Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Skodiaq

Forumguru
Ik vind het nette prijzen hoor. Ik had verwacht dat de Kodiaq toch wel boven de Superb uit zou komen. Ik heb op 29 december een afspraak bij de dealer om de Superb te bestellen, maar daar wijfel ik nu toch weer zwaar over.
 

CDK

Forumguru
wat ik er van gezien heb net lukt het niet om boven de 62k uit te komen met een 2.0 TSI 4x4 DSG, dus redelijk nette prijzen moet ik zeggen :jaja:
 

marang73

Forumguru
Even gecheckt vergeleken met een Superb in de businessuitvoeringen (overweeg beide in 110KW TSI DSG). Zoveel goedkoper als de Kodiaq in de basis is, gaat bij een Ambition Business bijna teniet. Scheelt maar een paar honderd Euro. Op zich zeker geen slechte deal dus maar ze hebben de "gewone", niet business uitvoeringen (bewust?) een stuk goedkoper ingestoken. Ben benieuwd naar de uitrusting in vergelijk met de Superb!

Weet iemand trouwens of de prijzen op de skoda site van de Superb al de 2017 prijzen zijn? Zo niet gaan die nog omhoog wellicht :-)

Superb wordt per 1-1-2017 gemiddeld 1.000 euro duurder.
 

marang73

Forumguru
Is het nou zo dat de Business uitvoeringen gelijk zijn aan de niet-business uitvoeringen, met als verschil de opties onder "beschikt bovendien over" in de prijslijsten? Want dan is een Ambition Business bijna gelijk aan een gewone Style. Ik vind het maar lastig om goed inzichtelijk te krijgen wat de beste optie voor mij is, een gewone Style met wat extra's of een Ambition Business met wat extra's. Sowieso zit er weinig lijn in die prijlijsten, de opties bij de Business uitvoeringen zijn anders dan bij de normale uitvoeringen.


Ik vind wat je extra moet betalen voor een Style t.o.v. een Ambition veel geld voor weinig extra opties. Ambition Business is veel interessanter.
 

harry

Senior Member
Prijzen vallen me niet tegen. Nu nog kijken wat de leaseprijs gaat doen. Als ik een beetje vergelijk met de Superb dan zou het zo maar kunnen passen...

Wil nu toch ineens heel graag een Kodiaq rijden eigenlijk!
 

Frenk21

Forumguru
Ik vind wat je extra moet betalen voor een Style t.o.v. een Ambition veel geld voor weinig extra opties. Ambition Business is veel interessanter.
Meerprijs is wel aanzienlijk, maar in de style zitten een paar opties die ik bij de ambition moet bestellen. Dan valt het niet tegen.
Maar eens gaan kijken wat ik voor de superb terug krijg en of ik in duitsland eerder een proefrit kan maken:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

harry

Senior Member
De prijzen bevallen me goed maar wat is er gebeurd met de velgen?

Maar een hele beperkte selectie, de 18" Crater die ik zo gaaf vond zijn niet te krijgen.
 

CDK

Forumguru
Ook de 20" versies waar ze mee op de autotentoonstellingen stonden lijken in NL en B niet via de importeurs leverbaar.
 

harry

Senior Member
Misschien dat er via de dealer nog iets te regelen valt. Dan valen ze ook buiten de bijtelling...
 

dj.verhulst

Forumguru
ah , de notificatie werkt weer :yeehaa:

vind dat ze toch wel aparte keuze gemaakt hebben, maar ik wacht wel tot de online configurator beschikbaar is.
 

redfoxert

Senior Member
Ik heb een lease offerte bij onze lease maatschappij gevraagd voor de volgende auto:

1.4 TSI 125PK Skoda Kodiaq Style Business
Sunset
Voorruitverwarming
Metallic lak

Helaas kunnen ze nog geen lease berekening maken omdat de afschrijvingen etc nog niet bekend zijn. Ook het verbruik zal nog wat berekeningen nodig hebben denk ik.

Nog even wachten dus maar qua prijs is de Kodiaq ineens heel interessant geworden. Het andere SUV alternatief was een Seat Ateca maar die gaat weer even de ijskast in :tongue:
 

slappeklets

Nieuw lid
Ik hoor graag wat de lease maatschappij je kan aanbieden. Je configuratie komt dicht in de buurt met mijn plannen. Mijn lease maatschappij heeft twee weken tijd nodig om te calculeren, helaas.
 

marang73

Forumguru
Volgende week even langs de dealer om offertes laten maken. 1 voor 125 pk Ambition Business en 1 voor de 150 pk DSG. 125 pk met aantal opties, 150 pk met iets minder opties. Eens kijken wat ze in de lease doen.

Ik wil sowieso een 3e zitrij. Bij 125 pk moet je extra BPM betalen i.v.m. toename uitstoot door extra gewicht, bij de 150 pk niet.
 

Frenk21

Forumguru
Januari heb ik te horen gekregen van Skoda.
Ze kunnen wel wat leren van BMW. De nieuwe 5 is vorige maand geintrocuceerd, vanaf nu te bestellen en te configureren en in februari in de showroom
 

marang73

Forumguru
Vandaag bij dealer geweest konden nog geen offerte maken systeem was nog niet bijgewerkt. Voor Vrijdag nieuwe afspraak gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan