Instructie vervangen logo's Octavia I

eriktv

Forumguru
Ik zie dat Rutgerm zojuist een topic heeft gestart over hetzelfde onderwerp voor een O2: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/instructie-vervangen-logos-octavia-ii-fl.20148/
Ik heb dit mooie weekend hetzelfde klusje gedaan op mijn O1. Methode is grotendeels gelijk, maar toch net ietsje anders.

Men neme:
  • 2x nieuw logo 5J0853621AAUL voor+achter €12,40 per stuk
  • of oud logo: 1U0853621C voor +achter €7,40 per stuk
  • 4x nieuw logo 5JA601151 naafkapjes €6,58 per stuk
Bevestiging naafkapjes:
(1) Verwijder wiel en tik ze eruit
(2) Boor gaatje en trek ze eruit
(3) Wip ze er met een dunne schroevendraaier uit (luie methode, grote kans op beschadigen velgen)

en klik de nieuwe erin

Bevestiging logo achter:
(1) Maak het logo warm met zon, föhn of warm water
(2) Werk met dun, stevig draad achter logo langs de lijmlaag door. Ik gebruikte flossdraad, maar lees ook over nylon- of visdraad. Achterop het logo zitten twee pennetjes, werk hier naartoe van alle kanten
(3) Wrik met een oud pasje het logo los
(4) Verwijder met wasbenzine lijmresten
(5) Plak het nieuwe logo. Palletjes passen precies in de gaatjes.

Bevestiging logo voor:
Hier wordt het anders dan met de O2
(1) Onder de motorkap zie je dat de grill met 8 torxschroeven vastzit. Schroef de grill los, dat werkt veel makkelijker
(2) Aan de achterkant zie je de vastgesmolten resten van de plastic pennetjes van je logo zitten. Boor deze met een houtboortje ø5mm uit
(3) Volg de stappen voor logo achter hierboven

Foto's:

IMAG1027.jpg IMAG1030.jpg IMAG1031.jpg

IMAG1178.jpg IMAG1179.jpg IMAG1183.jpg IMAG1185.jpg
IMAG1191 (1024x577).jpg IMAG1193 (1024x577).jpg IMAG1202 (1024x577).jpg
 

Space_NL

Senior Member
Logo's besteld bij de dealer of ergens online? nieuw logo erop is best goed idee, de oude brokkelt langzaam toch beetje af...
 

eriktv

Forumguru
Logo's besteld bij de dealer of ergens online? nieuw logo erop is best goed idee, de oude brokkelt langzaam toch beetje af...

Ik heb ze online besteld, Space_NL, samen met nog wat andere dingen van mijn wishlist en bestellingen van Škoda-vrienden. Heb schoonfamilie in Tsjechië en kon het dus daar bestellen en laten bezorgen, wat wel in de prijs scheelde. Voor ongeveer €120 heb ik zelf dus 8 logo's (4x naven, 2x voor/achter), 2x sleutels), nieuw handvat bestuurdersdeur, 4x rubber matten, netje voor in de kofferbak en twee plastic kapjes gekocht, allemaal origineel Škoda.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Hulp in de vorm van een vriend als eriktv is ideaal, op deze manier was mijn logo voorop de auto binnen notime vervangen voor een exemplaar zoals hij ooit de fabriek verlaten heeft!

Na handige tips ook de knipperlicht unit vervangen, de oude zat vocht in. Sinds de oude in de garage ligt opgeslagen is het vocht verdwenen en ziet de unit er eigenlijk heel goed uit..

En omdat we toch bezig waren gelijk ook maar nieuwe matten in de auto gelegd.
Op deze manier weer een frisse look gegeven aan de auto, bij een volgend bezoek maar weer een nieuwe bestelling :)
 
Bovenaan Onderaan