabel inprikt. Als je de iPodkabel gebruikt kun je de iPod ook bedienen. De Octi III heeft óf een USB-aansluiting, óf een iPod-aansluiting. Als je je iPod kunt bedienen door hem op de USB aan te sluiten, waar is dan die speciale iPodaansluiting voor (waarbij je de USB verliest).

Dat is de vraag van het moment. Wie heeft een antwoord?
 
Bovenaan Onderaan